Polyester boot en de winter

algemene discussies

Re: Polyester boot en de winter

Berichtdoor thomas1983 » 01 Okt 2015, 10:20

hmm het moet inderdaad kunnen, maar het is me niet gelukt, misschien iets meer kracht gebruiken oid
of moet ik deze eruit trekken eerst?

http://img0106o.psstatic.com/156107288_ ... ck-pin.jpg

probleem is alleen dat de motor bun sowieso in de weg zit, en de boot is nogal oud en de schroeven van de bun zijn vastgeroest
als ik die zou weghalen ben ik verder van huis ben ik bang, dus kantelen wordt echt moeilijk, dan kan ik de motor er beter nog uit halen

gister overigens gebeld met de winkel waar ik de boot gekocht heb, die zegt dat deze motor in principe niet kapot kan vriezen
het is een oude 2-takt motor, Mercury 25XD, volgens hem blijft er geen water in de bodem staan en als ik hem uit het water zou halen zou dat hooguit goed zijn tegen algen of ander aangroeisel
maar in principe moet ie gewoon in het water kunnen blijven

wat is jullie idee hierover?
thomas1983
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 05 Jun 2015, 14:28
ligplaats:
info:

Re: Polyester boot en de winter

Berichtdoor elrenegado » 01 Okt 2015, 10:59

nee die pin is om de stand van je motor af te stellen wanneer hij geheel naar beneden is.

Ik meen me te herinneren van een oude johnson van vroeger dat je een hendeltje over moest halen, volgens mij aan de linkerkant als je in de boot zit.
Wellicht moet dat bij jouw motor ook.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Polyester boot en de winter

Berichtdoor thomas1983 » 01 Okt 2015, 15:37

goed dat ik die pin maar met rust heb gelaten dan
ja er zit idd een klein hendeltje, maar daar krijg ik weinig beweging in. ga van t weekend nog wel even sjorren
thomas1983
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 05 Jun 2015, 14:28
ligplaats:
info:

Re: Polyester boot en de winter

Berichtdoor thomas1983 » 05 Nov 2015, 15:37

is nog niet gelukt de motor te kantelen, maar ik kan er ook niet goed bij komen ivm de motorbun met vastgeroeste schroeven
ga dat eerste even vervangen en dan nog een keer proberen

andere vraag ondertussen: ik lees wel 's dat de buitenboordmotor in principe niet kan kapotvriezen omdat het een open systeem is; geldt dat alleen als ik de buitenboordmotor kantel, of ook als de buitenboordmotor staart nog in het water zit?

en nog iets: ik lees dat het belangrijk is de brandstoftank zo vol mogelijk te gooien, zodat er geen condens kan ontstaan. geldt dit ook voor een simpele losse brandstoftank van een buitenboordmotor?
thomas1983
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 05 Jun 2015, 14:28
ligplaats:
info:

Re: Polyester boot en de winter

Berichtdoor henkvd » 05 Nov 2015, 16:09

Brandstoftank hoeft niet vol, je zet de tank immers dicht door de ontluchting in de dop dicht te draaien, verder maar dat is mijn mening zou ik het opstoken in bv de auto, in geval van meng smering verdelen over een paar tank beurten, indien het gaat om mengsmering.
Staarstuk kan in het water blijven, wordt alleen wel erg smerig, omhoog heeft de voorkeur, al is de hele motor verwijderen nog een veel beter plan, als je de mogelijkheden hebt.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten