Nerissa schreef:Dus is de kreet; varen doe je samen, verzonnen, om iedereen bewust te maken over de veiligheid.
Hou a.u,b. op over die onzin over veiligheid.
Want als het echt om de veiligheid gaat,werp je o.a. bij de Marifooncursus,cq examen , geen vragen voor iemands neus die gaan over loodaccus en of wat voor platen er in accu's zitten.
Pure onzin is dat,en dat draagt geen moer bij aan het kopje "veiligheid".
En zo kan ik nog wel veel meer onzin vragen aanwijzen,waar je met o.a marifoon geen zak aan hebt.
Als het hun echt te doen is om veiligheid,dan geef ik ze nu de raad,om voor al die plezierjacht vaarders een cursus te ontwerpen die re echt toe doet,en niet zo als het nu is,met een hoop onzin erin.
Maar het is niet alleen op dit gebied waar der autoriteit overal barrières opwerpt,het is bij de ADR cursussen tank en stukgoed niet anders.
Hier vragen ze je een hoop onzin,dat nevver en te nooit niet gebeuren zal,en in Duitsland doen ze dat niet.
Daar krijg je op de praktijk gerichte vragen.
Daarom heb ik mijn laatste 2 cursussen gevolgd in Leer via het Industrie- und Handels Kammer in Emden(BRD).
En natuurlijk moeten we ergens een duidelijke grens trekken, een kind in een rubberbootje kent de regels niet.
En dat bedoelde ik met Rechts of Links.
Ik heb geen moeite met SB en BB,maar er zijn genoeg die in een 3 of 4 meter open boot varen met een buitenboord motor in de zomer.
En al die mensen hebben waarschijnlijk geen benul van BB en SB.
En als je die mensen belerend wilt toespreken dat het bij varen SB en BB is,en geen rechts of links,ben je niet bezig met veiligheid,maar met onzin uitkramen,want daar zit zo'n bootjesvaarder niet op te wachten.
Maar ja,er zullen altijd mensen overblijven,die vinden dat ze vromer zijn de paus.
Ik help die mensen dan gewoon met links of rechts,en steek geen preek af over hoe het zou moeten zijn op het water.
Wat jij doet,is een vorm van schijnveiligheid creëren.
Veiligheid staat of valt met hulp op een veilige manier bieden,maar niet met eerst een preek over de regels op het water.