verplichtingen haven explotanten

algemene discussies

Re: verplichtingen haven explotanten

Berichtdoor dennis » 19 Apr 2016, 17:04

ben even gaan googelen, dit kwam ik tegen: en dat gaat alleen maar over legionella

ILT inspecteert jachthavens op legionellamaatregelen
Nieuwsbericht | 24-04-2015

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) gaat in het vaarseizoen van 2015 jachthavens controleren op legionellapreventie. De inspecties hebben tot doel de naleving te verbeteren en daarmee legionella te voorkomen.

De jachthavens moeten bij de controles kunnen laten zien dat zij beschikken over een juiste risicoanalyse en een beheersplan legionella. Daarnaast kijkt de ILT of alle vereiste beheersmaatregelen zijn uitgevoerd. Controle of er structureel drinkwatermonsters zijn genomen en of eventuele overschrijdingen zijn gemeld bij de ILT zijn ook onderdeel van de inspecties.

Op basis van de resultaten van de eerste reeks controles maakt de ILT een analyse van de naleving. Bij alle overige jachthavens worden die documenten opgevraagd op onderdelen waar de naleving slecht is. Zijn de documenten in orde, dan kan een inspectiebezoek achterwege blijven. Op deze manier wil de ILT de inspectielast bij jachthavens verlagen.

Bedrijven die overtredingen hebben begaan, riskeren een last onder dwangsom van maximaal 28.000 euro. Bij herhaalde overtreding krijgen bedrijven daarnaast een boete van maximaal 7.000 euro per overtreding.

Eigenaren en exploitanten kunnen via Rijksoverheid.nl zien aan welke eisen ze moeten voldoen.
dennis
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 20:02
ligplaats:
info:

Re: verplichtingen haven explotanten

Berichtdoor Noordvaarder » 19 Apr 2016, 17:57

Dennis, je moet er niet allemaal dingen bij gaan halen,die niet relevant zijn,en waarvan helemaal nog geen sprake is.
Je begon met slechte steigers,geen water,geen electra.
Toen kwam de mogelijkheid van uitglijden door je opoe erbij.
Nu heb je er al legionella bij gehaald.
Wat ik al eerder aangaf, koppen bij elkaar steken,de voorwaarden uizoeken wat daarin staat,brief sturen naar die mensen,en ze op deze manier proberen te benaderen,desnoods via een rechtswinkel adviseur.
Maar als je nu ook ILenT erbij wilt halen,maak je het voor jezelf steeds moelijker,en is er straks geen "way back" meer,en geen jachthaven meer.
Dit riekt mijnerzijds naar het doen van een aangifte bij het ILenT.
Sorry Dennis,maar hier maak je geen vrienden mee.
Op deze manier wordt Het "Veel stennis met Dennis".
Dat is niet mijn manier van doen.
Daarom houd het voor mij hier op.
Noordvaarder
 

Re: verplichtingen haven explotanten

Berichtdoor vuuren1 » 19 Apr 2016, 23:00

Bij het innemen van drinkwater altijd eerst de leiding/slang zodanig doorspoelen dat de inhoud van de hele leiding goed is ververst.

Het aantonen van legionella is gemakkelijk (vooral bij steigers met langere leidingen er onder) maar er moet een bordje bij het tappunt staan dat de gebruiker de leiding/slang eerst goed moet doorspoelen.
Legionella kan even goed in je boot zelf ontstaan.

Andere bordjes met uitsluitingen van aansprakelijkheid hebben meestal geen waarde voor de havenbeheerder.

Overleg met de beheerder is altijd beter dan voor boetes gaan zorgen.
Bij het laatste ga jij dat betalen in de vorm van verhoging van liggelden..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: verplichtingen haven explotanten

Berichtdoor dennis » 21 Apr 2016, 10:15

sorry, ik was misschien onduidelijk, ik kan legionella er niet bijhalen, we hebben niet eens water.. maar er is duidelijk wel iets van een inspectie dienst
en met uitglijden van opoe, bedoel ik door de steiger zakken, dus dat ie breekt,
koppen bij elkaar steken zie ik niet gebeuren, iedereen lekker klagen maar als het er op aankomt, is niemand thuis.
misschien moet ik maar gewoon een (vriendelijke) anonieme brief sturen, gebeurd er niets kan ik altijd een brief sturen waarin ik de inspectie dienst in vermeld.
verder ben ik niet uit op ruzie, rechtszaken en boetes, ik wil gewoon een goede steiger en water in de buurt van mijn boot , gewoon waar ik recht op heb en waarvoor ik betaal.
dennis
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 20:02
ligplaats:
info:

Re: verplichtingen haven explotanten

Berichtdoor Noordvaarder » 21 Apr 2016, 10:58

dennis schreef: koppen bij elkaar steken zie ik niet gebeuren, iedereen lekker klagen maar als het er op aankomt, is niemand thuis.

Al gevraagd?
Of is dat een eigen aanname.
misschien moet ik maar gewoon een (vriendelijke) anonieme brief sturen,

Daar zullen ze m.i. niets mee doen,hoeven ze ook niet.
Jan en Alleman kan hun zo'n brief sturen.
Trouwens je hebt dan ook geen bewijs richting een RVB ,dat "jij" hun schriftelijk heb benaderd met klachten.
je kunt dan wel aantonen dat het bij jou op de PC staat,maar dan kan de tegenpartij zeggen, "gedownload van het internet".
gebeurd er niets kan ik altijd een brief sturen waarin ik de inspectie dienst in vermeld.

Nogmaals, als die ook anoniem is,doen ze er ook niks mee,want zij kunnen dat niet herleiden naar één van hun huurders.
verder ben ik niet uit op ruzie,

Dat krijg je op je anonieme manier wel.
Want als ze een beetje gaan vissen op internet,komen ze er misschien wel achter.
En je nickname zal wel "dennis" zijn,maar als er niets mag uitkomen,kun je die naam nergens voor gaan gebruiken
en dan moet je altijd je mondje houden,want stel je voor,dat je je mondje een keer voorbij praat.
rechtszaken en boetes, ik wil gewoon een goede steiger en water in de buurt van mijn boot , gewoon waar ik recht op heb en waarvoor ik betaal.

Je recht haal,door het via het rechtssysteem te doen.
Krijg je het recht niet door met hun in contact te treden?
Dan er niets in redelijkheid worden opgelost?
Dan is het de beurt aan een jurist.
Een brief is vaak voldoende,want de eigenaar heeft er het allerminst belang bij,dat hij of zij voor het "hekje" bij de rechter staat,want daar is ook een krantenfiguur bij,want dat is nieuws.
En als dat "nieuws" hem of haar niet welgevallig is,heeft deze er niks aan,om op een voor hem of haar verkeerde manier in het nieuws te komen.

Ik weet nog wel een ludieke manier om het op te lossen.
Misschien hebben je mede huurders daar wel zin in.
Ga bij ze langs,met het verzoek of ze mee willen werken aan een uitzending van "Mr Visser doet uitspraak" of "de Rijdende rechter".
Misschien is dat een optie.

Maar nogmaals, anoniem los je niks op,helemaal niets.
Anoniem betekend," de klager wil niet in beeld,maar wil wel even een sneer uitdelen naar de ander".
Sportief? Verre van dat.
Ik denk dat je daar eerder iets anders mee bereikt.
Dat de verhuurder dan zelf op zoek gaar naar de briefschijver,en als hij dan een paar mededenkers kan vinden,dan zullen deze zich tegen hun verdachten gaan samenspannen,en op een slinkse manier proberen erachter te komen wie dat hun "flikt".
Ik zou het ook laf vinden,als iemand mij op die manier zou benaderen,prive of zakelijk.
De argwaan,en verzettelijkheid wordt dan alleen maar groter.
Op een dergelijke manier doe je geen zaken,niet als verhuurder,en niet als huurder.
Gedraag je als volwassenen,en niet als kwajongens.
Jij wilt dat hij/zij zich aan de afspraken houd.
Dan is er maar één manier om dat te bereiken.
En dat is legaal en in beeld.

Succes.
Noordvaarder
 

Re: verplichtingen haven explotanten

Berichtdoor Marie Christina » 21 Apr 2016, 16:46

Wybren brengt het in klare taal, maar ik ben het wel met hem eens.
Stuur jij gewoon een ondertekende brief, waarin je misschien ook nog eens aan het eind aanbiedt man tot man er over te praten, dan zou ik als verhuurder geneigd zijn je tegemoet te komen / treden.
Bij een anonieme brief zou ik denken: ja, zeg. Bekijk jíj het effe lekker.... Doei!.

Mijns inziens heb je hier maar twee keuzes: "strijden" met open vizier of in het geheel niet strijden.
Nou, vooruit, een derde keus nog: strijden met gesloten vizier en vooraf zeker weten dat je de strijd verliest.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: verplichtingen haven explotanten

Berichtdoor dennis » 21 Apr 2016, 22:58

Dit is echt steigerpraat
dennis
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 20:02
ligplaats:
info:

Re: verplichtingen haven explotanten

Berichtdoor Noordvaarder » 21 Apr 2016, 23:03

dennis schreef:Dit is echt steigerpraat

Ik denk niet,dat je met deze uitspraak nog veel respons zult krijgen,voor een goed advies.
Ik stop er wel definitief mee.
:shock:
Noordvaarder
 

Re: verplichtingen haven explotanten

Berichtdoor dennis » 22 Apr 2016, 00:12

Ik vond het wel grappig, praten over steigers bij steigerpraat, bedankt voor de moeite
dennis
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 20:02
ligplaats:
info:

Re: verplichtingen haven explotanten

Berichtdoor gast » 22 Apr 2016, 05:02

Het is iig wel belangrijk voor de toekomst dat je het ook daadwerkelijk aankaart.
Of de eigenaar er nu wel of niet wat mee doet, bij een eventueel incident mbt het slechte onderhoudt kan je dan aantonen dat het een bekend en euvel was/is.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten