broekie schreef:Voor mij is er maar 1 maatregel die zoden aan de dijk zet: Budgetteren.
Maar je krijgt een hoeveelheid benzine en op = op.
Dan gaan we er anders mee om en pakken we de fiets voor een kort ritje.
Een gezin krijgt een hoeveelheid kWh per jaar. Op = op.
Dan weten we het lichtschakelaartje wel te vinden om het licht uit te doen als we de ruimte verlaten.
Een gezin krijgt een hoeveelheid eten per jaar. Op=op.
Worden we ook iets minder dik.
Een gezin krijg een hoeveelheid geld per jaar.Op=op.
Bestedingen worden minder,met als resultaat,de conjunctuur holt achteruit,en diefstallen nemen toe.
En hoe wil je dat dan verdelen?
Welke normen dienen daar dan voor?
En hebben ze daar in die landen,waar jij het over hebt,ook onderzocht hoeveel inbraken en diefstallen er nadien hebben plaatsgevonden?
Of was dat niet interessant,vanwege de negatieve uitwerkingen die dergelijke maatregelen hebben.
Dus jij zag liever de jaren 70 terug,met o.a. de benzine op de bon.
Toen was het budgetteren.
Heeft geen bal geholpen.
Het is toch vreemd dat men het op de Maasvlakte 1 en 2( http://www.rotterdam.nl/verkeermaasvlakte ) wel kan met een EURONORM ( https://www.wegenwiki.nl/Euronorm ) instelling, om de lucht schoon te houden,en in de grachten van Amsterdam en andere steden niet?Dat bedoel ik met dus met "gelijke monnikken,gelijke kappen".
Het lijkt me zinvoller per direct de 2takten te gaan verbieden,om het voor de mensen in Amsterdam aangenamer te maken inzake de luchtvervuiling.Ze zouden het in alle gebieden moeten doen waar mensen op een kluitje wonen.