2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

algemene discussies

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor Noordvaarder » 08 Okt 2016, 21:21

broekie schreef:Voor mij is er maar 1 maatregel die zoden aan de dijk zet: Budgetteren.
Maar je krijgt een hoeveelheid benzine en op = op.
Dan gaan we er anders mee om en pakken we de fiets voor een kort ritje.
Een gezin krijgt een hoeveelheid kWh per jaar. Op = op.
Dan weten we het lichtschakelaartje wel te vinden om het licht uit te doen als we de ruimte verlaten.

Een gezin krijgt een hoeveelheid eten per jaar. Op=op.
Worden we ook iets minder dik.
Een gezin krijg een hoeveelheid geld per jaar.Op=op.
Bestedingen worden minder,met als resultaat,de conjunctuur holt achteruit,en diefstallen nemen toe.
:mrgreen: :mrgreen:

En hoe wil je dat dan verdelen?
Welke normen dienen daar dan voor?

En hebben ze daar in die landen,waar jij het over hebt,ook onderzocht hoeveel inbraken en diefstallen er nadien hebben plaatsgevonden?
Of was dat niet interessant,vanwege de negatieve uitwerkingen die dergelijke maatregelen hebben.
:?: :?:

Dus jij zag liever de jaren 70 terug,met o.a. de benzine op de bon.
Toen was het budgetteren.
Heeft geen bal geholpen.


Het is toch vreemd dat men het op de Maasvlakte 1 en 2( http://www.rotterdam.nl/verkeermaasvlakte ) wel kan met een EURONORM ( https://www.wegenwiki.nl/Euronorm ) instelling, om de lucht schoon te houden,en in de grachten van Amsterdam en andere steden niet?Dat bedoel ik met dus met "gelijke monnikken,gelijke kappen".
Het lijkt me zinvoller per direct de 2takten te gaan verbieden,om het voor de mensen in Amsterdam aangenamer te maken inzake de luchtvervuiling.Ze zouden het in alle gebieden moeten doen waar mensen op een kluitje wonen.
:idea: :idea: :!:
Noordvaarder
 

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor henkvd » 08 Okt 2016, 23:03

Of de 2 takt buitenboordmotor in de ban doen nu werkelijk iets bijdraagt aan de milieu oplossing, beetje erg kortzichtig.
Hoeveel liter tweetakt olie zal er per jaar nu werkelijk in de grachtengordel verstookt worden ? nog niet eens een druppel op de gloeiende plaat.

Het aantal cruiseschepen bij de Passagiers terminal Amsterdam (PTA) , neemt gestaag toe, dat kan natuurlijk niet, midden in de stad.

Tegen voorstel we verbieden alle vuurkorven en BBQ's in de grachtengordel.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor gast » 08 Okt 2016, 23:37

Een oplossing in het milieu vraagstuk?
Onzin natuurlijk, tel de jaren terug incl de milieu vraagstukken en kijk waar we nu staan.
Het zal altijd een issue blijven hoe we ook ons best doen, dat brengt inovatie en we zijn al zoveel verder dan al die jaren geleden.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor broekie » 09 Okt 2016, 06:35

Wat ik aan wil geven is dat we met stukjes kauwgom van binnenuit een volkomen lekkend dak proberen te repareren.
Een heel heel klein lekje stoppen we dicht door de 2-takt in A'dam te verbieden.
De grote gaten lukt niet met kauwgom, daar zijn andere maatregelen voor nodig. Daar moeten we de focus op leggen.

Die 2-takt maatregel is door de bedenker perfect te motiveren, het is vervuiling. Maar de praktijk zal een farce zijn. Heeft de waterpolitie een lijstje met foto's van 2-takten?

Natuurlijk heb ik geen passend plan om te budgetteren Wybren, maar ik voorspel dat wij, of zeker de volgende generatie te maken krijgt met een vorm van budgettering in welke vorm dan ook.
Doen we dat niet, regelt de natuur het gewoon zelf. Olie is straks op, Land en wegen onder water en de orkanen doen de rest even kort door de bocht.

Ik ben ook geen milieu freak, ook ik zal bepaalde dingen niet vrijwillig opgeven. Probeer wel wat te doen met stukjes kauwgom zoals zonnepanelen op mijn huis.
Rij een ECO auto die ook alweer achterhaald is. Volgende stap zal zijn dat de 2e auto wordt vervangen voor een elektrische.
Maar vlieg veel, vaar veel, rij veel wanner het mij uitkomt. Fiets weinig, rij wel een motorfiets :D Wel 4-takt natuurlijk.
Hoewel ik de oude 2-takten geweldig vind.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor quichot » 09 Okt 2016, 09:01

chaea schreef: @Kodok, je haalt verschillende members doorelkaar waardoor je interpretatie verkeerd is.

@chaea, goed dat je Wiebren even met z'n neus op de feiten drukt, maar ik ben bang dat hij ook dit verkeerd leest! ;)

Het tweetactverbod kán zoden aan de dijk zetten, maar dan ook alle tweetactscooters meevegen. En uiteraard wel een uitzondering maken voor die paar echte vintagebrommers. Maar dan moet het landelijk. Als al die tweetactjes voor een appel en een een ei verdwijnen naar de randgemeenten is al die heisa voor niks geweest.

@Henk, het is natuurlijk altijd verleidelijk om bij dit soort maatregelen ook te kijken naar andere grootvervuilers, in casu de cruisebranche, maar dat is voor Amsterdam een veel te belangrijke inkomstenbron. De terminal verplaatsen naar een uithoek in de Westhaven gaat niet werken: dé show voor de opvarenden is natuurlijk dat stukkie IJ achter het Centraal langs, nog los van de loopafstand van de terminal naar het centrum. Maar hoe vervuilend zijn die schepen? Ze varen op eigen kracht binnen, en dan zouden ze aan de walstroom kunnen. GroenLinks heeft dat in 2012 aangekaart, en het is al verplicht voor riviercruisers en binnenvaart. Of dat al is doorgevoerd voor zeecruisers weet ik niet, maar een dergelijke voorziening lijkt me goedkoper dan een nieuwe terminal. En bij de heersende westenwinden hier schiet een terminal in de Westhaven dan ook niet echt op.
Overigens zul je in de binnenstad weinig vuurkorven en BBQ's aantreffen. Hier zijn open haarden trending. :lol:
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: 2-takt BB motoren worden verboden in Amsterdam

Berichtdoor gast » 09 Okt 2016, 10:49

broekie schreef:Wat ik aan wil geven is dat we met stukjes kauwgom van binnenuit een volkomen lekkend dak proberen te repareren.
Een heel heel klein lekje stoppen we dicht door de 2-takt in A'dam te verbieden.
De grote gaten lukt niet met kauwgom, daar zijn andere maatregelen voor nodig. Daar moeten we de focus op leggen.

Die 2-takt maatregel is door de bedenker perfect te motiveren, het is vervuiling. Maar de praktijk zal een farce zijn. Heeft de waterpolitie een lijstje met foto's van 2-takten?

Natuurlijk heb ik geen passend plan om te budgetteren Wybren, maar ik voorspel dat wij, of zeker de volgende generatie te maken krijgt met een vorm van budgettering in welke vorm dan ook.
Doen we dat niet, regelt de natuur het gewoon zelf. Olie is straks op, Land en wegen onder water en de orkanen doen de rest even kort door de bocht.

Ik ben ook geen milieu freak, ook ik zal bepaalde dingen niet vrijwillig opgeven. Probeer wel wat te doen met stukjes kauwgom zoals zonnepanelen op mijn huis.
Rij een ECO auto die ook alweer achterhaald is. Volgende stap zal zijn dat de 2e auto wordt vervangen voor een elektrische.
Maar vlieg veel, vaar veel, rij veel wanner het mij uitkomt. Fiets weinig, rij wel een motorfiets :D Wel 4-takt natuurlijk.
Hoewel ik de oude 2-takten geweldig vind.


Zet mij maar bij de waterpolitie, ik filter ze er zo uit evenals het gesjoemel met de pk stickers :D
Leuke baan hele dag op het water.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten