Weren van boten in rare vormen

algemene discussies

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor R.C.Grootveld » 13 Dec 2016, 17:07

Marie Christina schreef:Ooit in de VS geweest Rob?
Ik heb het 3 maanden lang met eigen ogen kunnen aanschouwen hoe de samenleving, want dat is het, daar werkt.
Dit alles in de buurt van Miami en Fort Lauderdale.

In de grote steden heb je wellicht gelijk, al kunnen daar de wijken ook heel hecht zijn.
In de kleinere steden en zeker in de dorpen heb ik zelden een hechtere samenleving gezien.
Dit alles bij elkaar gehouden door de kerk.
Mislukt de oogst van boer X?
Dan helpt de buurman hem de winter door en bij de aanschaf van nieuwe zaailingen.

Als alles goed gaat hebben Amerikanen niet veel met elkaar op, dat is waar.
Ze bemoeien zich gewoonweg niet met elkaar.
Maar when the shit hits the fan....
Dan kan je echt beter daar zitten dan hier in dit "sociale" Nederland.

Het zijn mafkezen, zonder meer, maar slechts in ONZE ogen.
Zoals een man ooit tegen me zei daar: "This is not Europe, sir. This is the USA. Different system."

En ze mogen zich nog steeds verplaatsen in zelfgemaakte vervoersmiddelen. :D

Ja, ben er meerdere keren geweest, mijn partner heeft er 2 jaar(!) gewoond, geleefd en gestudeerd, m'n schoonzus woont er al 25 jaar en ik heb voldoende relaties die daar (vaak langere tijd) geweest zijn.
Dus ik durf te stellen dat ik voldoende informatie over dat land heb om mijn mening te vormen.

Inderdaad, "this is not Europe, this is the USA, different system".
En dat "different system" moet vooral blijven waar het nu is: Daar .....

"Stop de Amerikanen, ten minsten 10 goede redenen om gewoon Europees te blijven" (ISBN 9789089894885)



En dat ze zich in zelfgemaakte vervoersmiddelen mogen verplaatsen .... tja ..... ze accepteren kennelijk ook dat er aanzienlijk meer slachtoffers in het verkeer vallen
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor R.C.Grootveld » 13 Dec 2016, 17:09

quichot schreef:De gewraakte maatregelen van de wethouder gaan over (in zijn ogen) 'afwijkende vormen', omdat hij vindt dat die niet zouden passen in het stadsbeeld.

Probleem is, dat die afwijkende vorm vaak (zeker, niet altijd) een negatieve invloed op veiligheid heeft .......
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor Noordvaarder » 13 Dec 2016, 18:01

R.C.Grootveld schreef: Probleem is, dat die afwijkende vorm vaak (zeker, niet altijd) een negatieve invloed op veiligheid heeft .......

Ik kan me niet voorstellen wat een afwijkende vorm als een klomp, voor negatieve invloeden kan zorgen op de veiligheid.
De "klomp" staat synoniem voor Nederland,en een wethouder die dat verbied heeft dus niks met Nederland.
Het is gewoon het dictaat dicteren van een hotemetoot,die ooit is gekozen in de raad van Amsterdam,en nu van zijn positie geen gebruik,maar misbruik maakt richting zijn medestad bewoners.Die man hoort in Noord Korea thuis,niet hier.Zo'n "klomp" fleurt juist het allegaartje aan eenheidsworsten op.Iemand die dat ding bedacht heeft, moet een onderscheiding hebben,geen verbod op te mogen varen?
Noordvaarder
 

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor Marie Christina » 13 Dec 2016, 22:04

Dan heb je inderdaad genoeg voetstappen in de USA liggen om je mening te vormen en kunnen we concluderen dat jouw perceptie anders is dan de mijne :)
Ach, de waarheid zal zoals gewoonlijk in het midden liggen.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor R.C.Grootveld » 14 Dec 2016, 01:03

Marie Christina schreef:Dan heb je inderdaad genoeg voetstappen in de USA liggen om je mening te vormen en kunnen we concluderen dat jouw perceptie anders is dan de mijne :)
Ach, de waarheid zal zoals gewoonlijk in het midden liggen.

Inderdaad, Daarom bestempel ik het vergelijken van regelgeving zoals we die in West Europa kennen, met Noord Korea, als volstrekte onzin.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor quichot » 14 Dec 2016, 09:21

R.C.Grootveld schreef:Probleem is, dat die afwijkende vorm vaak (zeker, niet altijd) een negatieve invloed op veiligheid heeft .......

Waar haal je dat vandaan? Zo kun je alles wel verpakken als veiligheidsrisico.
Lijkt me niet alleen een slag in de lucht, maar het is ook helemaal niet relevant. Bij de achterliggende redenen voor de gewraakte maatregel speelt veiligheid geen enkele rol.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor kajoe » 14 Dec 2016, 15:23

Amsterdam is krankjorum geworden ,de stad is groot geworden door alle mogelijke gevallen wat zoiets uniek maakt in de wereld ,als het niet meer mag moet je ok de gea parade gaan verbieden en andere feestelijkheden ,zonde het lijkt wel of de is....... de macht heeft overgelopen en de tolerantie verdwijnt .
geen 2 tact geen rare bootjes enzovoort geen lol meer aan daar in Mokum
maar gelukkig mag nou iedereen met passagiers gaan rondvaren dus dat word een lol om te zien al die carambolerende mafkezen die amper kunnen varen en al helemaal de regels niet weten
pech voor de andere normale watersporters wand dan gaan de premies weer een stuk omhoog .
kajoe
 
Berichten: 1374
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor quichot » 14 Dec 2016, 17:06

Ach weet je, dat zal wel een beetje meevallen op die grachten. Rondvaartschippers -en ikzelf ook trouwens- zijn wel het een en ander gewend aan gekluns. Blijft meestal bij een hoop geschreeuw, afduwen, bonk, schrik, oeps, sorry en doorvaren. Dus boordorkesten hoeven doorgaans niet 'Nader Tot U' in te zetten. Er verzuipen meer dronken Engelsen doordat ze pissend in de majem vallen.
Met open huurbootjes mag je trouwens het IJ niet op, en binnen de stad geldt nu overal max 6 km/h.

Feit is inderdaad wel dat er steeds meer betuttelende regeltjes bijkomen. Zo mag je niet zomaar meer een vlag uitsteken anders dan de driekleur op officiële feestdagen. Want dat 'verrommelt' het stadsbeeld. Het vertrut allemaal een beetje. Guusje Terhorst, de latere burgemeester van Arnhem, begon daar als wethouder mee door standplaatsen van veel haringkarretjes op te heffen, want dat stond niet netjes op de bruggen.
Maar met de bierfiets heeft de gemeente bakzeil gehaald. Die mag blijven, voorlopig. De vlag kan uit! O nee...verboden... :lol:
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor Popeye » 14 Dec 2016, 23:19

quichot schreef:Ach weet je, dat zal wel een beetje meevallen op die grachten. Rondvaartschippers -en ikzelf ook trouwens- zijn wel het een en ander gewend aan gekluns.

https://www.youtube.com/watch?v=ts8Ow551vhg&index=15&list=PLPuV4zgsZR7LNZ6d4nQHndeAEAjTBYsWu :shock:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Weren van boten in rare vormen

Berichtdoor quichot » 15 Dec 2016, 09:10

Je kon mijn woorden niet beter illustreren! :lol:
(Blijft meestal bij een hoop geschreeuw, afduwen, bonk, schrik, oeps, sorry en doorvaren.)
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten