Lente kriebels

algemene discussies

Re: Lente kriebels

Berichtdoor gast » 11 Mrt 2012, 22:44

Vorig jaar 2e paasdag zat ik met de blote bast al lekker op het water, de vooruitzichten zien er nu ook goed uit :)
gast
 

Re: Lente kriebels

Berichtdoor Klaas » 12 Mrt 2012, 09:02

Arthur schreef:Jullie hebben het maar makkelijk @Klaas, als ik wil varen MOET ik de zee op, jij en de meeste anderen zitten altijd binnen, ik heb ook op de grote rivieren gevaren maar er is toch een verschil met buitengaats.


zo Arthur, maar jij kan weer het hele jaar varen en hier ligt er tegenwoordig elke jaar een stevige korst op het water, en dan moeten wij gedwongen weer op andere manier gebruik maken van het water :D
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Lente kriebels

Berichtdoor oeds » 12 Mrt 2012, 12:15

Ik heb meelij met Arthur. ;)
Zoals de zaken er nu voorstaan in het mooie Griekenland moet je maar afwachten hoelang daar nog word gevaren.
Straks is hij zijn boot nog kwijt aan de waterpolitie ofzo.
Er word gigantisch bezuinigd en ze moeten toch materiaal houden. ;)
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: Lente kriebels

Berichtdoor quichot » 12 Mrt 2012, 19:07

IK HEB GEEN MEDELIJDEN MET ARTHUR!!!! :D Ik 'moet' altijd op de mediterranee varen...nee, dat lijkt me ook vreselijk. Beseffen wij wel hoe zwaar hij het heeft? 8-)
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Lente kriebels

Berichtdoor oeds » 12 Mrt 2012, 19:36

:-W :-W :-W
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: Lente kriebels

Berichtdoor Arthur » 12 Mrt 2012, 20:36

quichot schreef:IK HEB GEEN MEDELIJDEN MET ARTHUR!!!! :D Ik 'moet' altijd op de mediterranee varen...nee, dat lijkt me ook vreselijk. Beseffen wij wel hoe zwaar hij het heeft? 8-)

Erg he, bijna altijd mooi weer, niemand die je lastig valt (de portpolice heeft geen geld meer om uit te varen) en ik kan na 45 jaar werken eindelijk doen waar ik zin in heb, varen en vissen.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Lente kriebels

Berichtdoor pascall » 12 Mrt 2012, 22:00

Lente kriebels, Ja zeker, varen doen we het gehele jaar door.

Mvg Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Lente kriebels

Berichtdoor vuuren1 » 12 Mrt 2012, 22:33

Gezien de afstand van ruim 180km is een uurtje varen er niet bij, dat moet gepland worden.
De boot moet nog 5 jaar worden en is met epoxy behandeld en in 2C lak afgewerkt, dus is het gelukkig soppen en dan is het zo ongeveer klaar.

Alleen bevalt de huidige kuiptent niet omdat die niet echt mooi meer zit en de ramen verweerd zijn, dus komt er dit voorjaar een nieuwe op.
Ik wil van doek overgaan naar een niet glanzende PVC kap of zelfs een PVC met een doek-structuur.
(er is inmiddels op dat gebied veel te koop)

Omdat een tent het meeste achteruitgaat als je niet aan boord bent gaat komt er straks een hoes overheen met een speciale binnenzijde die strak wordt opgespannen met elastiek.
Wat erg opvalt zijn de prijsverschillen, de huidige tent heeft destijds 3400 euro gekost en was na 4 jaar al een eind minder (het doek is gerekt en gaan hangen en de ramen zijn op).
Nu komt er een zeilmaker waar ik erg mooi werk van heb gezien (en gehoord) en het is 1000 euro goedkoper.

Een kuiptent maakt een open kuip boot multifunctioneel maar het is een duur ding.
De boot ligt in de regio Rijnmond en dat milieu doet ook geen goed aan een kuiptent.

Plaatjes van de Dutch Tender 34 Open staan op de website (geen foto's).
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Lente kriebels

Berichtdoor gast » 12 Mrt 2012, 22:54

Waarom heb je de boot niet gewoon in Zwolle liggen dan?
Al het mooie vaarwater vlakbij en je hoeft niet 180 km te rijden+ geen chemische rotzooi op je tent.
gast
 

Re: Lente kriebels

Berichtdoor mvmierlo » 12 Mrt 2012, 23:04

Bij de eerste fatsoenlijke temperaturen vorige weekend begonnen aan het begin van de reparatie van mijn "bijbootje" bij mijn woonboot (oud stalen roeibootje van 6 meter), eind afgelopen zomer bleek de bodem zo slecht dat hij onderzeeer wilde gaan spelen :D

Eerst de bodem aan de binnenkant volledig kaal gehaald (lang leve de Tercoo ) daar kwamen al wat verassingen onder het teer vandaan, en afgelopen weekend de boot omgedraaid en dat werd er niet beter op. Bootje inmiddels maar volledig kaal gehaald (6 meter staal was nog een flinke klus) en nu is het wachten op de lasser.

Mijn kajuitbootje ligt er nog netjes bij, anderhalf jaar geleden volledig kaal getrokken en in de 2c lak gezet, dus na een goede sopbeurt ligt deze er weer netjes bij, motortje starten na 2 keer trekken kortom die is klaar voor het mooie weer.

En het motorjacht (vorig jaar gekocht) heb ik inmiddels (met hulp van wat leden hier) een fijne lichtplaats voor gevonden vlakbij huis, maar moet nog voorzien worden van nieuwe kabels voor de gas / koppel handel aangezien daar behoorlijk aan gerommeld schijnt te zijn. Dat wordt gelukkig voor me gedaan dus a.s. woensdag of donderdagavond gaat deze naar zijn nieuwe ligplaats.
Ook hier nog behoorlijk wat werk aan de electrische installatie (1 grote puinhoop) en de hele opbouw en dek moet nodig voorzien worden van een opknapbeurt (@vuuren1 ik ga toch je advies opvolgen en ipv poetsen opschuren en schilderen).

Kortom werk zat maar dat is geen straf met dit weer, en dan is mijn vlootje weer helemaal klaar voor dit jaar WEL een mooie zomer.
Gebruikers-avatar
mvmierlo
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 11 Jan 2012, 19:30
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten