Afstudeerenquête Watersport Katwijk

algemene discussies

Afstudeerenquête Watersport Katwijk

Berichtdoor KatwijkStudent » 24 Apr 2017, 12:05

Hallo watersport enthousiasten, voor mijn afstudeeropdracht HBO Commerciële Economie aan De Haagse Hogeschool vraag ik jullie hulp!

Ik zoek namelijk nog mensen met jullie kennis en expertise die mijn enquête over de watersport in kunnen vullen! Met deze enquête doe ik namens Katwijk Marketing & DIT is Katwijk onderzoek naar de bekendheid van bewoners en bezoekers van de gemeente Katwijk (Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg) met het productaanbod van de watersport in de regio. HET MAAKT OVERIGENS NIET UIT OF U DE ENQUÊTE INVULT ALS U NIET IN KATWIJK WOONT OF BENT GEWEEST!!!

U kunt de online enquête vinden via de bijgevoegde link: http://bit.ly/2n4drTQ

Doe nu mee en maak ook nog eens kans op een VVV cadeaubon van 25 euro! Daarnaast ben ik iedereen die hem invult uiteraard heel erg dankbaar.

P.S. U kunt de enquête natuurlijk ook anoniem invullen, maar u maakt dan helaas geen kans op de prijs.

HET DELEN VAN DE ENQUÊTE MET UW VRIENDEN OF FAMILIE WORDT OOK ERG OP PRIJS GESTELD!!!

Dank voor uw aandacht!

Afbeelding
KatwijkStudent
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 24 Apr 2017, 11:43
ligplaats:
info:

Re: Afstudeerenquête Watersport Katwijk

Berichtdoor henkvd » 24 Apr 2017, 20:06

Begonnen, je moet wat als inwoner en er halverwege ook net zo vrolijk mee gestopt, kom op zeg, dit kan een stuk beter.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4463
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Afstudeerenquête Watersport Katwijk

Berichtdoor stefan » 24 Apr 2017, 20:22

Nou inderdaad, als ex inwoner moet je ook wat, ook mee gestopt. Onduidelijk gestelde vragen met slechts vage relevantie, opmaak ziet er op een iPad ieder geval niet uit.
stefan
 
Berichten: 620
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Afstudeerenquête Watersport Katwijk

Berichtdoor Marie Christina » 24 Apr 2017, 20:26

Ook halverwege (denk ik) gestopt.
Bij de meeste antwoorden dacht ik: Uhm, nou deze dan maar.
En bij de vraag waarbij ik in moest vullen wat voor zoekwoorden ik intyp als ik naar watersport in Katwijk zoek ben ik afgehaakt.
Punt 1: Vraag dat maar aan Google (maar ja, dat kost geld),
Punt 2: Ik heb nog nooit naar watersport in Katwijk gezocht.
Net als bij de andere vragen mist de optie: N.V.T.
Weinig doordachte enquête, zo lijkt het.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Afstudeerenquête Watersport Katwijk

Berichtdoor aquanaut » 24 Apr 2017, 20:34

Gelukkig dat ik er niet eens aan begonnen ben dan.
Heb er overigens geen tijd voor ook, ben de boot aan het bevoorraden voor een tochtje naar.....
Katwijk :D

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2588
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Afstudeerenquête Watersport Katwijk

Berichtdoor broekerhaven » 24 Apr 2017, 21:59

Het forum is wel razend populair bij de studenten......
het ene afstudeer project na de andere.
en anders maar weer eens een enquete voor de verandering...
lijkt wel spam :ugeek:
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: Afstudeerenquête Watersport Katwijk

Berichtdoor henkvd » 24 Apr 2017, 22:37

Eigenlijk zoek ik antwoorden op de volgende vragen

Waarom is de rondvaartboot weggepest
Waarom mocht het lichtschip niet komen
Waarom doe men niets bijzonders met de zwaaikom
Waarom rukt de bebouwing zo vreselijk op rond de jachthaven

Allemaal iets met het water.

Zo we kunnen weer even vooruit.

Dat is ook Katwijk, om de slogan even te misbruiken.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4463
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Afstudeerenquête Watersport Katwijk

Berichtdoor KatwijkStudent » 25 Apr 2017, 00:33

Dank voor jullie feedback,

henkvd schreef:kom op zeg, dit kan een stuk beter.


Ik heb bij veel vragen juist geprobeerd ze zo breed mogelijk te houden. De enquête moet immers door zowel mensen die weinig verstand hebben van watersport, als watersportexperts ingevuld worden. Het lastige aan enquêtes is dat je nooit IEDEREEN tevreden kan stellen met de manier van vraagstelling, de verschillende vragen etc. Wellicht zouden we een stuk verder kunnen komen als u concreet aangeeft wat u dan precies niet goed vindt aan mijn enquête.

stefan schreef:Onduidelijk gestelde vragen met slechts vage relevantie, opmaak ziet er op een iPad ieder geval niet uit.


Het zou heel erg helpen als ook u aan zou kunnen geven welke vragen u precies bedoelt, misschien kan ik er dan nog wat aan doen om deze duidelijker te maken. Ik snap uw punt van de iPad, oorspronkelijk is de enquête eigenlijk gemaakt om op een computer ingevuld te worden.

henkvd schreef:Waarom is de rondvaartboot weggepest
Waarom mocht het lichtschip niet komen
Waarom doe men niets bijzonders met de zwaaikom
Waarom rukt de bebouwing zo vreselijk op rond de jachthaven


Deze punten zijn ook wel dingen die ik zoek. Later in de enquête kunt u ook aangeven wat u zou willen zien qua watersport in Katwijk en wat u anders zou willen zien. Wellicht had u deze punten ook graag in de enquête terug zien komen. U moet zich echter wel bedenken dat een student niet op de hoogte kan zijn van deze ins-en-outs en persoonlijke irritaties.

Marie Christina schreef:En bij de vraag waarbij ik in moest vullen wat voor zoekwoorden ik intyp als ik naar watersport in Katwijk zoek ben ik afgehaakt.
Punt 1: Vraag dat maar aan Google (maar ja, dat kost geld),
Punt 2: Ik heb nog nooit naar watersport in Katwijk gezocht.
Net als bij de andere vragen mist de optie: N.V.T.
Weinig doordachte enquête, zo lijkt het.


Punt 1: Dit regelen bij Google is inderdaad te duur en teveel werk voor beide partijen helaas. Daarnaast kan je zoiets ook niet echt op deze manier onderzoeken op Google denk ik.
Punt 2: Als het goed is had u dan de vraag "ALS u naar watersport zoekt wat zijn dan de eerste 5 zoekwoorden..." moeten krijgen.

Over N.V.T.: Ik heb tevens aanvankelijk mijn best gedaan om juist niet teveel mensen de gelegenheid te geven om N.V.T. aan te kruisen aangezien ik, als iedereen dat aankruist, niet naar concrete strategieën toe kan werken.

Tot slot zou ik u willen verzoeken om, voordat u een oordeel over velt, te proberen iets constructiever te zijn in uw kritiek. Ik snap de kritieken, maar een enquête op het begin 100% perfect maken voor iedereen kan helaas niet. Tevens vind ik het eigenlijk ongegrond als u uw mening geeft over een enquête, waarvan u later toegeeft deze niet te hebben afgemaakt.

Toch wil ik u allemaal bedanken dat u alsnog de moeite heeft genomen om mijn enquête te bekijken en zou ik u allen vriendelijk willen vragen om alsnog de enquête af te maken. Dank u wel!
KatwijkStudent
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 24 Apr 2017, 11:43
ligplaats:
info:

Re: Afstudeerenquête Watersport Katwijk

Berichtdoor Popeye » 25 Apr 2017, 07:41

Ik was inmiddels al gestopt met het invullen van allerlei vage enquêtes, evenals met het invullen van de vragenlijsten wanneer je een bedrijf of instantie 1 keer hebt gebeld, of ergens iets hebt besteld.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Afstudeerenquête Watersport Katwijk

Berichtdoor aquanaut » 25 Apr 2017, 08:40

KatwijkStudent schreef:Tot slot zou ik u willen verzoeken om, voordat u een oordeel over velt, te proberen iets constructiever te zijn in uw kritiek. Ik snap de kritieken, maar een enquête op het begin 100% perfect maken voor iedereen kan helaas niet. Tevens vind ik het eigenlijk ongegrond als u uw mening geeft over een enquête, waarvan u later toegeeft deze niet te hebben afgemaakt.


Ik ga er van uit dat je op je opleiding ook hebt geleerd hoe je een marktonderzoek moet opzetten en uitvoeren.
"maak een gratis online enquette aan en plemp die op internet" is niet hoe ik het geleerd heb in ieder geval.....

Als je dan handreikingen krijgt over thema's die spelen bij watersporters over jouw onderzoeksonderwerp, doe je dit af als "persoonlijke irritaties" en verschuil je je achter het "niet kunnen weten wat er speelt"...
Misschien dat eerst eens onderzoeken dan???

Suc6

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2588
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten