11 mei, tochtje Vianen - Sliedrecht

algemene discussies

11 mei, tochtje Vianen - Sliedrecht

Berichtdoor elrenegado » 26 Apr 2016, 09:01

11 Mei ga ik de boot naar Sliedrecht brengen.
Dan word de boegschroef ingebouwd, motortje volledige service, boilertje eraan koppelen etc.
Zelf ga ik de romp even schilderen als het weer het toelaat.

Ik ben van plan via het merwedekanaal naar Gorichem te varen,
onderweg kan ik dan kiezen om het kanaal te blijven volgen, of een stukje gekanaliseerde linge te nemen.
Bij Gorichem kan ik kiezen voor de jachtensluis, of de merwedesluis.

Het stukje is mij onbekend nog,
maar de gekanaliseerde linge lijkt me mooier toch ?

En weet iemand of ik onderweg nog voor een redelijke prijs diesel kan tanken ?
Ik zie op de anwb waterkaarten wel een pompje afgebeeld in gorichem, maar op de vaarkaarten app staat deze een stuk landinwaarts.
Ik heb geen zin om met ruim 200 liter diesel in jerrycans te sjouwen namelijk.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: 11 mei, tochtje Vianen - Sliedrecht

Berichtdoor R.C.Grootveld » 26 Apr 2016, 10:23

Dat stukje "Gekanaliseerde Linge" is niet echt iets bijzonders hoor, alleen het eerste stukje is iets "groener".
Ik zou gewoon het MWK blijven volgen en via de Merwedesluis(?) naar buiten.

Mbt tanken:
Ik weet niet wat je een 'redelijke' prijs noemt, maar ik vind de prijs die Sleeuwijk Jachting (Merwede LO, to Gorinchem) rekent "redelijk".
Huidige prijs weet ik niet, een week of twee terug zat hij volgens mij op 1.30, maar hang me er niet aan op. Gewoon even bellen.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: 11 mei, tochtje Vianen - Sliedrecht

Berichtdoor quichot » 26 Apr 2016, 10:28

elrenegado schreef:onderweg kan ik dan kiezen om het kanaal te blijven volgen, of een stukje gekanaliseerde linge te nemen.

Daar heb je als jacht niks te kiezen, het laatste stukje kanaal ten zuiden van de spoorbrug, parallel aan de gekanaliseerde Linge, is voorbehouden aan de beroepsvaart.

elrenegado schreef:Bij Gorichem kan ik kiezen voor de jachtensluis, of de merwedesluis.

Houd rekening met je kruiphoogte als je voor de jachtensluis kiest, je moet dan onder een paar vaste bruggen door. De grote sluis wordt heel vlot bediend.

Geen idee waar je kunt bunkeren.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: 11 mei, tochtje Vianen - Sliedrecht

Berichtdoor elrenegado » 26 Apr 2016, 10:39

R.C.Grootveld schreef:Mbt tanken:
Ik weet niet wat je een 'redelijke' prijs noemt, maar ik vind de prijs die Sleeuwijk Jachting (Merwede LO, to Gorinchem) rekent "redelijk".
Huidige prijs weet ik niet, een week of twee terug zat hij volgens mij op 1.30, maar hang me er niet aan op. Gewoon even bellen.


Dat noem ik nog enigzins redelijk (had ik niet verwacht van sleeuwijk yachting eigenlijk)
Sommige durven nog 1.50 of meer te rekenen, dat noem ik dan niet redelijk ;)


quichot schreef:Daar heb je als jacht niks te kiezen, het laatste stukje kanaal ten zuiden van de spoorbrug, parallel aan de gekanaliseerde Linge, is voorbehouden aan de beroepsvaart.

Houd rekening met je kruiphoogte als je voor de jachtensluis kiest, je moet dan onder een paar vaste bruggen door. De grote sluis wordt heel vlot bediend.

Geen idee waar je kunt bunkeren.


Nou dat is dan simpel, kiezen we de gekanaliseerde linge, en in gorichem pak ik de grote sluis.
2.85 haal ik wel, moet ik windscherm plat leggen... dus kiezen de makkelijke weg :D
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: 11 mei, tochtje Vianen - Sliedrecht

Berichtdoor R.C.Grootveld » 26 Apr 2016, 11:15

elrenegado schreef:Dat noem ik nog enigzins redelijk (had ik niet verwacht van sleeuwijk yachting eigenlijk)
Sommige durven nog 1.50 of meer te rekenen, dat noem ik dan niet redelijk ;)

Klopt, die ken ik ook; bij dat soort pompen tank ik dan ook nooit; meestal tank ik gewoon bij een bunkerschip, die zijn over het algemeen het goedkoopst.
Het mooiste zijn natuurlijk de reguliere tankstations die aan het water zitten, zoals in Bolsward; daar betaal je het zelfde als de automobilist.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: 11 mei, tochtje Vianen - Sliedrecht

Berichtdoor elrenegado » 26 Apr 2016, 11:32

klopt, maar die heb je in deze regio nagenoeg niet.

Ik ga hem lekker aftanken bij sleeuwijk,
ligt op de route dus wat mij betreft prima.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: 11 mei, tochtje Vianen - Sliedrecht

Berichtdoor pleysant » 26 Apr 2016, 13:17

Naar Drinkwaard?

Vrg,Ed
pleysant
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 23:10
Woonplaats: DenHaag
ligplaats: Rotterdam
info:

Re: 11 mei, tochtje Vianen - Sliedrecht

Berichtdoor Noordvaarder » 26 Apr 2016, 13:19

R.C.Grootveld schreef:Huidige prijs weet ik niet, een week of twee terug zat hij volgens mij op 1.30, maar hang me er niet aan op. Gewoon even bellen.

Landelijke adviesprijs van de Shell is voor diesel € 1,189 .

Voor eenieder die het weten wil,iedereen mag 4 jerrycans van ten hoogste 60 liter per jerrycan,meenemen in zijn of haar voertuig.
Je valt dan NIET onder de wet "ADR vervoer".
Nu zijn 4 van 60 liter niet te hanteren,dus mag het 4 van 30 ook,maar 8 van 30 liter niet.
Het aantal is begrenst op 4 stuks.
De jerrycans moeten uiteraard wel voldoen aan de classificatie voor verpakking van brandstoffen.
Op de jerrycan staat dan een UN-nummer,via dit nummer kun je dan op internet uitzoeken,wat er wel of niet in.
Ik vind een verschil (hoger dus) van 11 cent t.o.v. de landelijke adviesprijs,afzetterij.
De pomp in Sleeuwijk is een Shellpomp.
Het verschil tussen Duitsland en Nederland is,dat hier de maatschappij de prijzen bepaald,en in Duitsland, de pomphouder.
Noordvaarder
 

Re: 11 mei, tochtje Vianen - Sliedrecht

Berichtdoor R.C.Grootveld » 26 Apr 2016, 14:10

Kodok schreef:Ik vind een verschil (hoger dus) van 11 cent t.o.v. de landelijke adviesprijs,afzetterij

Die bandbreedte heb je op de weg ook en gezien de investeringen en regelgeving die er aan pompen aan het water gesteld worden; vind 11 cent zeker geen afzetterij; maar dat is persoonlijk.
Daarbij:
Door dit soort pomphouders dit niet "te gunnen" (echt winst maken ze er niet op) graven we als watersporter ons eigen graf want door de hieruit voortvloeiende omzetdaling en de steeds strenger wordende regelgeving zal het aantal pompen aan het water snel afnemen en zijn vele watersporters gedwongen om met jerrycans te gaan zeulen. Wat vervolgens uit risico van milieuschade in veel havens verboden zal gaan worden......

Ook persoonlijk:
Het idee alleen al dat ik 28 jerrycans diesel zou moeten tanken, in m'n auto zou moeten vervoeren, van de auto naar m'n boot moet sjouwen en vervolgens in het gangboord met een trechter in de tank moet gieten :twisted: In de praktijk zou mij dat minstens een dagdeel kosten en een hoop energie en tijd; dingen die ik liever spendeer aan varen.
En hoewel ik niet in andermans geldbuidel kan kijken, geef ik daar graag € 70 voor uit.

Kodok schreef:Het verschil tussen Duitsland en Nederland is,dat hier de maatschappij de prijzen bepaald,en in Duitsland, de pomphouder.

Dat vraag ik mij af.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: 11 mei, tochtje Vianen - Sliedrecht

Berichtdoor elrenegado » 26 Apr 2016, 17:51

Precies, uiteindelijk blijven de bunkerschepen over waar ook beroeps komt.

Ik heb ook weinig zin om me tanks te vullen met jerrycans.
Als ze leeg zijn is dat 340 liter ruim
Dat zijn 17 jerrycans, en dan nog over de steiger naar de boot en overhevelen.
Das een dagtaak.

Bij ons in de haven laten ze soms een tankboot van marcus komen.
Maar daar heb ik nog niks over gehoord, en zal zeker niet voor 11 mei zijn.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten