Wanneer een aankoopkeuring in koopproces

algemene discussies

Re: Wanneer een aankoopkeuring in koopproces

Berichtdoor Noordvaarder » 08 Mei 2017, 16:18

Blacktoppie schreef:Om de verkoper als "per definitie niet betrouwbaar" neer te zetten is wel erg kort door de bocht natuurlijk.

Zoals jij het er neerzet ,wel ja.
Er staat toch bij:
Daar komt bij,dat je in een advertentie ook kunt aangeven,wanneer de boot in het water gaat.
De eventuele belangstellende heeft dan de tijd om het vaartuig te zien tot die datum.

Als je dan de wetenschap hebt,dat je op een bepaalde datum het schip te water moet laten,zoals bij jou,omdat er extern een kraan gehuurd moet worden,dan kun je dat er toch bij vermelden?
Dat geef ik juist aan. :roll: :o
Het lezen van complete posting schijnt soms heel moeilijk te zijn.
Ze lezen een halve posting,of 1 zin ,en bam,een reactie.
Noordvaarder
 

Re: Wanneer een aankoopkeuring in koopproces

Berichtdoor Binnetie » 08 Mei 2017, 16:29

Het is sowieso vreemd, in het mailcontact werd gesproken over 'hij ligt net in het water'. Toen ik de partner sprak en tussendoor vroeg hoe lang geleden de antifouling was gedaan werd gezegd dat hij 2 jaar terug voor het laatst uit het water geweest was... dat was direct het moment dat Mulder niet kon takelen i.v.m. het gewicht van de boot. Hij is toen ergens anders het water uitgegaan. Dat laatst lijkt te kloppen omdat je door het water heen stukken wier/planten/aangroei etc aan het onderschip zag zitten omdat er toen vrijwel geen golven waren.
Bij mij kwam het vermoeden dat hij dus gewoon de winter door in het water heeft gelegen en er daardoor aangroei kon zijn geweest. En daarom wilde ik ook het onderwaterschip zien. Puur voor mijn gevoel.

Ik kom er liever dan gewoon achter dat hij in het najaar het water uit moet voor een nieuwe laag antifouling dan dat ik het als verrassing tegenkom na de koop.
Binnetie
 

Re: Wanneer een aankoopkeuring in koopproces

Berichtdoor Ardi » 08 Mei 2017, 17:28

Mulder kon wel zeker die boot eruit tillen, ze hebben mijne ook gedaan met 8 ton. niente problemo
Maar als je goed op de foto keek, kon je dat ook wel zien. Was vuil net boven waterlijn.
Maar goed je hebt weer wat ervaring opgedaan, kan je allemaal weer gebruiken bij de volgende :D
No Guts, No Glory
Gebruikers-avatar
Ardi
 
Berichten: 169
Geregistreerd: 20 Jul 2014, 16:22
ligplaats: Oostvoorne
info:

Re: Wanneer een aankoopkeuring in koopproces

Berichtdoor Blacktoppie » 08 Mei 2017, 18:00

Noordvaarder schreef:
Het lezen van complete posting schijnt soms heel moeilijk te zijn.
Ze lezen een halve posting,of 1 zin ,en bam,een reactie.


Doe je niet precies hetzelfde door voorbij te gaan aan de zin dat je toch ook met je boot in het voorseizoen kan varen? ;)

Het is hiervandaan niet te beoordelen wat de verkoper zijn beweegredenen zijn om de boot in het water te gooien wie weet was het wel dezelfde rede als bij mij :wink:

Overigens blijft het natuurlijk lastig om bij getypte tekst op de goede manier over te komen, daar is menig wereld oorlog door begonnen.

Arco
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: quichot en 39 gasten