speedboathufter

algemene discussies

Re: speedboathufter

Berichtdoor quichot » 17 Mrt 2016, 09:09

vuuren1 schreef: Ik wist het.... Als ik het woord uitlokking gebruik dan komt de boel los :D
Wel stond er LIJKT op BIJNA uitlokking, dat is nog geen uitlokking.

Hans, ik gooide bewust de knuppel in het hoenderhok. En ik weet dat jij zo niet redeneert, maar je bracht een aspect in dat mij zorgen baart: de trend van de moderne burger om alle eigen verantwoordelijkheid door te schuiven naar de immer falende overheid.

Zo'n snelheidsboete langs de weg is daarvan een goed voorbeeld. Ik vind het ronduit verbijsterend dat vrijwel geen enkele automobilist de hand in eigen boezem steekt. Het is altijd de schuld van die gluiperige flitsers, of die geniepige trajectcontroles. Hoezo moet ik me aan de limieten houden? Je ben in de val gelokt! je bent een melkkoetje dat van zijn zuurverdiende centjes wordt beroofd!
En als je dan voorzichtig oppert, rij dan niet te hard, dan wordt je meewarig aangekeken. Dan krijg je gejank over die belachelijk lage limieten. Gek genoeg zijn weggebruikers het dan roerend met elkaar eens: een bord van 100 is uitlokking. Daar heb je 'm. Logisch dat je dan het recht in eigen hand mag nemen.
Weet je wat ik gluiperig vind? Gauw afremmen als je een flitser ziet, en daarmee een file veroorzaakt. En daar dan de handhavers de schuld van geven. De waarheid op z'n kop.

Maar als zo'n speedboathufter zich daarmee vrijpleit, zijn we ineens allemaal verontwaardigde watersporters met een hekel aan patsers met snelle motorboten.
Neem je verantwoordelijkheid: jij rijdt of vaart te snel. Niet die flitser of die niet-aanwezige handhaver.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: speedboathufter

Berichtdoor Jan Huibers » 17 Mrt 2016, 18:48

1 bord van 100 vind ik geen uitlokking, maar als er 2 achter elkaar staan..... Ik kan heus wel rekenen :twisted:

Overigens is het een scheve vergelijk: te hard op de weg vs te hard op het water.
Op het water mag je op veel plekken volledig voluit met je snelle boot, dan kan met de auto alleen op circuit en daar hebben ze vaak lastige bochten in gemaakt.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: speedboathufter

Berichtdoor quichot » 17 Mrt 2016, 19:15

Jan Huibers schreef: Overigens is het een scheve vergelijk: te hard op de weg vs te hard op het water.

Het ging mij ook niet om een vergelijking tussen weg- en waterverkeer, het ging me om de mentaliteit waarmee (water)weggebruikers nooit de hand in eigen boezem steken als ze worden betrapt, maar altijd de handhaving de schuld geven.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: speedboathufter

Berichtdoor Jan Huibers » 17 Mrt 2016, 20:15

Niet alles over 1 kam scheren, als ik al gegrepen word voor te hard rijden dan zal ik dat heus niet ontkennen, dat heeft geen zin. Ook ga ik niet moeilijk doen want dan duurt het allemaal langer. Alleen als ze vragen naar de reden ga ik niet de waarheid zeggen. Want als je zegt dat je het gewoon lekker vind om es wat meer gas te geven krijg je een educatieve maatregel opgelegd en dat kost behalve tijd ook €800,-
En ik weet gelukkig dat ik helemaal niet de enige ben die er zo op zou reageren.
Verder is de beste manier om geen prenten te krijgen jezelf gewoon aan de snelheidslimieten te houden op de weg en het water natuurlijk. Maar als je zoals iedereen weleens doet besluit de regels langs je bilnaad te halen doe dat dan zo veilig mogelijk. Op de weg is dat snachts op een vlakke droge snelweg en op het water is dat overdags en ergens waar niemand en ook de watervogels en walkanten niet last hebben van de golven die je maakt.

Degene die snachts op een drukke recreatieplas met zijn dronken kop te hard meent te moeten of kunnen varen moet gewoon een flinke straf krijgen, ik ga me niet uitlaten over de hoogte daarvan want ik ben gelukkig de rechter niet.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: speedboathufter

Berichtdoor gast » 17 Mrt 2016, 20:35

We gaan nu helemaal scheef naar wat ik bedoelde.

Handhaving ten aller tijde is een utopie, zowel op de weg als op het water.(of elders)
Een hufter is een hufter en die zal door handhaving niet onthufteren, hufters heb je overal. (dus zitten ze ook op het vaartuig waar de meesten op DIT forum graag opzitten)

Tussen heiligen en hufters zit een heel groot gebied waarin we allemaal een plaatsje hebben in meer of mindere mate.

Het is te zot voor woorden dat de hufter van de Vinkeveense plassen ook maar enigszins van blaam gezuiverd wordt door handhavers de schuld te geven.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: speedboathufter

Berichtdoor vuuren1 » 17 Mrt 2016, 22:52

Die handhavers schitteren kennelijk door afwezigheid omdat iedereen daar weet dat je in de avonden gewoon als een gek en beschonken rond kan gaan varen.
Als iedereen een brave Hendrik zou zijn dan waren er geen handhavers nodig maar helaas is dat niet het geval.

Ik las elders dat een auto die met 180 per uur voorbij komt geen last geeft, dat klopt als alles goed gaat.
Behalve als die meneer even niet goed oplet en jouw bolide van achteren een bezoek brengt. Dan is dat ook een hufter.
Zeker als blijkt dat hij van een zuipfestijn af komt.

Ik rijd zelden of nooit bewust te hard maar een flitser neerzetten onderaan een naar beneden aflopende weg waar ook ineens een snelheidsbeperking van 60 naar 50 wordt gemeld is altijd prijs (behalve voor mensen die het weten, die gaan in de remmen).
Dat overkwam mij in Delft en ben ik eens op internet gaan zoeken naar dat bewuste punt, ik kwam heel veel berichten tegen van erg boze automobilisten.
Dat is geen uitlokking maar diefstal..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: speedboathufter

Berichtdoor gast » 17 Mrt 2016, 23:05

Kennelijk heeft niemand het linkje gelezen wat ik enkele postings geleden heb geplaatst.

Handhavers genoeg, voor de hufter alleen maar aanleiding om nog hufteriger te zijn.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: speedboathufter

Berichtdoor vuuren1 » 17 Mrt 2016, 23:23

chaea schreef:Kennelijk heeft niemand het linkje gelezen wat ik enkele postings geleden heb geplaatst.

Handhavers genoeg, voor de hufter alleen maar aanleiding om nog hufteriger te zijn.



Die man voer gewoon weg toen hij politie zag.
Hij had niet op handhavers gerekend.
Maar zijn zoon had het gedaan en hij durfde de boot niet te stoppen omdat de zoon dan boos zou kunnen worden...

Op het water zijn er behalve palingfuiken nog geen politiefuiken zoals op de wegen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: speedboathufter

Berichtdoor gast » 17 Mrt 2016, 23:39

Niet zo kinderachtig Vuuren, dit is gewoon een klinkend voorbeeld van een enorme hufter vs handhavers.

Kan je wel zeggen die voer gewoon weg maar daarmee vergeet bewust je dat hij al keihard tussen de recreanten aan het varen was, wegvoer toen de (nooit aanwezige) handhavers hem in het vizier hadden, dit met extreem hoge snelheden deed en dit wederom tussen de recreanten door. Daarbij met een behoorlijk slok in de maag en dan ook nog als opperhufter zijn eigen zoon de schuld gaan geven.
En niet de eerste keer, enkele jaren eerder een zelfde vergrijp met snelheden van 100 kmph incl de nodige alcoholische versnapperingen op de vlucht voor wederom de falende handhavers. En geloof mij, deze heeft er niks van geleerd.

Maar maak jij je maar druk over die handhavende dieven die je een bekeuring hebben gegeven omdat je voet toch op het gaspedaal bleef staan toen je een heuvel afreed.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: speedboathufter

Berichtdoor vuuren1 » 18 Mrt 2016, 00:01

Het is hier een discussieforum geen rechtbank..
Ik verplaatste mij even in de onzin die die man probeerde te verkopen.
Natuurlijk lees ik ook dat het een kampioen hufter is met zijn verleden en zijn smoesjes.

Daar kan niemand iets aan doen behalve het die man onmogelijk maken om in herhalingen te vallen.
Dat is vooralsnog bij deze persoon dus niet gelukt.

Ik had het gas overigens los maar heuvel af loopt die auto door en dan is het bingo voor de mannen. Dat is flauw.
Dat is dan 45-60 euro (of zoiets) en gelukkig bijna nooit.
Daar maak ik mij niet zo druk over, serieuzer is dat er geen controles zijn in een watersportgebied waarvan bekend is dat er geen controles zijn en men maar raak vaart met een slok op.

In het laatste Hiswa magazine stond een verslag over een speedboot op de Vecht waarbij men ook van een feestje af kwam en de eigenaar een ander liet varen die niet bukte voor een brug met de dood tot gevolg.
De rechtszaak ging er over of de schipper/eigenaar nu werkelijk schipper en verantwoordelijk was terwijl hij niet zelf voer.
De wet spreekt niet over een schipper maar over een bestuurder, toch werd de eigenaar dood door schuld aangemeten.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten