Herinvoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik

algemene discussies

Re: Herinvoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik

Berichtdoor quichot » 14 Okt 2015, 13:13

Weet je wie ook van die graaiers zijn? Supermarkten! Iedere dag opnieuw betalen voor dezelfde boodschappen!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Herinvoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik

Berichtdoor quichot » 14 Okt 2015, 13:24

Maar alle gekheid op een stokkie, er zit aan het principe van de gebruiker betaalt een gevoelsmatige grens, waarboven het niet meer als redelijk wordt ervaren. Uiteraard vallen die drie tientjes voor de marifoon daar niet onder, maar wat te denken van 600* euro per jaar voor een pasje waarmee je afvalcontainers op sluizen kunt openen?
Beroepsschippers klagen daar terecht over, want voor verwerking van hun huishoudafval betalen ze al, net als iedere andere burger, gewoon netjes hun afvalheffing, voor recreanten is dat bedrag voor pak 'm beet twee maanden ronduit absurd.
Iets tussen off topic en een zijspoortje in. ;)

(* ik zie trouwen dat het bij invoering 711 euro was, en dat het inmiddels gedaald is naar 469 euro, maar goed, dat maakt voor de onredelijkheid voor recreatie niet veel uit.)
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Herinvoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik

Berichtdoor R.C.Grootveld » 14 Okt 2015, 14:59

quichot schreef:Beroepsschippers klagen daar terecht over, want voor verwerking van hun huishoudafval betalen ze al, net als iedere andere burger, gewoon netjes hun afvalheffing

"want voor verwerking van hun huishoudafval betalen ze al"
Wat is in dat kader "hun huishoudafval" en wie is "ze"?

Afvalheffing betaal je nl niet 'als burger', maar als 'vervuilingseenheid'. Voor 'de burger' is dat hun 'huishouden' en daarbij maken ze onderscheid tussen een en meerpersoons huishoudens.
Je kunt een schip als zo'n vervuilingseenheid zien, maar aangezien een schip door heel Nederland/Europa vaart kunnen die heffingen niet via de reguliere (gemeentelijke) heffingen worden geïnd, dus kiest men voor deze manier.
Veel binnenschepen worden gewoon gevaren door een bemanning die op en af stapt en dus gewoon een huis en daarmee een vervuilingseenheid hebben.
Het schip is dan een eigen, op zich zelf staande vervuilingseenheid, die daarbij ook nog eens 'industrieafval' produceert en dus kun dat niet onder de noemer van de door de bemanning als individu betaalde heffingen gooien.

Dus ik vraag me af of hun klacht wel terecht is .....
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Herinvoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik

Berichtdoor quichot » 15 Okt 2015, 08:51

R.C.Grootveld schreef: Dus ik vraag me af of hun klacht wel terecht is .....

Je kunt er allerlei ambtelijk correcte termen bijslepen, waar het in normale mensentaal om gaat is dit: aan boord woont een gezin plus vaak nog een matroos. De 'ze' in jouw vraag.
Dit gezin en die matroos leiden geen zwervend bestaan, maar staan gewoon ingeschreven in een gemeente op een waladres. De betreffende gemeente legt hen daar, net als iedereen, via de gemeentelijke belastingen een afvalheffing op.
Goed.
Nou is het niet zo heel moeilijk te begrijpen dat ze dáár geen vuilniszakje voor de deur zetten. Dat deden ze tot 2013 op de sluis. Toen besloot de minister op zoek naar geld in haar wijsheid dat te beschouwen als bedrijfsafval. Let wel, het gaat dus om de sinaasappelschillen, koffiefilters en supermarktverpakkingen van dat gezin. Plus die ene matroos. Die trouwens óók een waladres heeft. Voor het échte bedrijfsafval, ladingresten etc, betalen ze een aparte heffing. Daar mort ook niemand over. Nu is het huisvuil van bijv. een bakkersgezin dat boven de winkel woont volgens diezelfde minister weer géén bedrijfsafval. Dat meten met twee maten is niet uit te leggen, dus is hun klacht terecht.

Wat in het kader van de topic nog gekker is, is dat recreanten nu geen afval meer kunnen afgeven op sluizen, tenzij ze voor die paar maanden zo'n peperduur pasje kopen.
Laatst gewijzigd door quichot op 15 Okt 2015, 09:12, in totaal 3 keer gewijzigd.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Herinvoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik

Berichtdoor broekie » 15 Okt 2015, 09:05

Ik betaal netjes mijn bijdrage aan afvalstoffen aan een Gemeente in Nederland
Dus ik heb nog nooit vuil meegenomen naar huis en dump het onderweg in de openbare afvalbakken.
Zal ook in een andere Gemeente zijn, maar inwoners van die andere Gemeente kunnen ook wel weer eens iets in mijn Gemeente in een bak gooien.

In het havengeld zit natuurlijk ook een stukje afvalstoffen, dus daar kan ik het ook kwijt.
Dus geen haar op mijn hoofd denkt eraan een extra pasje aan te schaffen om ergens een zakje te mogen deponeren.

Overigens verdienen ze aan mijn afval, want het zijn voornamelijk blikjes van metaal :lol:
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Herinvoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik

Berichtdoor kajoe » 15 Okt 2015, 09:14

wat ben ik dan blij dat we in Friesland nog overal op ligplaatsen vrije vuil containers hebben ,leve de omrin en de markerite.
laten we hopen dat het nog lang zo blijft ,al betalen we er via de opcenten wel aan mee.
.
en de kosten voor de marifoon ,nou het zal straks ook wel weer komen voor de tv ,radio en andere gevallen ,tja lasten verlichting noemen ze dat bij die politieke klunzen in den haag ,het zal voor de kleine man altijd zo blijven dat je een tientje krijgt en ze nemen dan 2 tientjes , dat heet politiek tja hun loon moet ongemerkt wel ieder jaar omhoog .
groet wout.
kajoe
 
Berichten: 1374
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Herinvoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik

Berichtdoor quichot » 15 Okt 2015, 09:23

@Broekie, steeds meer huisvuilcontainers zijn alleen te openen met een bewonerspasje. Het volproppen van straatafvalbakjes met huisvuil is asociaal.
Nu is het voor recreanten die min of meer van passantensteiger naar passantensteiger hoppen niet zo'n probleem, maar voor wie wat verder reist via de grotere waterwegen wél.
Ik sla nu mijn zakjes aan dek op tot ik het ergens wél netjes kwijt kan. Maar ik weet dat anderen het nu weer gewoon overboord kieperen. De opruimingskosten van dit zwerfvuil zijn vele male hoger dan een containertje op de sluis.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Herinvoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik

Berichtdoor quichot » 15 Okt 2015, 09:25

kajoe schreef: dat heet politiek tja hun loon moet ongemerkt wel ieder jaar omhoog .

Nou even geen onzin erbij slepen. De ambtenarensalarissen zijn bijna 5 jaar bevroren geweest op de nullijn. Dit jaar kondigde de minister ruimte voor loonsverhoging af. Dat is bepaald niet ongemerkt gegaan, dat heeft echt alle media gehaald.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Herinvoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik

Berichtdoor kajoe » 15 Okt 2015, 10:31

ik schreef politiek en niet ambtenaren dat was ik zelf ook tot voor kort .
kajoe
 
Berichten: 1374
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Herinvoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik

Berichtdoor quichot » 15 Okt 2015, 10:55

kajoe schreef:ik schreef politiek en niet ambtenaren

Daar heb je een punt. Maar aan hun beloning is niks geheimzinnigs of stiekems. Het is volstrekt openbaar.

http://www.parlement.com/id/vhnnmt7k63j ... jke_top_en

Waar ik me een beetje aan stoorde was dat iedere topic na 5 postings lijkt te verzanden in onvrede over 'die graaiers in Den Haag'. Dat verjaarsvisitegeklaag.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten