door HappyHarry » 10 Sep 2016, 19:46
Zo, terug van vakantie en een heel stuk wijzer.
Een update:
Tijdens de eerste week liep de demperplaat kapot, geen aandrijving meer dus.
Zeer snel en goed geholpen door Bakker uit IJlst, binnen twee dagen opgelost.
Echter, tijdens monteren van de schroefas aan de keerkoppeling bleek dat de uitlijning niet goed was en de motor niet genoeg bijgesteld kon worden op zijn steunen, zaten al aan einde.
Aha, dacht ik, denkend aan de tips van hier, daar hebben we de tril en resonantie boosdoener.
Twee weken later door dezelfde firma een complete Python drive constructie tussen laten monteren en weg was al het getril, mijn brilletje bleef netjes op de tafel liggen tijdens de bewuste toeren.
Tot zo ver heel blij hoewel het "gedreun van het beest" (lees motor) naar mijn idee nog minder kan.
Nu de Volvo op zijn eigen steunen staat zonder voortstuwingsdruk en de steunen inmiddels 25 jaar oud en ingedrukt zijn, lijkt mij daar nog wel het één en ander te halen. (zoals meerderen mij al adviseerden)
Ik wil er nieuwe steunen onder zetten.
Mijn vraag is, kan ik nu denken aan iets zachter rubber tbv dreun absorbatie omdat het alleen om draagkracht van het gewicht gaat?
Graag advies welke hardheid en mogelijk welke beste voor deze Penta TAMD 31 L/A 120pk met Paragon keerkoppeling.
Alvast bedankt, Harry