Nogmaals dieselbacterie

algemene discussies

Re: Nogmaals dieselbacterie

Berichtdoor Handy » 15 Sep 2020, 11:18

Hallo, mijn vriend! Als je een goede CBD olie wilt vinden, dan hoef je alleen maar naar deze site beste CBD oil te gaan, want dit is waar ik erin slaagde om een echt goede olie te vinden, dankzij welke ik altijd af te komen van depressie en soortgelijke problemen. Probeer het en je bent er zeker van dat je tevreden zult zijn
Handy
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 15 Sep 2020, 10:21
ligplaats:
info:

Re: Nogmaals dieselbacterie

Berichtdoor heuvels » 15 Sep 2020, 11:21

Handy schreef:Hallo, mijn vriend! Als je een goede CBD olie wilt vinden, dan hoef je alleen maar naar deze site beste CBD oil te gaan, want dit is waar ik erin slaagde om een echt goede olie te vinden, dankzij welke ik altijd af te komen van depressie en soortgelijke problemen. Probeer het en je bent er zeker van dat je tevreden zult zijn


:lol: :lol:
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Nogmaals dieselbacterie

Berichtdoor pascall » 15 Sep 2020, 13:50

Staat op de juiste plaats :D
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Nogmaals dieselbacterie

Berichtdoor Marie Christina » 16 Sep 2020, 08:11

Gaat je motor heeel relaxed van draaien, weet je wel? Pfoooh. Heavy, hoor.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Nogmaals dieselbacterie

Berichtdoor A&D » 29 Sep 2020, 12:06

Gewoon diesel aan de pomp tanken langs de weg! In de 13 jaar nooit bacteriën gehad. Pomp aan het water heeft de wettelijke verplichting een bio addentief toe te voegen. Voor het milieu. Wat zich omzet in een bacterie. Gooi anders eerst een liter kerosine of benzine door de diesel. Dat reinigt! Enne heel belangrijk! Tank wat je nodig hebt en niet te veel. Dat helpt ook. Te veel diesel in de tank zonder verbruik zorgt voor problemen, Vooral varen en de motor laten draaien. Hoe vaak ik nu al niet boot eigenaren heb horen klagen over de dieselkosten en daarom weinig varen, :D Verkeerde zuinigheid.
A&D
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 Sep 2020, 11:55
ligplaats:
info:

Re: Nogmaals dieselbacterie

Berichtdoor heuvels » 29 Sep 2020, 13:05

A&D schreef:Gewoon diesel aan de pomp tanken langs de weg! In de 13 jaar nooit bacteriën gehad. Pomp aan het water heeft de wettelijke verplichting een bio addentief toe te voegen. Voor het milieu. Wat zich omzet in een bacterie. Gooi anders eerst een liter kerosine of benzine door de diesel. Dat reinigt! Enne heel belangrijk! Tank wat je nodig hebt en niet te veel. Dat helpt ook. Te veel diesel in de tank zonder verbruik zorgt voor problemen, Vooral varen en de motor laten draaien. Hoe vaak ik nu al niet boot eigenaren heb horen klagen over de dieselkosten en daarom weinig varen, :D Verkeerde zuinigheid.
Verhaal is niet compleet.
Water onderin de tank zorgt voor een goede voedingsbodem voor de bacterie. Dit water ontstaat veelal door condens dat neerslaat en naar beneden zakt. Condens ontstaat beter in een bijna lege tank dan in een volle tank. Daarom overwinter ik altijd met een tank die nokkievol is. Voor de zekerheid gooi ik er nog wat antibacteriespul bij.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Nogmaals dieselbacterie

Berichtdoor jkos » 29 Sep 2020, 14:15

A&D schreef:Gewoon diesel aan de pomp tanken langs de weg! In de 13 jaar nooit bacteriën gehad. Pomp aan het water heeft de wettelijke verplichting een bio addentief toe te voegen. Voor het milieu. Wat zich omzet in een bacterie. Gooi anders eerst een liter kerosine of benzine door de diesel. Dat reinigt! Enne heel belangrijk! Tank wat je nodig hebt en niet te veel. Dat helpt ook. Te veel diesel in de tank zonder verbruik zorgt voor problemen, Vooral varen en de motor laten draaien. Hoe vaak ik nu al niet boot eigenaren heb horen klagen over de dieselkosten en daarom weinig varen, :D Verkeerde zuinigheid.


Niet iedereen kan “gewoon aan de weg tanken” onze sloep had een tandje van c.a 60 liter.
Nu heb ik twee tanks van 500 liter en dan wordt het een ander verhaal.
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: Nogmaals dieselbacterie

Berichtdoor vuuren1 » 30 Sep 2020, 00:41

NUL problemen met een dubbele bodem tank die onder water zit.
Dit in plaats van de dieseltank in de motoruimte wat veelvuldig werd toegepast.

Onder de waterlijn verandert de temperatuur 2x per jaar langzaam en komt niet hoger dan ca. 21 graden Ceslsius.
De tank los in een boot, en nog veel erger naast of nabij de motor, neemt de omgevingstemperatuur aan.
Dat wisselt iedere dag en nabij de motor tussen vorst en ca. 70 graden boven nul.
Daar zit het probleem, een ademende tank, condensatie en temperatuur = voeding voor bacteriën.

Allemaal uitvoerig uitgetest. De dubbele bodem tank onder de waterlijn heb ik van binnen blank gelaten (onbehandeld blank gestraald staal, dan bindt je de spreekwoordelijke kat heus op het spek..), in de winter juist Niet afgevuld en ieder jaar gecontroleerd en monsters genomen.
Geen roest, geen drab, geen water, helemaal niets...

Toen bio-diesel nog niet was uitgevonden hadden scheepjes met brandstoftanks onderhevig aan temperatuurswisselingen OOK last van bacteriën en drab...

Conclusie: De oorzaak bestrijden is de beste remedie.

NB.ik ben voor goede filtering maar mijn dubbele omschakelbare filter-set met waterafscheiders (dat kost geld.. ) inclusief het fijn-filter daar achter hoefden niet vervangen te worden en water aftappen is mij nog nooit gelukt..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Nogmaals dieselbacterie

Berichtdoor Solita74 » 30 Sep 2020, 20:38

Heb je de retourbrandstof ook gemeten
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter

Re: Nogmaals dieselbacterie

Berichtdoor aadbloem » 30 Sep 2020, 21:28

Ik vaar al meer dan dertig jaar zonder problemen de tanks van 2x200L gewoon in de machinekamer gebouwd, geen veel geld kostende dubbel-omschakelbare waterscheidende filters. Gewoon een voorfilter met wateraftapboutje (staat nooit water in), 2 dieseltanks met aftapkraantje (ook nooit water) en uiteraard een gewoon brandstoffilter op de motor. Elk jaar vervangen nooit prut gezien. Misschien omdat ik nooit bij extreem lage temperaturen (vorst) vaar en nooit van die wisselingen meemaak. We varen van mei tot oktober. Ik tank alleen bij de BP aan de straat hier of bij Tullemans. Ik tank nooit langs de sloot of in een jachthaven. In Frankrijk tank ik doorgaans aan de pomp bij de Carrefour, LeClecrq en dergelijke. In Frankrijk moet je toch altijd met (plastic) tanks slepen omdat je vrijwel nooit een pomp aan het water tegenkomt. Ik houd de tanks zoveel mogelijk vol. Ik heb de retour nog nooit gemeten maar ik ga er van uit dat er bij mij maar ook bij Hans van Vuuren warme brandstof terug naar de tank gaat.
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten