Makreel

algemene discussies

Makreel

Berichtdoor Amersfow » 08 Feb 2012, 22:34

Ik heb geen TV, maar krijg net de tip dat programma De wilde keuken een mooie aflevering heeft; over makrelen vangen.

Have a look: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1238890
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1858
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Makreel

Berichtdoor Klaas » 09 Feb 2012, 00:13

vis moet zwemmen en scheepjes horen te varen.
kom uit vissers fam, maar laat ze voor mij maar lekker in dat nat, veeeeel beter :D
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Makreel

Berichtdoor vuuren1 » 09 Feb 2012, 01:39

Amersfow schreef:Ik heb geen TV, maar krijg net de tip dat programma De wilde keuken een mooie aflevering heeft; over makrelen vangen.

Have a look: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1238890


Je hebt geen TV??
Hoezo?
Je hebt kennelijk wel een PC met internet.
Dan heb je dus wel TV...
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Makreel

Berichtdoor oeds » 15 Feb 2012, 18:40

Ik vis erg veel maar de vis die hier gegeten word komt van de visboer warm en wel.
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: Makreel

Berichtdoor JOHAN » 15 Feb 2012, 18:49

oeds schreef:Ik vis erg veel maar de vis die hier gegeten word komt van de visboer warm en wel.

alle vis die hier in huis komt is of zelf gevangen,of vers van de markt.]zeevis].bakken doe ik zelf,vind het leuk om te doen.roken[stomen] doe ik aan boord van vaartuig waar ik op werk,denk niet dat de buren het op prys stellen als ik dat op balkon zou doen.vrgr johan
JOHAN
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 16:35
ligplaats:
info:

Re: Makreel

Berichtdoor Arthur » 15 Feb 2012, 19:12

@Oeds ik moet er niet aan denken om die vette warme hap van de visboer te eten, net zoals alle in de paneermeel gedraaide vissen en sticks. @Johan is een man naar mijn hart, verse zeevis, heb wel als voordeel dat ik het zelf vang en thuis kan roken of op de BBQ grillen.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Makreel

Berichtdoor oeds » 15 Feb 2012, 19:32

Gelukkig is de ene visboer de andere niet en kibbeling tja dat vangt zo moeilijk.
Maar ik begrijp jullie ook wel echter ik ben geen zeevisser dat is voor mij te ver weg.
Dus ik vis veel op brasem/snoek/snoekbaars en deze dieren laat ik altijd weer zwemmen.
Ik weet dat sommige mensen nu denken laat die mafketel de snoekbaars ook weer zwemmen? :o
Yep dat doe ik dus. :P
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: Makreel

Berichtdoor JulienH » 16 Feb 2012, 11:38

Heel goed Oeds, heel goed.

Er zijn genoeg broodvissers die naast hun uitkering een compleet boven modaal salaris bijvissen door de verkoop van snoekbaars. En ondertussen is
het steeds moeilijker een glasoog te vangen. Laten we over de Oost-Europeanen maar zwijgen, die nemen werkelijk alles mee.

Daarnaast wordt o.a. vis steeds ongezonder. Wereldwijd drijft ongeveer 100 miljard kilo plastic in de oceanen. Dit komt in onze eigen voedselketen terecht
omdat de vis en vogels dit opeten. Sinds ik dat weet, denk ik toch iets anders over het altijd zo gezond gepresenteerde visje.
JulienH
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 16 Jan 2012, 22:19
ligplaats:
info:

Re: Makreel

Berichtdoor JOHAN » 16 Feb 2012, 22:35

oeds schreef:Gelukkig is de ene visboer de andere niet en kibbeling tja dat vangt zo moeilijk.
Maar ik begrijp jullie ook wel echter ik ben geen zeevisser dat is voor mij te ver weg.
Dus ik vis veel op brasem/snoek/snoekbaars en deze dieren laat ik altijd weer zwemmen.
Ik weet dat sommige mensen nu denken laat die mafketel de snoekbaars ook weer zwemmen? :o
Yep dat doe ik dus. :P

oeds,kibbeling is tegenwoordig een mengsel van diverse vis.echte kibbeling maakte ik zelf van de wangen en buiken van de kabeljauw,papje met peper en zout ,dat is kibbeling.vrgr johan.
JOHAN
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 16:35
ligplaats:
info:

Re: Makreel

Berichtdoor Arthur » 17 Feb 2012, 12:27

@JulienH, het water waar ik in vis is zo schoon dat ik de vis zie bijten op 8 meter diepte, ik gebruik dit zoute water ook als medicijn voor een beginnende voorhoofd of bijholte ontsteking, gewoon opsnuiven en even laten werken, het smaakt wel niet maar is wel efficient en je spuuwt het toch weer uit, (dit is een tip van mijn oude chinese KNO arts) de zee is gelukkig niet overal vervuilt maar jammer genoeg ook hier wel overbevist.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten