Zijn hier ook leden die op een woonboot/ark wonen/varen ?

algemene discussies

Zijn hier ook leden die op een woonboot/ark wonen/varen ?

Berichtdoor fransfit » 21 Nov 2015, 12:46

Wij wonen sinds kort op een ark met betonnen casco in het mooie Rijpwetering. Een tuin met schuur voor de deur en dat alles aan een op de Wijde Aa doodlopend weggetje.
Slechts één elektrische privé brug scheidt ons daarvan, dus alle vaarmogelijkheden van de Hollandse Plassen onder handbereik.
Rondom grasland met koeien wat we heel leuk vinden en niet of nauwelijks last van vliegtuigen.
We hebben ons hele leven vrij gewoond en konden geen voor ons betaalbaar huis in het groene hart vinden, maar gelukkig wel deze fantastische ark.
Wonen er nog meer lezers op een ark ?
Groet van Frans.
Gebruikers-avatar
fransfit
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 21 Apr 2012, 10:44
Woonplaats: Rijpwetering
ligplaats: Rijpwetering
info:

Re: Zijn hier ook leden die op een woonboot/ark wonen/varen

Berichtdoor quichot » 21 Nov 2015, 15:46

Klinkt heel idyllisch, Frans!
Was een lange tijd ook mijn hartewens: een ark, en dan de Jonge Willem langszij. Alleen zocht ik een locatie in, of aan de rand van Amsterdam. Ben in de jaren 70 en 80 op verschillende arken en woonschepen afgeweest, maar uiteindelijk liep het meestal stuk op de prijs of de financiering. Ik had geen vast inkomen. Internet stond nog in de kinderschoenen, dus objecten haalde je uit de advertentiekolommen van de Telegraaf. Mooie objecten vlogen weg, daarom pikte ik de vroegste stadseditie op bij het distributiecentrum, toen nog op de Nieuwezijds, 'smorgens om 5 uur. Dan belde je de aanbieder 7 uur brutaalweg op, meestal om te horen dat 'ie nét verkocht was.
Maar ik herken je vreugde, want toen mijn kinderen nog naar school gingen, woonden we van Hemelvaartsdag tot medio oktober aan boord. Ik had een deal gesloten met een boer aan de Vecht. Ik herinner me nog die heerlijke zomeravonden! Nu mag dat allemaal niet meer. Die vrijheid, brrr, daar rilden de gemeentelijke diensten van!
Proficiat!
Guido
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639


Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten