2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

algemene discussies

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor gast » 01 Okt 2016, 00:01

Begrijpen wat ik schrijf, de registratie puur en alleen voor het gebied en de toekomst ongeacht de geproduceerde stank (overigens ruik je je eigen motor niet omdat je de rook achter je laat)Ofwel, je kan gewoon met je motortje blijven varen, ook na een eventueel verbod omdat je dankzij registratie kan aantonen dat je hem voor ingaande datum al had.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor Klaver vier » 01 Okt 2016, 09:47

De bezitters van een 2 takt in bijv. Amserdam d.m.v. een registratie vrijstelling geven op het motortje wat nu in het bezit is bij verkoop vervalt dat voor koper en verkoper
Chea dit is wat je letterlijk schrijf,dan is het motortje bij verkoop toch niet meer aantrekkelijk voor een koper( dus onverkoopbaar ) en het zinnetje ( overigens ruik je je eigen motor niet omdat je de rook achter je laat) gaat ook lang niet altijd op de wind komt immers ook vaak zat van achter,en dan ruik je je eigen motor echt wel als hij rookt.
En als je zoveel ervaring met buitenboord motoren hebt weet je toch dat de één veel meer rookt als de ander.
Neem nou alleen de mengverhouding 1 op 50 of één op 100.
Ik ben dus duidelijk voorstander van uitsterfbeleid,want dat de tweetakten er uit gaan ben ik zeker voor.
Gr René ( Klaver vier).
Klaver vier
 

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor Onze tobbe » 01 Okt 2016, 11:06

.
Laatst gewijzigd door Onze tobbe op 23 Okt 2016, 19:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
Onze tobbe
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 Aug 2016, 16:39
ligplaats:
info:

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor Byl54 » 01 Okt 2016, 11:51

quichot schreef:Ik snap niet wat er onrechtvaardig is aan uitsterfbeleid. Juist onaangekondigd een politieke streep trekken op een keiharde datum roept een gevoel van onrechtvaardigheid op. Twee geheel identieke diesels, een met kenteken afgegeven op 31 dec. 1999 en de ander op 1 jan. 2000. De een mag wél, de ander mag niet.
Vergeet niet dat zo'n verbod als bijv. in Utrecht ineens uit de lucht komt vallen. Veel zzp'ers die een betaalbaar dieselbusje kochten hadden op dat moment geen notie van een toekomstig verbod. Je kunt burgers toch niet zomaar met de rug tegen de muur zetten? Zoek het maar uit met je bedrijf? Met je campertje?

.


ter info:
Utrecht geeft 500 tot 1500 euro subsidie als de vieze auto wordt gesloopt. Voor de aanschaf van een schone auto kunnen de voormalige dieselbezitters nog eens 750 tot 5000 euro ondersteuning krijgen.
Met een campertje kan je nog steeds in Utrecht op de camping komen. Kamperen in de stad mag niet.

O ja een keiharde datum was nodig anders waren er wel erg veel sloop diesels in Utrecht geweest. U zal er versteld van staan hoeveel 2 takt BB motoren er zouden zijn in Adam als er een sloopsubsidie zou komen.
Laatst gewijzigd door Byl54 op 01 Okt 2016, 12:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor kajoe » 01 Okt 2016, 12:31

men maakt zich druk om een paar motorretjes ,maar wat er door het wegverkeer aan fijnstof ,en dan bedoel ik niet de uitstoot van de moderne diesels waar men over zeurt maar al dat rotzooi dat door banden rubber en remafvalstoffen in de lucht komt daar maakt niemand zich druk om ,economie is dan het woord .
en die fijnstof daar werken ook benzine en de beruchte Electro auto's fiks aan mee ,en daar hoor je de groene brigade niet over .
hier een tijdje geleden hebben we eens gekeken naar wat er uit de uitlaat van een motor van 1800 pk kwam door een tijdje een witte doek voor de uitlaat te houden ,nou de verkleuring was bedroevend weinig .dus de moderne diesels worden erg schoon door de moderne elektronica .
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor Byl54 » 01 Okt 2016, 13:40

[quote="kajoe"]men maakt zich druk om een paar motorretjes ,maar wat er door het wegverkeer aan fijnstof ,en dan bedoel ik niet de uitstoot van de moderne diesels waar men over zeurt maar al dat rotzooi dat door banden rubber en remafvalstoffen in de lucht komt daar maakt niemand zich druk om ,economie is dan het woord .
en die fijnstof daar werken ook benzine en de beruchte Electro auto's fiks aan mee ,en daar hoor je de groene brigade niet over .
hier een tijdje geleden hebben we eens gekeken naar wat er uit de uitlaat van een motor van 1800 pk kwam door een tijdje een witte doek voor de uitlaat te houden ,nou de verkleuring was bedroevend weinig .dus de moderne diesels worden erg schoon door de moderne elektronica .[/quote

Men maakt zich wel degelijk druk om de fijnstof, in een gebouw waar ik werkte langs de A2 werden grote filters gemonteerd voor de lucht verversing van het gebouw. (Moderne auto’s hebben interieurfilters) . Ook wat betreft de fijnstof – banden / remdelen wordt het nodige aangedaan. remdelen en banden hebben o.a. een langere levensduur.
Het gaat ook niet om de moderne diesels met elektronica maar juist om de oudere meestal zonder elektronica. Wat betreft autofabrikanten (dieselgate), moedwillig regelgeving ontduiken is niet netjes en strafbaar.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor ReneDirks » 01 Okt 2016, 16:20

Byl54 schreef:... in een gebouw waar ik werkte langs de A2 werden grote filters gemonteerd voor de lucht verversing van het gebouw.

Maar werd dat gedaan door een overheidsinstelling of een for-profit organisatie die niet wilde dat werknemers ziek werden of dat er potentiële schadeclaims in de toekomst komen?
ReneDirks
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 01 Sep 2016, 09:16
ligplaats:
info:

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor quichot » 01 Okt 2016, 17:38

Byl54 schreef: Met een campertje kan je nog steeds in Utrecht op de camping komen. Kamperen in de stad mag niet.

Snap ik, maar mijn opmerking sloeg dan ook op een inwoner van Utrecht die nu z'n camper niet meer in z'n garage bij zijn huis mag zetten. Dat ritje van en naar zijn huis tot de stadsgrens maakt hij misschien 3 x per jaar. (Of mag hij hem wel duwen vanaf binnenkomst milieuzône?)
Dit soort harde maatregelen leidt altijd tot een vorm van oneerlijkheid, maar misschien is dat wel onvermijdelijk. Feit blijft dat gemeentes die nu niet meer onder een dergelijk verbod uitkomen, tien jaar geleden ook al wisten dat dit eraan zat te komen.
Regeren is vooruitzien. Helaas lezen veel hedendaagse bestuurderen die gouden regel als: regeren is we zien wel. :D
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor gast » 01 Okt 2016, 19:15

Klaver vier schreef:De bezitters van een 2 takt in bijv. Amserdam d.m.v. een registratie vrijstelling geven op het motortje wat nu in het bezit is bij verkoop vervalt dat voor koper en verkoper
Chea dit is wat je letterlijk schrijf,dan is het motortje bij verkoop toch niet meer aantrekkelijk voor een koper( dus onverkoopbaar ) en het zinnetje ( overigens ruik je je eigen motor niet omdat je de rook achter je laat) gaat ook lang niet altijd op de wind komt immers ook vaak zat van achter,en dan ruik je je eigen motor echt wel als hij rookt.
En als je zoveel ervaring met buitenboord motoren hebt weet je toch dat de één veel meer rookt als de ander.
Neem nou alleen de mengverhouding 1 op 50 of één op 100.
Ik ben dus duidelijk voorstander van uitsterfbeleid,want dat de tweetakten er uit gaan ben ik zeker voor.
Gr René ( Klaver vier).


Uiteraard rookt een 1:50 motor meer dan een schraler model maar als je denkt dat jouw Yamaha dit amper doet moet je hem eens op de spoeldoppen zetten.
Dat jij denkt dat je Yamaha nauwelijks rookt komt omdat alle rook via de prop in het water verdwijnt, de motoren die jij rokende voorbij ziet komen hebben de uitlaat (deels) boven water. Youtubelinkje naar een cm https://www.youtube.com/watch?v=PzQbKiK67Uw ,stationair valt het mee en dat is logisch omdat er amper druk zit op het uitlaatsysteem maar zodra de motor moet gaan werken zie je direct de verbrande olie die direct in het water verdwijnt (zie vanaf minuut 1;13) Deze rookontwikkeling is continu als als er gas gegeven wordt, nu zijn het slechts een paar gas stoten.

De registratie is juist bedoeld om de motor uit de verkoop te halen in het aangewezen gebied, degene die er 1 hebben mogen hem gebruiken zonder consequenties maar bij verkoop niet meer welkom (in dit geval Amsterdam). Uiteraard zal de motor in Amsterdam dan niet verkoopbaar zijn maar dat is hij ook als ze het verbod er gewoon doordrukken wat ze nu van plan zijn, dus ook huidige eigenaren mogen er niet meer mee varen. Kijk en dat is dus echt duperen want je verplicht de mensen dus om een schonere 4 takt te kopen of wehens geldgebrek het geheel buiten Amsterdam van de hand te doen, mijn voorbeeld is coulant naar de bezitter toe, immers de motor mag gebruikt blijven worden tot men er flauw van is. Op deze manier sterft het gegarandeerd uit en zal je steeds minder 2 takten in de grachten hebben.
Het "normale"uitsterfbeleid gaat niet werken en een hele lange adem worden, maar daar reeds een duidelijk antwoord op gegeven van waarom niet.

De 2 takt blijft overigens verkoopbaar, sowieso buiten de gebieden waar een verbod is maar ook als export wat nu al veel gebeurd.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor Byl54 » 01 Okt 2016, 20:17

ReneDirks Byl54... in een gebouw waar ik werkte langs de A2 werden grote filters gemonteerd voor de lucht verversing van het gebouw
Maar werd dat gedaan door een overheidsinstelling of een for-profit organisatie die niet wilde dat werknemers ziek werden of dat er potentiële schadeclaims in de toekomst komen?[/quote]

De architect had dit al in het ontwerp bedacht. Geen overheidsinstelling.

[quote="quichot schreef:
Byl54 Met een campertje kan je nog steeds in Utrecht op de camping komen. Kamperen in de stad mag niet.
Snap ik, maar mijn opmerking sloeg dan ook op een inwoner van Utrecht die nu z'n camper niet meer in z'n garage bij zijn huis mag zetten. Dat ritje van en naar zijn huis tot de stadsgrens maakt hij misschien 3 x per jaar. (Of mag hij hem wel duwen vanaf binnenkomst milieuzône?):D


O u bedoelt het campertje van het oude vrouwtje die deze in een garage in de binnenstad van Utrecht heeft staan. Laten we wel realistisch blijven.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten