Ik ben op zoek naar een bepaald schip

algemene discussies

Ik ben op zoek naar een bepaald schip

Berichtdoor Oldtimer » 13 Sep 2016, 19:53

Afbeelding
Afbeelding

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar de oude plezierboot die van mijn opa is geweest. Deze is ooit meegegeven aan het bedrijf Treffers BV in Haarlem (familie) en na een renovatie waarschijnlijk doorverkocht. Het schip is voor het laatst ook in Haarlem gezien, maar dat is alweer jaren geleden. Het heette toen Oldtimer, maar het kan dat er een ander naambord opzit.
Daar mijn opa recent is overleden en ik een herinneringen boekje aan het maken ben voor de familie, zou ik graag weten waar dit schip zich nu bevindt, (of dat het überhaupt nog bestaat) zodat ik er wat foto's van kan maken. Zelf heb ik alleen n paar (slechte) foto's uit de jaren 80/90. (Zie foto’s)
Juist omdat het schip een vrij unieke vorm heeft (het is/ was deels zelf gebouwd door mijn vader), is er wellicht een kans dat iemand het herkent.
Of heeft iemand een idee waar ik eventueel verder zou kunnen zoeken. Ik heb al wat jachtverenigingen in Haarlem benaderd, maar tot heden toe 0 op request.

Wie kan me helpen bij deze zoektocht?
Oldtimer
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 13 Sep 2016, 19:36
ligplaats:
info:

Re: Ik ben op zoek naar een bepaald schip

Berichtdoor aquanaut » 13 Sep 2016, 20:59

Oldtimer, welkom op het watersportforum!

Ehm Treffers in Haarlem, weet je zeker dat het schip daar ooit weer weggaan is?
Treffers is een scheepssloperij.
Een vaak gehoorde kreet onder oudere binnenvaarders die stoppen: we brengen haar naar Treffers....... :cry:

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Ik ben op zoek naar een bepaald schip

Berichtdoor Oldtimer » 14 Sep 2016, 21:19

Dank je voor de info, Aquanaut.
Ik weet dat Treffers een sloopbedrijf is/ was, maar dat schip was ooit weer van hun vader geweest, dus ze wilden het als eerbetoon opknappen.
Van origine wilden ze het dak van het bedrijf zetten, maar uiteindelijk is het toch weer varende gemaakt.
Maar of het in eigen beheer was of doorverkocht, weet ik dus niet, en kan het ook niet aan Treffers meer vragen.

Het kan dat het schip alsnog gesloopt is, maar daar probeer ik dus nu achter te komen.
Oldtimer
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 13 Sep 2016, 19:36
ligplaats:
info:


Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten