2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

algemene discussies

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor broekie » 21 Mrt 2016, 09:50

Vervuilen we ook niets wat dat betreft in Nederland.

Vanuit Qingdao wordt het nu verscheept en Tianjin gemaakt.
Rotterdam voert het door naar Oostenrijk.
En toch nog goedkoper!!!
Hoe hebben we ons zo uit de markt kunnen prijzen he?
We zoeken toch echt ook eenvoudig werk voor veel mensen in Nederland.
Kun je subsidies krijgen en ondersteuning.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2547
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor kajoe » 21 Mrt 2016, 15:26

in de tijd dat ik nog op de tankvaart zat ,de bunkerdienst ,zat er in de zware stookolie nog gigantisch veel sulfer ,is zwavel als je lang aan het laden was met geopende trunkhoofden viel je bekant wandelend in slaap .dit werd geladen met gemiddeld 70-80 graden .
maar ook daar is de laatste jaren de zaak steeds meer ontzwaveld .motoren worden zuiniger ook door steeds meer waterinjectie toe te passen
maar in eerste instantie ging het over 2 tact benzine motortjes ,tja de smeerolie die veroorzaakt de walm ,en bij 4 tact dus veel minder door de carter smering ,dat zal straks dus wel verplicht worden om met biologische rotzooi te moeten gaan werken is nog meer vervuilend en met een snackbar lucht ,
kajoe
 
Berichten: 1379
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor FranklinB » 29 Sep 2016, 09:12

Mensen,
laten we eerlijk tegen elkaar zijn, en dit heb ik ook aan de raad van Amsterdam geschreven!!

De beslissing om 2 tact te verbieden zijn genomen, door mensen die hun roots hebben liggen in landen waar luchtvervuiling, dierenmishandeling en mensenhandel dagelijks plaats vinden.
En vooral de luchtvervuiling steekt mij dan, dat dit soort mensen dit in Nederland wil verbieden, die paar honderd bootjes die op een mooie dag varen.
Alles wat mijn grootvader en vader hebBEN groot gemaakt maken hun in 4 jaar dat ze op het pluche zitten kapot.

Het bizarre van alles is dat de gemeente zelf ELKE dag met paar honderd man, 2 tact motoren gebruiken onder meer: openbare werken denk aan trilplaten, heggescharen, bladblazers etc etc etc!!!!
Helaas waren de dame en heren van de gemeenteraad dit even vergeten dat dit ook 2 tact motoren zijn. Ze weten überhaupt niet het verschil tussen 2 takt, 4 takt efi eci v-tech motoren, ze varen toch op benzine!! (ja das waar) letterlijke uitspraak van een van de raadsleden!!!

Op basis van 1 onderzoeksbureau die 2 A 4 tjes heeft geschreven dat 2 takt vervuilend is hebben ze beslist.
Dat is het niveau van de Amsterdamse gemeente raad

Ik heb alle stukken opgevraagd, en kreeg het genoemde document.
Verder weinig zinnige antwoorden op mijn vragen of Amsterdam nu ook gelijk stopt met al hun 2 tact motoren, maar dat doen ze dus niet!
Echt schande.

Helaas zijn er te weinig mensen opgestaan om het verbod aan te kaarten.
Nu 2 tact, over paar jaar 4 tact en diesel, en dan is het klaar met pleziervaart in Amsterdam.
Ja het raakt mij dat dit door mensen is beslist die totaal niets geen binding hebben met de Amsterdamse grachten en havens. Van levensonderhoud voor duizenden Amsterdammers destijds!

Ben inderdaad wat oudere Amsterdammer, en zie met lede ogen toe, hoe mijn geliefde Amsterdam helaas naar de klote gaat, had graag nog paar jaartjes gevist en gevaren met mijn oude 2 takt.
In de schulden gaan voor een 4 takt doe ik niet, rondkomen is al lastig genoeg.

Met dank aan de groenen partijen!!!
FranklinB
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 29 Sep 2016, 08:51
ligplaats: amsterdam
info:

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor Onze tobbe » 29 Sep 2016, 09:32

.
Laatst gewijzigd door Onze tobbe op 23 Okt 2016, 19:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
Onze tobbe
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 Aug 2016, 16:39
ligplaats:
info:

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor kajoe » 29 Sep 2016, 09:57

tja je kan natuurlijk niet je eigen organisatie met grote kosten opschepen door al dat 2 tact spul op te doeken ,dus schuif je het af op de burger die geen verweer heeft (heb je trouwens nooit en nooit gehad in amsterdam).en dan is het makkelijk oom de bootjes mensen het eerst te pakken .eh dat waren de groene partijen en die met het rode roosje.
deden ze in mijn tijd ook al constant was je als varende binnenvaart schip de klos ,de vriendjes arken en rommelspul hadden voorrang met alles .
gelukkig hadden we ook in die tijd al de schuttevear die ons hielp met onze sores .
we vergeten dan maar de brommers scooters enz wand dan krijgen ze de halve stad over zich heen ,met kans op verlies van veel stemmen ,die paar van de bootjes zijn niet zo belangrijk.
en ik ben blij dat ik nu in het noorden woon we varen er doorheen maar hoe lang mag dat nog met een gewone diesel??
kajoe
 
Berichten: 1379
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor FranklinB » 29 Sep 2016, 10:17

scooters en oudere brommers (2 takt) worden per 01-01-2018 verboden in HEEL Amsterdam!
Heb al een brief ontvangen dat mijn brommertje ouder is dan 2011.

Dus ook dat gaat mij geld kosten.
Ik heb het echt niet geld om wat anders te kopen, dus vrees dat ik met brommertje wel door moet gaan, wil ik boodschap kunnen halen.
Auto is allang de deur uit.

Inderdaad half amsterdam viel over de verantwoordelijk wethouder, en die heeft HEEl snel de regels aangepast.
Eerst was het 2014 uit mijn hoofd, maar door te veel protest en dreigementen is het op 2011 gezet.
FranklinB
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 29 Sep 2016, 08:51
ligplaats: amsterdam
info:

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor FranklinB » 29 Sep 2016, 10:24

Nee ik verwacht van de raadsleden geen kennis.
even off topic..... ik reed zelf raadsstukken rond voor de raadsleden in Amsterdam (20 jaar geleden) 1 raadslid (zal hem niet noemen) opende pas zijn enveloppe tijdens de vergadering!!! en toch elke maand dik zijn geld opstrijken. Dit spelletje heeft 2 jaar geduurd. Ik opperde destijds bij gemeente secretaris om de stukken niet meer te brengen, maar als ik dat zou doen, zou IK maatregelen aan mijn broek krijgen!!!!

Uiteindelijk is hij gewipt om andere redenen.

Denk ook dat ik daarom zo boos ben op die raadsleden!! omdat het betreffende raadslid uit het zelfde land komt die nu onze watersport om zeep helpen in amsterdam,


Nu houd ik op voordat ik last krijg van hartje.
FranklinB
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 29 Sep 2016, 08:51
ligplaats: amsterdam
info:

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor Byl54 » 29 Sep 2016, 10:33

Ergens was het volgende geschreven: tja voor de recreatie vaart ,maar de charterschepen en de binnen en rijn vaart mogen nog wel vrij lozen ,een behoorlijk scheve zaak .
mee eens dat het op sommige plaatsen niet kan ,bv havens en zwemplaatsen
Wat ook een scheve zaak is dat men met oude diesel wel in Utrecht mag varen en ik met mijn dieseltje niet mag rijden. Of kijken we ook hier naar het eigen belang. Als we zien hoe druk het in de steden geworden is, dan is het volgens mij een goede zaak als er eisen gesteld gaan worden aan de uitstoot van verbr. motoren, zeker als er alternatieven zijn.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor R.C.Grootveld » 29 Sep 2016, 12:13

Dat is het niveau van de Amsterdamse gemeente raad

Met dank aan de groenen partijen!!!


Los van het onderwerp: Wie heeft die al dan niet groene gemeenteraad in het zadel geholpen? Is dat niet "de Amsterdammer" zelf ?

In een democratie zoals we die in onze regio van de wereld plegen te hanteren, krijgt elk volk de regering die het verdient (lees: kiest)
Ongeacht of dat de gemeenteraad of de 2e kamer is.

Het probleem zit hem niet in de kennis van de politici, maar in de motivatie van de kiezer.
DIE laat zich leiden door one-liners, mooie uitspraken, popie-jopie maatregelen, what's in it for me? etc. etc. ipv het gezonde, op lange termijn gerichte, verstand.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor Mopolcamper » 29 Sep 2016, 12:25

Dankzij wijze lokale politici is in de plaats Giethoorn al jaren alleen mechanisch voortbewogen vaarverkeer mogelijk middels elektromotoren.
Dat is een weldaad voor de omwonenden.
@FranklinB: Ik zou er prijs op stellen als je op dit forum niet op afkomst zou discrimineren.
Daarmee is onze samenleving al veel te veel vervuild!
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten