Douchen aan boord

algemene discussies

Re: Douchen aan boord

Berichtdoor gast » 21 Feb 2012, 21:47

Wolf1 schreef:
chaea schreef:Daar liepen idd pittige discussies maar dat was ook een heel sterk forum met erg veel leden en welke bij google stijf bovenaan stond, je hoefde maar iets bootgerelateerd in te typen en het WS forum kwam al naar voren. Het ledenaantal was hoog en het aantal meelzezers ook.
Deze laatste groep zal het forum overslaan als ze zien dat er veel gekibbeld en geruzied wordt, .
Leuke theorie maar nergens op gebaseerd.
Zoals je weet zijn we eerst begonnen met een forum oude stijl, en hadden we een lid uit Breda ben de naam even vergeten, de man deed alleen schelden, en bepaald niet op een leuke manier en had ook nooit iets te maken met het onderwerp, had een te laag iq om daar iets zinnigs over te zeggen, ging gewoon tekeer als een blikken emmer.
Dat wij daar ook nog mee om moesten leren gaan bleek uit alle verschillende meningen van de toen nog heel actief en vele moderators.
We hadden toen ook nog helemaal onderaan de site een eigen afgeschermde moderators hoek, werd dat eerste half jaar ook heftig gebruik van gemaakt.
Maar het was ook maar een half jaar, hoe minder moderators er zich mee bemoeide hoe beter het ging, iedereen moest er ook een beetje zijn eigen plaats vinden om het leuk te blijven vinden, en dat geld ook voor mezelf !
Je denkt toch niet dat hier enige aandacht aan gaf, als ik jaar in jaar uit steeds maar weer op de zelfde vragen antwoord moest geven !
Gr Wolf1


Tja Wolf maar nu zijn wij aan de beurt om te leren, net als jullie toen.
En soms lijkt een idee een voltreffer maar stuit de uitvoer op verzet.
Dit nemen wij mee naar de toekomst, mijn streven is om alleen schoenverkopers te elimineren en dolende mensen te helpen goed te posten.
gast
 

Re: Douchen aan boord

Berichtdoor vuuren1 » 21 Feb 2012, 22:40

chaea schreef:Ik reageer nu ook alleen ben ik nu op 2 fronten aan het schrijven.
Hans is meestal later op de avond aanwezig en heeft dus nog geen kans gehad om te reageren.
De verdere toelichting heb ik een minuut geleden geschreven in de prullenbak.

Het valt allemaal reuze mee.


Ik heb mijn eigen bericht verwijderd en dat kan en mag iedereen doen.

Deze discussie blijkt geen verder nut te hebben en te verzanden in een verhaal over wie er gelijk heeft, dus heb ik de laatste reactie weggehaald.
Ik heb ingezien dat het zo niet werkt en biedt mijn excuses aan voor het feit dat ik het onderwerp o.a. met een berekening en verdere uitleg heb willen verduidelijken.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Douchen aan boord

Berichtdoor Wilfried » 22 Feb 2012, 00:45

Hans ik vind het echt spijtig dat je jouw reactie heb weggehaald want je had niet alleen gelijk in wat je berekende maar ook gelijk in het feit dat er verhinderd moet worden dat als er iemand de zoekfunctie gebruikt en dergelijke beweringen van warm water op vijf minuten vind op het verkeerde been gezet wordt.
Wilfried
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:48
ligplaats:
info:

Re: Douchen aan boord

Berichtdoor fox4you » 22 Feb 2012, 10:46

Dan heb jij de strekking van zijn betoog niet begrepen.
Dat je met de motor de inhoud van een boiler niet in 5 minuten kan opwarmen had iedereen al begrepen en daar ging zijn betoog ook niet over.

En douchen aan boord met warm water vanuit een boiler op een dergelijke en vooringenomen negatieve manier zoals Hans het benaderde is juist lezers op het verkeerde been zetten.
Mijn verhaal en die van Tjeerd geven een ander beeld over een douche aan boord en daar kun je gerust ook kanttekeningen bij plaatsen of over discussiëren en daar heeft de lezer veel meer aan om uiteindelijk een afweging te maken.

Zijn laatste en door hem zelf om begrijpelijke redenen verwijderde betoog ging overal aan voorbij en had meer de strekking van, wie zijn jullie allemaal want ik ben etc......................

Ik heb net nog een reactie van Quichot in een ander draadje gelezen over het planeren van een bootje met een elektromotor en hoe de discussie daarover toen verliep en dat geeft ongeveer aan hoe vooringenomen reacties van "deskundigen" verkeerd kunnen uitpakken.
Blind varen op "deskundigen" heet dat. :D
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: Douchen aan boord

Berichtdoor Popeye » 22 Feb 2012, 11:28

chaea schreef: Wij de vaste kern van het WS forum zijn de fundering van dit forum en alle nieuwe leden, passanten en meelzers de belangrijke bouwstenen.
Deze laatste groep zal het forum overslaan als ze zien dat er veel gekibbeld en geruzied wordt, om dit te voorkomen is de prullenbak geplaatst om deze groep hier te houden maar ook om iedereen zijn hart te laten luchten.

De prullenbak is van tijdelijke aard totdat dit forum echt tegen een stootje kan, maar dan moet iedereen wel meewerken.


Toen mijn eerste simpele onschuldige vraag op dit forum voor een paar forumleden al aanleiding was om een ruzie te ontketenen en elkaar voor rotte vis uit te maken was ik al bezig om te kijken hoe ik mijn lidmaatschap kon wissen. Ik heb mij bedacht, 'om mij moverende redenen', zoals advocaten dat zo mooi zeggen.
De prullenbak vind ik voor leden die zich niet kunnen beheersen een gouden greep. Ik zie een watersportforum als een medium om kennis en ervaringen uit te wisselen. Om elkaar te slim af te zijn, de grond in te boren en af te zeiken zijn er genoeg andere fora.
Ik weet van een heleboel niks of weinig en neem daarom graag kennis van de ervaring en wetenschap van anderen. Soms kan ik advies geven over iets waarvan ik door opleiding en/of werk wat meer weet en probeer dat met bijvoorbeeld een link naar een website te onderbouwen en/of te verduidelijken. Als iemand daar een andere mening tegenover stelt probeer ik dat te weerleggen als ik van mening ben dat hij het fout heeft. Maar als de ander niet is te overtuigen trek ik mij terug uit de discussie. Zie mijn onderschrift, want die houd ik in eerste instantie mijzelf voor.
Ik denk niet dat andere forumleden altijd meegaan in de mening van degene die de “discussie” wint.

Groet, Jack.
Laatst gewijzigd door Popeye op 22 Feb 2012, 14:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Douchen aan boord

Berichtdoor Harini » 22 Feb 2012, 11:38

In de prullenbak heb ik een reactie gezet, die ik misschien beter hier had kunnen zetten.
Verder heb ik alles nog eens door zitten lezen en vindt van mezelf dat ik op een normale manier iets heb willen meegeven aan de topic starter.
Jammer dat men direct inzoemt op een, misschien wat ongelukkig geschreven, detail.
Als je hier iets zegt, kun je beter 5 slagen om je arm houden.

Zoiets van:
Ik heb iets dergelijks als een stalen ding in mijn boot dat water kan verhogen in temperatuur.
Dit gebeurd voornamelijk als de hoofddieselmotor niet uit staat, maar aan, of de buitentemperatuur oploopt.
De tijd die nodig is om het water in , laten we het een boiler noemen, te verhogen in temperatuur hangt sterk af van het type dieselmotor, zijn toerental tijdens deze opwarmsessie, de vaartijd, de omgevingstemperatuur en koelwaterpomp capaciteit om te eindigen bij de gewenste eindtemperatuur.

De tijdduur en aantal mensen dat dan kan douchen hangt af van de manier van douchen, wel helemaal of maar gedeeltelijk het lichaam wassen, wel of geen haar wassen , de lichaamsgrote van de persoon en de temperatuur die hij of zij wenst tijdens het nemen van een douche.
Dit loopt uiteen van bijna 1 tot ongeveer wel 5 douches per opgewarmde watereenheid bij een omgevingstemperatuur van ca. 20 graden en een gemiddelde waterdruk afkomstig van een standaard Flojet of Jabsco pomp ingebouwd in standaard scheepjes van 8 tot 10 meter.

Als de watertemperatuur terugloopt, moet de dieselmotor opnieuw vanuit de aanstand het water in temperatuur gaan verhogen.
Deze tijd die dan nodig is, kan verschillen van de tijd die nodig was, toen het water de temperatuur van de omgeving had.
Ik hoop hiermee een duidelijk inzicht gegeven te hebben m.b.t. mijn ervaring met een warmwaterboilervoorziening.
Het geven van een theoretische onderbouwing in de vorm van berekeningen bij deze variabele gebruiks mogelijkheden is erg lastig en heeft in de regel geen relatie met de werkelijkheid bij deze uiterst primaire systemen. Ga je uit van een opwarmtijd tussen een uur en 3 uur zit je aardig goed.
Wil je sneller, overweeg dan een schip met twee motoren.

Nou schieten maar weer.
Harini
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 10:07
ligplaats:
info:

Re: Douchen aan boord

Berichtdoor Wilfried » 22 Feb 2012, 14:08

@fox4you
Misschien heb ik het inderdaad niet goed begrepen, het was ook heel vroeg in de morgen toen ik het las :?
Vond het eigenlijk al vreemd dat ik Vuuren1 zijn zienswijze bijtrad. zo dingen krijg je dus als posts verwijderd worden
Wilfried
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:48
ligplaats:
info:

Re: Douchen aan boord

Berichtdoor De Waalschokker » 22 Feb 2012, 23:54

Alé daar gaan ze weer, op het "oude" forum was het krék hetzelfde, lieden die een topic startten of hun eigen bevindingen plaatsen , dan een deskundig commentaar krijgen...én niet tevreden zijn.
Tja, als Van Vuuren geen goedklinkende sprookjes verkoopt is het voor velen een koude douche ( :mrgreen: zoals in dit topic).
Ik denk zo bij mezelf, vind iemand het commentaar niet prettig of beantwoord het niet aan de gestelde verwachtingen ga dan naar een ander forum waar er wel met stroop allerhande gesmeerd wordt.
Voor mij telt enkel de boodschap, niet hoe hoe ze verpakt is ,wat voor velen, wel een groot probleem blijkt te zijn.
Jammer steeds de zure reacties op een deskundige te moeten lezen, begrijp ook niet goed wat zo storend is aan naakte cijfers en argumentatie.
Tussen haakjes "beste" harina mijn koffiemolen (90 pk) is in nog geen 120 min (onbelast) op temperatuur kom dus niet af met flauwekul die je (net als Van Vuuren opmerkte), naderhand afzwakte door te poneren dat je "niet had gezegd dat het om 10 minuteen ging.
Heb de pest aan mensen die het niet zo nauw nemen met wat ze zelf poneren.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Douchen aan boord

Berichtdoor Wolf1 » 23 Feb 2012, 00:07

Forum is er al, "varen4U"
Laatst gewijzigd door Wolf1 op 23 Feb 2012, 08:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1847
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Douchen aan boord

Berichtdoor Harini » 23 Feb 2012, 07:38

Vertel eens iets meer over die koffiemolen.
Zit daar ook een boiler aan vast?

Ik weet niet hoe lang het duurt voordat mijn motor onbelast op temperatuur is.
Daar zal best een rekensom op los te laten zijn. Maar ik vind het persoonlijk niet nodig om dat te weten.

Laat je dan de koffiemolen weleens een paar uur draaien en waarvoor?
Harini
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 10:07
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten