Marie Christina schreef:Ik heb nooit een uurtariefrekening gezien.
Maar dat kan inderdaad ook aan het bedrijf liggen.
Dat hij ze gewoon niet opschrijft.
Het laatste lijkt me zeer plausibel.
Ik weet niet hoelang hij bij jou aan het werk is geweest,maar het volgende lees ik op hun site:
Reparatie op locatie en in veel gevallen gratis want als u uw schip netjes heeft onderhouden maar u krijgt toch pech op het water dan vergoedt Botenwacht per afzonderlijk pechgeval ook nog eens de voorrijdkosten van de monteurs en het eerste uur arbeidsloon! Deze kosten zitten in dat geval bij uw jaarcontributie van € 85,- inbegrepen.
Het lijkt me duidelijk,dat het eerste uur vergoed wordt, mits de boot ook nog een "netjes is onderhouden".
Als de monteur die dus langskomt vind, dat de boot "niet goed onderhouden is" , dan betaal je dus alles,en zit er niks in die 85 euro verdisconteerd.
En is de monteur langer dan 1 uur bezig bij een goed onderhouden boot,dan zijn de overige dus NIET kosteloos.
Maar wat het uurtarief zelf is en wat de andere kosten zijn zonder onderdelen,want die betaal je altijd, wordt niet vermeld.
Ik vraag me ook af,welke criteria gelden voor het beoordelen van "netjes is onderhouden" geld,want als je een motorstoring krijgt,en je hebt de motor altijd "netjes onderhouden",maar het schip zelf,ziet er minder netjes uit,wat heeft dan het schip er zelf te maken.
Want op die manier zou dus de kwalificatie "niet netjes" gemaakt worden,en betaal je dus "de volle pond".
In principe ben je dus overgeleverd aan de mening van de monteur die langskomt.
Vooralsnog vind ik "slechts 85 euro",wel veel geld,omdat daar diverse beperkingen aan vast kunnen zitten.