Boot registreren

algemene discussies

Re: Boot registreren

Berichtdoor Popeye » 23 Sep 2015, 11:40

R.C.Grootveld schreef: en ik kan je verzekeren dat die lui van de waterpolitie niet achterlijk zijn.


Ik heb net gelezen dat de waterpolitie niet meer bestaat, en ja dan zijn ze ook niet achterlijk! :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Boot registreren

Berichtdoor andres » 07 Feb 2018, 20:17

zijn die wetten ook in belgie,van dat jaartal 1998 bv;
andres
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 07 Feb 2018, 19:39
ligplaats: hasselt
info:

Re: Boot registreren

Berichtdoor Klaver vier » 07 Feb 2018, 21:02

Nu heet het geen waterpolitie meer maar handhaving,maar de bon is er niet minder om,kom maar eens op een warme dag op loosdrecht kijken dan schrijven ze de hele dag de éne bon naarde andere.
Vooral jonge ventjes worden heel veel gepakt in kleine rubberbootjes die iets te hard gaan.
Maar iemand met verguning die volgas op een eiland aan komt en op het laatst van het gas af gaat dat alle boten aan het eiland tegen de kant liggen te klotsen laten ze gaan,die heeft immers een verguning.
Ik vindt het vaak onrechtvaardig zo,n rubberbootje richt absoluut geen schade aan,maar ja het mag niet.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Boot registreren

Berichtdoor kajoe » 07 Feb 2018, 21:03

nou om je niet teleur te stellen ,de waterpolitie ,nu klpd water ,of politie te water .valt dus onder driebergen .
een van hun boten ligt 10 meter van mijn woning en het kantoortje zit naast mijn woning ,dus geregeld contact met de mannen ,in de zomer zijn er dan een boot of 5 aanwezig .
veel word nu ook gedaan door de regio politie .
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Boot registreren

Berichtdoor Klaver vier » 07 Feb 2018, 21:37

Wat bedoel je met niet teleurstellen
Gr René
Klaver vier
 

Re: Boot registreren

Berichtdoor Sambeek » 07 Feb 2018, 22:23

Klaver vier schreef:Wat bedoel je met niet teleurstellen
Gr René


Ik denk, dat er nu gedacht wordt, mooi geen waterpolitie. Dan kom je ze opeens toch tegen! Is wel teleurstellend. :lol:
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: Boot registreren

Berichtdoor Arthur » 08 Feb 2018, 10:03

Ik vind nog altijd dat elke boot geregistreerd moet worden, met naam en nr, als nu een boot schade veroorzaakt en zonder het te melden doorvaart is het makkelijker voor de eventuele getuigen of camera's makkelijker om de boot te achterhalen.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Boot registreren

Berichtdoor kajoe » 08 Feb 2018, 12:25

tja maar hoe wou je dat doen .
nu al klopt er geen ene donder van de registratie snelle motorboten .
dus op die manier lukt het niet ,waarom ,,nou als ik dan even een ander nummer er op plak is die man die eigenaar is van dat nummer eventueel de klos .
maar ook de klpd kan niet verbaliseren op boot nummer ,en moet de boot staande houden .en dan is die schipper eventueel de klos ,
bij grote schepen met hun Europa nummer zit het allemaal wat beter in elkaar ,en de schepen zijn ook makkelijker te herkennen .ook allemaal geregistreerd bij het scheeps kadaster ,en bij de kamer van koophandel .
van jachtjes van een bepaalt merk varen er meerdere tegelijk rond .
zie het bij de boeren waar zeer veel trekkers op de openbare weg rijden vaak zonder goede verlichting en geen nummer bord ,waar in de eeg is dat ook zoo ??? maar krijkg je wat met een trekker sta je mooi in de kou als de bestuurder er vandoor gaat ,wat moet je zeggen ja hu het was een groene met 4 wielen en hij ging die kant op ,
nee registratie is mooi en vrijwillig dat prijs ik de schippers aan ,maar verplichting om alle bootjes goed herkenbaar te maken ?????
voordeel is natuurlijk dat bijna iedereen wel een telefoontje of fototoestel bij de hand heeft even foto's of filmpje kan de brigadiers helpen met het vinden van de verdachte.
natuurlijk sla ik de plank goed mis maar heb het dan gezegt .
groet wout.
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten