Welke digitale navigatie?

algemene discussies

Re: Welke digitale navigatie?

Berichtdoor Marie Christina » 24 Jul 2017, 11:26

Inderdaad.
Ik doelde dan ook op die ETA met wandelsnelheid.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Welke digitale navigatie?

Berichtdoor Binnetie » 24 Jul 2017, 11:41

De wandelroute was om het plaatje duidelijker te krijgen, anders gaat hij via de autoweg.
Met een gemiddelde snelheid van 8km/u kom ik op zo'n 8-9 uur varen uit.
Binnetie
 

Re: Welke digitale navigatie?

Berichtdoor Marie Christina » 24 Jul 2017, 12:17

[quote="Binnetie"]De wandelroute was om het plaatje duidelijker te krijgen, anders gaat hij via de auautoweg[quote]
Dat begreep ik al.
Doe er nog een uurtje bij voor die brugwachter die lunchet en die schutting bij een sluis die je net mist en dan kom je aardig uit.
Maar kijk er niet vreemd van op als je er nóg een uur langer over doet.
Bootje varen is geduld hebben.
Zeker in het hoogseizoen. (Nu dus )
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Welke digitale navigatie?

Berichtdoor Noordvaarder » 24 Jul 2017, 17:37

Binnetie schreef:Met een gemiddelde snelheid van 8km/u kom ik op zo'n 8-9 uur varen uit.

Die 8km/h ga je bij lange na niet halen.
Hetgeen Mopolcamper al aangeeft,op bijna het gehele stuk geld een vaarsnelheid van max 6km.
Bij Ossenzijl heb je oponthoud.
Alles moet daar door een "flessehals".
Als het daar tegenzit,verlies je er gauw een half uur op.
Driewegsluis,trek daar ook maar een half uur voor uit.
Velen varen op het stuk tot aan het Tjeukermeer niet sneller dan 6 a 7 km.
Dus geregeld oplopen en passeren is er niet bij,en zal je niet in dank worden afgenomen daar.
Gemiddeld 6 km per uur komt eerder.
Noordvaarder
 

Re: Welke digitale navigatie?

Berichtdoor Klaver vier » 24 Jul 2017, 18:05

Kort gezegd het is nog niet op twee uur nauwkeurig te bekijken,maar dat had ik al gezegd
Gr René
Klaver vier
 

Re: Welke digitale navigatie?

Berichtdoor gewoonmich » 24 Jul 2017, 22:28

Marie Christina schreef:Staat in de app store als het goed is.
Maar zie ook hier http://www.vaarkaartnederland.nl/


Dit is echt een waardeloze app. Zeker hier in de Biesbosch! Dieptes worden zeer slecht weer gegeven. Zandplaten staan er ook niet op. Heb spijt dat ik deze app gekocht heb. Geef mij maar de ANWB app. Deze is inderdaad best duur. Maar zeer duidelijk. Geeft ook de zandplaten en dieptes goed weer hier in de Biesbosch.

Gebruik de kaartplotter niet meer sinds ik deze app op mijn Ipad heb. Heb overigens wel een Ipad met ingebouwde GPS.
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: Welke digitale navigatie?

Berichtdoor Binnetie » 24 Jul 2017, 22:39

Ik vind de prijs van de ANWB app best meevallen maar zoek nog een beetje naar de mogelijkheden die een duurder pakket, bijv Pc-navigo heeft en of dat de prijs rechtvardigd.

Amersfow geeft aan dat je blijkbaar wel een soort van kunt navigeren met de ANWB app
Binnetie
 

Re: Welke digitale navigatie?

Berichtdoor Noordvaarder » 24 Jul 2017, 22:52

gewoonmich schreef:
Dit is echt een waardeloze app. Dieptes worden zeer slecht weer gegeven. Zandplaten staan er ook niet op. Heb spijt dat ik deze app gekocht heb. Geef mij maar de ANWB app. Deze is inderdaad best duur. Maar zeer duidelijk. Geeft ook de zandplaten en dieptes goed weer hier in de Biesbosch.

Je had trouwens ook eerst de gratis versie kunnen proberen.
Dan had je gelijk kunnen constateren dat het niks voor jou was.
Nu is het dus een waardeloze appp omdat hij niet datgene bracht,waarop je gehoopt had.
Voor velen is het echter geen waardeloze,want die gebruiken hem voor het doel waarvoor ze hem willen gebruiken,en waarin deze toereikend is.
Trouwens ook een vergelijk van niks,want de ANWB app kost maar liefst ruim 5 keer zoveel.
Je kan de vaarkaart app niet vergelijken met die van de ANWB,en dan schrijven dat het een waardeloze app is.
Bied die ANWB dan zoveel meer?Schijnbaar alleen zandbanken en dieptes.
Dat zijn dan dure accessoires voor zo'n app.
Trouwens ik vertrouw liever op mijn dieptemeter,dan op gegevens die in zo'n app staan.
De ANWB kaarten kennende,kloppen die ook niet overal.
Voor 8 per jaar is de vaarkaartapp een goede app,en waar voor zijn geld.
Degene die daar niet genoeg aan heeft,moet de uitvoeriger nemen van de ANWB,die wel ruim keer zoveel kost per jaar.
Het is een afweging, of € 7,99 of €42,99 per jaar.Bij de ANWB kan je het ook nog "huren voor een week of een maand.
De prijzen zijn dan € 5,49(week) en € 10,99(maand).

Ik gebruik WinGPS 5 Navigator op een Dell Inspiron 1018.
Noordvaarder
 

Re: Welke digitale navigatie?

Berichtdoor Binnetie » 24 Jul 2017, 23:05

WinGPS 5 is ook een heel.goede vaar applicatie. In de PDF in mijn topicstart lees je ook positieve verhalen.
Welke uitvoering gebruik je; http://www.stentec.com/nl/wingps/wingps-5 en eens in de hoeveel tijd update je de kaarten?
Binnetie
 

Re: Welke digitale navigatie?

Berichtdoor Roelof » 25 Jul 2017, 00:00

Heel mooi al die app's.
Ik bekijk vooraf waar we heen willen, kijk of we de papieren kaarten hebben en hoe oud deze zijn.
Als de kaarten ouder dan 2 jaar zijn bestel ik nieuwe.

De kaarten liggen bij de manoeuvreer stand en als mijn partner iets wil bekijken pakt ze deze gewoon.
Ik houd met potlood in de kaart bij waar we zijn aan de hand van kilometer palen, bochten, land markeringen, kunstwerken enz. dat maakt het varen leuk (vind ik).
Verder maak ik aantekeningen in de kaarten als er bijzonderheden of bezienswaardigheden zijn, waar we overnachten, aanleggen enz.
Bij de reisvoorbereiding thuis gebruik ik wel het WWW om globaal een route uit te zetten, daarna komen de kaarten op tafel en zie of ik eerder al bijzonderheden heb opgemerkt.

Ik heb nog nooit last gehad van lichtinval die een kaart slecht zichtbaar maakte of snel even moeten inzoomen oid, hooguit even m'n leesbril pakken.
Behalve vooraf tijdig vernieuwen heb ik geen last gehad van uitval door een lege batterij oid.

De kosten? Staat niet in verhouding tot het bezitten onderhouden en varen met een boot.
Old Skool? Absoluut !!!
Werkbaar en handzaam? Zeer zeker, ook makkelijk als ik 's avonds nog even de route voor de volgende dag naloop en de almanak er even naast leg.

Digibeet als ik ben heb ik op deze manier altijd alles in één oogopslag voor handen.
Wat zijn nou de voordelen van een app op een tablet tov papieren kaarten?
Ik leer langzaam en zie niet echt een voordeel van digitale kaarten in de pleziervaart zeker niet als het een beperkt vaargebied betreft.
Wie maakt mij wijzer?

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten