Nogmaals dieselbacterie

algemene discussies

Re: Nogmaals dieselbacterie

Berichtdoor kajoe » 01 Okt 2020, 10:05

tja in vroeger tijd met mijn luxe motor hadden we nog wel eens last van water in de bunkers en soms wat lichte roest dit kwam allemaal in de waterzakken terecht een keer per week tapten we die af geregeld niets maar als we in slecht weer gezeten hadden en flink geslingerd dan zat er best wat in .
maar de filters 2 stuks bleven schoon we wisselden ze een keer per jaar gewoon uit voorzorg .bunkeren deden we bij de reguliere bunkerstations en bunkerboten .
nu vaar ik met mijn jachtje en in de 5 jaar dat ik hem heb nog nooit troep in de waterzak gehad soms een paar druppels water mijn tanks zijn nooit vol gevuld voor de winter na het vaar seizoen gooi ik er om de zoveel tijd is een 50 /75 liter in die ik haal in Jerry cans zodat het weer vol zit voor ik ga varen wel doe ik er een paar druppels antie bacterie in en standaard het voor gasolie filter wisselen voor dat we weer met varen beginnen ook daar geen rommel in gevonden tot nu toe .
maar ik weet dat het niet altijd feest is dat uit mijn tijd dat ik op de bunkerbootjes voer in de havens en er kon best een hoop mankeren aan de gasolie die verkocht werd ook vaak roest vorming in de tanks tja en eens komt het mee en er kon vam buiten af water in de tanks komen ook bij het laden op de depots moest je met waterpasta controleren of er geen water was meegekomen en soms kleurde de pasta mooi rood en zie dan dat water er maar is uit te krijgen dus hoopte je op een grote klant die gelijk een 10/20 kub wou hebben dan was je het water weer kwijt en de kland naderhand boos .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten