stil

algemene discussies

Re: stil

Berichtdoor sigdock » 22 Feb 2012, 12:56

Wolf1 schreef:
sigdock schreef: iedereen kan immers bsluiten om te stoppen en de ander in zijn/haar waarde te laten. Ook Hans en Wolf.
Echt niet !
Gr. Wolf1



En zo komt de humor weer terug... scherp Wolf, heel scherp. :D
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: stil

Berichtdoor vuuren1 » 22 Feb 2012, 22:59

Misschien past mijn reactie beter bij een aparte -stelling- maar ik zal er hier even op reageren.

Er zijn boot-eigenaren en er zijn mensen die in het vak zitten.
Dat -mag- ik van een enkel forumlid al niet meer zeggen, of met elkaar vergelijken omdat je iemand dan niet meer in zijn waarde laat.

Als iemand geheel of gedeeltelijk foute technische informatie neerschrijft dan mag je dat kennelijk niet weerleggen.
Ik begin altijd voorzichtig en als de schrijver van onzin door gaat met verdedigen van onzin zal ik steeds directer worden in mijn reactie.
Maar dan uiteindelijk heb ik het gedaan...

Wat is nu de doelstelling van dit forum als het over technische feiten gaat?
De verhalenverteller in zijn waarde laten en de onzin laten overheersen, of tegen bepaalde onzin ingaan?
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: stil

Berichtdoor Wolf1 » 23 Feb 2012, 08:22

vuuren1 schreef:Wat is nu de doelstelling van dit forum als het over technische feiten gaat?
De verhalenverteller in zijn waarde laten en de onzin laten overheersen, of tegen bepaalde onzin ingaan?
Is uw vraag beantwoord? Zet dan even -OPGELOST- voor het onderwerp van uw topic.


hartelijk dank!
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: stil

Berichtdoor Klaas » 23 Feb 2012, 09:59

in mijn opzichte vind ik dat je dat goed doet Hans, de kenis verdedigen. Maar ik denk dat dan de gene welke de vraag steld eerder iets moet gaan doen met de informatie ipv de discussie laten ontaarden in een onenigheid tussen mensen.
maar wellicht kun je als deskundige ook eens, zei het mischien met een zwaar onderbuik gevoel, zeggen "oke zo zou het ook kunnen, maar verstandig is het niet!!" als de tser vasthoud aan zijn eigen idee. Of als een iemand met een ander idee van oplossing komt deze niet meteen bekritiseren. En gereserveerd op reageren met technische problemen welke hij dan tegen zou komen, of vragen hoe iemand dat dan bedacht heeft op te lossen.
En mocht die gene toch vast houden aan zijn eigen ideeen eerder dan succes wensen.
Maar ook de tser moet zelf voorkomen dat zijn vraag ipv discussie een welles nietes spelletje wordt door dan eerder opgelost er boven te zetten, ik denk nl dat deze ook uiteindelijk daar verandwoordelijk voor is en daarbij wordt de vraag steeds ondergesneeuwd en weet je nog niet hoe het moet.
En wellicht moet de rest dan respecteren dat opgelost er boven staat en alleen hoogop de vraag stellen dat je benieuwd ben hoe het uiteindelijk is gegaan, geworden.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: stil

Berichtdoor sigdock » 23 Feb 2012, 10:12

Ik begin altijd voorzichtig en als de schrijver van onzin door gaat met verdedigen van onzin zal ik steeds directer worden in mijn reactie.


Dat is je eigen keuze en je goed recht maar dan zul je ook moeten aanvaarden dat sommige mensen dat als arrogant en belerend beschouwen. Het gaat (helaas) niet om de inhoud maar om de toon waarop iets wordt gesteld. Iets waar ik in mijn vak ook dagelijks tegenaan loop. :cry:
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: stil

Berichtdoor MaartenKlop » 23 Feb 2012, 11:49

vuuren1 schreef:Er zijn hier enkele vakmensen die gratis adviezen geven, maar als dat vaker onder de noemer - eigenwijze schoolmeester- wordt geplaatst dan stopt dat ook een keer.


Dat betwijfel ik ;). Ondanks al het gezeur is dat geforum toch iets wat Hans, Wolf en vele anderen niet snel uit hun dagelijkse leven willen bannen. Kijk maar hoe snel iedereen weer op een ander forum te vinden was nadat het oude forum ineens verdwenen was.
MaartenKlop
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 17 Jan 2012, 17:13
Woonplaats: Bodegraven
ligplaats:
info:

Re: stil

Berichtdoor fatboy » 23 Feb 2012, 12:06

hans,wolf en de rest jullie adviezen worden door de meeste zeer op prijsgesteld ,degene die daar niet tegen kan hoort niet op een forum thuis . dus ga gewoon door met de adviesen en trek je niks aan van enkele individuen . negeren is de beste oplossing met een mooi woord extinctie ,ongewenst gedrag neemt eerst in hevigheid toe en zal daarna verdwijnen.groet jan
fatboy
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 14:59
Woonplaats: drachten
ligplaats:
info:

Re: stil

Berichtdoor sigdock » 23 Feb 2012, 15:02

... degene die daar niet tegen kan hoort niet op een forum thuis


En waarom niet? Is een forum dan bedoeld voor éénzijdige informatieverstrekking waarbij een kritische noot niet (meer) is toegestaan omdat het uit den boze is om te twijfelen aan adviezen van de Vakman? In tegenstelling tot het forum op Zeilen.nl, waar driftig wordt gemodereerd, gelden hier nog geen strenge regels omtrent inhoud van postings. Om dat te beweren dat mensen die ergens niet tegen kunnen niet op een forum horen is imho dan ook wat kort door de bocht.
Los daarvan heb ik ook nog geen mensen gezien die de adviezen inhoudelijk niet op prijs stellen.
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: stil

Berichtdoor buldog » 23 Feb 2012, 15:50

Wat mij betreft zouden de vakmannen zich moeten realiseren dat de CE oplossingen niet altijd te bekostigen is voor de gewone bootjesmensen.
Eigen oplossingen en alternatieven worden meestal afgekraakt ,terwijl deze best aanvaarbaar kunnen zijn.
Voor velen van ons blijft het toch een beetje kamperen met weinig middelen.
Anderzijds zal een vakman nooit rommelen promoten en eerlijk gezegt moeten we daar blij van worden.
Ach het is maar een forum ,geen halszaak en een beetje relativeren kan geen kwaad ,gebruik wat je verder brengt en vergeet wat je niet betalen kan.

Henk
buldog
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 10:35
Woonplaats: Oostvoorne
ligplaats: Oostvoorne
info:

Re: stil

Berichtdoor fatboy » 23 Feb 2012, 17:05

sigdock,het gaat totaal niet om gezonde kritiek of om éénzijdige informatieverstrekking of wat dan ook .

wat ik bedoel is het kinderachtige nergens opslaande kritiek,kritiek wat enkelt maar gedaan wordt om mensen uit de tent te lokken en af te zeiken kortom wat nergens over gaat en wat niets meer met het onderwerp te maken heeft dat is wat ik bedoel . groet jan
fatboy
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 14:59
Woonplaats: drachten
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten