exporteren buitenboordmotoren?

algemene discussies

exporteren buitenboordmotoren?

Berichtdoor micha » 15 Okt 2015, 13:59

Ik verkoop vaker buitenboordmotoren in de zomer. Als ik dan soms iets over heb wat niet meer werkt, omdat het incompleet is of omdat het het gewoonweg kapot is, dan zet ik het vaak als sloper te koop. Nu wordt zo'n motor bijna altijd door een handelaar opgekocht die hem koopt voor de export. Ik sprak met iemand die ook yamaha's te koop had staan en voor deze worden ook hoge prijzen betaald om ze te exporteren, of ze het nou doen of niet. Wat nu mijn vraag is, hoe werkt die export en hoe verdienen ze er geld aan? Want ook voor die slopers krijg ik een redelijke prijs en best veel mensen doen het dus het moet wel redelijk verdienen blijkbaar.
micha
 
Berichten: 348
Geregistreerd: 25 Apr 2014, 09:44
ligplaats:
info:

Re: exporteren buitenboordmotoren?

Berichtdoor varg » 15 Okt 2015, 20:36

Welke nationaliteit hebben die handelaren?
Bijv. alle Isuzu pickups worden door Egyptenaren gekocht en gaan rond de pyramides als toeristenbusje rijden. Eritreers en Ethiopieers kopen alle Toyota Corolla's op. De rest gaat naar Lagos. Voor bb-motoren zal ook wel een afzetgebied zijn waar creatieve en vaak ook kundige monteurs werken en waar voor een 'echt merk' goed betaald wordt.
Ben benieuwd. Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: exporteren buitenboordmotoren?

Berichtdoor gast » 15 Okt 2015, 21:24

Heel herkenbaar, echter alleen de oude Yamaha modellen de andere merken was geen interesse in (muv de Mariner die gelijk zijn aan eerstgenoemde)
Vooral Nigerianen betaalden goed voor een A model en dan lieten ze de accessoires ook nog eens achter, die namen alleen maar plaats in bij de export (tank, afstandbediening, klokjes etc) Maar ik heb ook Surinamers gehad die een tijdlang de Yamaha's kwamen ophalen, de kleine vermogens gebruiken ze daar in de rijstvelden als waterpomp vertelden ze mij toen ik er naar vroeg. De grotere vermogens puur voor de handel en de onderdelen, die schijnen daar erg schaars te zijn.

In het begin was ik erg argwanend maar later was ik alleen maar blij , nooit gezeur of geklaag en altijd heel vriendelijk.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: exporteren buitenboordmotoren?

Berichtdoor varg » 15 Okt 2015, 23:20

Vorig jaar in Suriname geweest. De bootsmannen daar varen alleen maar met Yamaha ...een ander merk willen ze absoluut niet. Het zijn mannen met een groot hart zoals ze een boot van 15 meter lengte door een stroomversnelling sturen.
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:


Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten