Weren van boten in rare vormen

algemene discussies

Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor gast » 11 Dec 2016, 12:27

gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor quichot » 11 Dec 2016, 12:48

Die Udo Kock is typisch zo'n Amsterdamse wethouder met een eigen koninkrijkje. Hij maakt de bedenkelijke reputatie van de autocratische regent meer dan waar.
Iedereen met een bootje in Amsterdam wordt dood- en doodziek van zijn vertrutting. Van bootjes heeft de man nul verstand. Hij kan zijn hekel aan boten nauwelijks onderdrukken en het liefst zag hij ze allemaal, op een paar monumenten met A-status na waarmee hij kan pronken, vertrekken. Een beetje lol hebben op het water, dát is niet de bedoeling!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor Blacktoppie » 11 Dec 2016, 13:04

Hmm iets weren op vorm van uiterlijk....

Definitie van een boot: vervoersmiddel waarmee je kunt varen.
bron
Als je dus 1 soort vaartuig weert waarom het andere dan niet?

Al heb ik het idee dat het hier meer over bedrijfsmatige vaartuigen gaat, net zoals ze de bierfiets willen verbieden
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1176
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor Popeye » 11 Dec 2016, 14:43

Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor Marie Christina » 11 Dec 2016, 16:08

Joehoeoeo!
Er was nog iets niet verboden.
En wie bepaalt wat een afwijkende vorm is?

Mag een sup-plank dan wel?
Ik vind dat namelijk een wel erg afwijkende vorm.

En de veerboten over het IJ dan?
Niet echt het eerste dat een kind tekent als je het vraagt een boot te tekenen.
Vraag je een kind echter een bootje te bouwen, dan is de eerste keus al gauw een klomp.
Dus eh....
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor stentor950 » 11 Dec 2016, 22:22

Mag een sup-plank dan wel?
Ik vind dat namelijk een wel erg afwijkende vorm.

En de veerboten over het IJ dan?


Een SUP op het IJ zal nog wel lukken, maar een IJ-veerpont in de gracht volgens mij niet :lol:
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor gast » 11 Dec 2016, 22:53

Ik persoonlijk, dus mijn zicht op het geheel, zie het als een zoveelste regel die een stukje vrijheid beperkt.
In sommige gevallen ontkom je niet aan regels, daarom zijn ze er ook maar steeds meer beginnen regels, beperkingen en betuttelingen het hedendaagse doen en laten te bepalen.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor R.C.Grootveld » 13 Dec 2016, 00:59

chaea schreef:Ik persoonlijk, dus mijn zicht op het geheel, zie het als een zoveelste regel die een stukje vrijheid beperkt.
In sommige gevallen ontkom je niet aan regels, daarom zijn ze er ook maar steeds meer beginnen regels, beperkingen en betuttelingen het hedendaagse doen en laten te bepalen.


Inderdaad, jammer dat het zo moet gaan.
Maar wat wil je met een groeiende groep landgenoten die vinden dat alles wat kan, ook moet kunnen; ongeacht of het mag of niet en ongeacht wat een ander er van vindt.
De "maak je niet druk, je hebt er toch geen last van" types zeg maar die zich in de positie wanen, waarbij zij kunnen bepalen of een ander last heeft van hun gedrag. Over arrogantie gesproken ......
Bekende dooddoener is dan altijd de kreet "eigen verantwoordelijkheid", totdat ze in de problemen komen en anderen het op mogen lossen. Dan is die eigen verantwoordelijkheid ineens ver te zoeken.
Als ik denk aan waar ik sommigen mee op het IJ heb zien varen ..... levens gevaarlijk ..... en wie mag er opdraven als het fout gaat?

Regels zijn noodzakelijk voor het runnen van een samenleving, zonder regels wordt het een 'ieder voor zich, (zelf invullen) voor ons allen, de rest kan dood vallen"; een "alleenleving" zegmaar.
De VS is een goed voorbeeld van wat de gevolgen zijn van een maatschappij (een samenleving kan ik de VS niet noemen) zonder regels .....
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor quichot » 13 Dec 2016, 08:39

Rob, je buigt het nu om naar asociaal, dan wel onverantwoord vaargedrag. Daar kun je op zich een heel nieuwe topic aan wijden, maar dat is hier niet aan de orde.
De gewraakte maatregelen van de wethouder gaan over (in zijn ogen) 'afwijkende vormen', omdat hij vindt dat die niet zouden passen in het stadsbeeld.
Ik zie niet in hoe anderen daar last van kunnen hebben (even ervan uitgaand dat die vormen verantwoord spelevaren niet teveel in de weg staan). Ja, sommigen ergeren zich er misschien aan, die types zijn er ook, maar dat is dan écht hun probleem.
Ik zou niet graag in een samenleving wonen waar voor afwijkingen geen ruimte is. Waar een straf staat op uit de pas lopen en gelijkschakeling de norm is. Je haalt nu de VS aan, maar Noord-Korea lijkt me ook geen pretje!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor Marie Christina » 13 Dec 2016, 09:14

R.C.Grootveld schreef:Regels zijn noodzakelijk voor het runnen van een samenleving, zonder regels wordt het een 'ieder voor zich, (zelf invullen) voor ons allen, de rest kan dood vallen"; een "alleenleving" zegmaar.
De VS is een goed voorbeeld van wat de gevolgen zijn van een maatschappij (een samenleving kan ik de VS niet noemen) zonder regels .....


Ooit in de VS geweest Rob?
Ik heb het 3 maanden lang met eigen ogen kunnen aanschouwen hoe de samenleving, want dat is het, daar werkt.
Dit alles in de buurt van Miami en Fort Lauderdale.

In de grote steden heb je wellicht gelijk, al kunnen daar de wijken ook heel hecht zijn.
In de kleinere steden en zeker in de dorpen heb ik zelden een hechtere samenleving gezien.
Dit alles bij elkaar gehouden door de kerk.
Mislukt de oogst van boer X?
Dan helpt de buurman hem de winter door en bij de aanschaf van nieuwe zaailingen.

Als alles goed gaat hebben Amerikanen niet veel met elkaar op, dat is waar.
Ze bemoeien zich gewoonweg niet met elkaar.
Maar when the shit hits the fan....
Dan kan je echt beter daar zitten dan hier in dit "sociale" Nederland.

Het zijn mafkezen, zonder meer, maar slechts in ONZE ogen.
Zoals een man ooit tegen me zei daar: "This is not Europe, sir. This is the USA. Different system."

En ze mogen zich nog steeds verplaatsen in zelfgemaakte vervoersmiddelen. :D
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten