Ligplaats aan de lek

algemene discussies

Re: Ligplaats aan de lek

Berichtdoor Jan Huibers » 29 Jul 2015, 11:19

elrenegado schreef:vanaf 1-8 heb ik een ligplaats bij wsv de peiler !!
Leuke haven, leuke mensen, en niet geheel onbelangrijk, 10 minuten rijen van me huis.

Nu eens op zoek naar een soort almanak over de getijden en stromingen op de rivieren.


Mooi man :D zowat iedereen die het water uitwil daarzo komt naar de Koornwaard voor stalling. Dus zie ik je mischien wel een keer verschijnen. Medeforumlid Basher is ook lid bij de Peiler overigens.
Boer Bertus zit naast de jachthaven en daar kan je goed eten kan ik je verzekeren ;)
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Ligplaats aan de lek

Berichtdoor R.C.Grootveld » 29 Jul 2015, 14:53

Jan Huibers schreef:@Rob, waar zit je aan te denken?

Gorinchem en omgeving, in elk geval de Merwede of Afgedamde Maas
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Ligplaats aan de lek

Berichtdoor Jan Huibers » 29 Jul 2015, 15:05

R.C.Grootveld schreef:
Jan Huibers schreef:@Rob, waar zit je aan te denken?

Gorinchem en omgeving, in elk geval de Merwede of Afgedamde Maas



Dan zou ik WSV Gorinchem proberen.
Werkendam kan ook maar dan moet je met de auto de Merwedebrug over en dat is altijd een dingetje
Langs de afgedamde maas heb je hele leuke havens maar dat rijdt ook altijd wat lastiger aan met de auto.
Wsv Arkel neemt geen leden aan die niet uit de directe omgeving komen (was altijd zo maar je kunt een telefoontje wagen)
Gorinchem ligt ook het meest strategisch denk ik. Je ligt dan net buiten de Merwedesluis maar wel goed beschut. Goede parkeergelegenheid ook.
Ik zou (persoonlijk) voor het aanrijden naar de haven toe altijd boven de Merwede blijven. Vrijdags begint om 14:00 de file al de bruggen over
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Ligplaats aan de lek

Berichtdoor R.C.Grootveld » 29 Jul 2015, 15:12

Ik neem aan dat je WV de Merwede bedoelt, WSV Gorinchem ken ik niet en geeft ook geen hits op G.
WV Merwede is ons bekend, we hebben er 2 dagen gelegen, sprak ons wel aan, echter die hebben naar verluid een wachtlijst van 3-4 jaar.
Verkeer is gezien onze woonlocatie en tijden waarop we die kant op zullen gaan waarschijnlijk niet echt een probleem; tot Gorinchem is voor ons sowieso "binnendoor" dus het zou alleen om de brug in de A27 gaan.
Daarbij is het sowieso qua reistijd een stuk beter als nu (Friesland)
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Ligplaats aan de lek

Berichtdoor Blacktoppie » 29 Jul 2015, 16:45

elrenegado schreef:vanaf 1-8 heb ik een ligplaats bij wsv de peiler !!
Leuke haven, leuke mensen, en niet geheel onbelangrijk, 10 minuten rijen van me huis.

Nu eens op zoek naar een soort almanak over de getijden en stromingen op de rivieren.


als wen smartphone hebt moet je even zoeken naar "het getij" weet niet of hij er ook is voor i-phone, op android werkt hij iig goed. je kan een paar favoriten aangeven.

@ rc grootveld tot hagestein heb je wel degelijk verval en stroom mee of tegen.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Ligplaats aan de lek

Berichtdoor R.C.Grootveld » 29 Jul 2015, 17:22

Je hebt gelijk, enig speurwerk leverde inderdaad wat op en nog meer dan ik verwacht had.
Alleen of je echt stroom tegen hebt, lijkt me sterk want dan zou het water naar boven moeten stromen.
Het "0-Nivo" van H. ligt op ca NAP + 100, ongeveer de verhoging van Hoek van Holland....
Alleen zul je het als gevolg van de afnemende stroomsnelheid als stroom tegen ervaren.
Interessante info, wist niet dat die vloedgolf zo ver land inwaarts merkbaar was, dacht dat die zo'n beetje bij Schoonhoven / Gorinchem wel ophield.

App staat er inmiddels op, vond ook deze link: http://www.rijkswaterstaat.nl/apps/geoservices/rwsnl/awd.php?mode=html&projecttype=waterstanden&category=1&loc=HAGO&net=LMW
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Ligplaats aan de lek

Berichtdoor Jan Huibers » 29 Jul 2015, 17:24

R.C.Grootveld schreef:Ik neem aan dat je WV de Merwede bedoelt, WSV Gorinchem ken ik niet en geeft ook geen hits op G.
WV Merwede is ons bekend, we hebben er 2 dagen gelegen, sprak ons wel aan, echter die hebben naar verluid een wachtlijst van 3-4 jaar.
Verkeer is gezien onze woonlocatie en tijden waarop we die kant op zullen gaan waarschijnlijk niet echt een probleem; tot Gorinchem is voor ons sowieso "binnendoor" dus het zou alleen om de brug in de A27 gaan.
Daarbij is het sowieso qua reistijd een stuk beter als nu (Friesland)


Sorry, bedoelde inderdaad WSV De Merwede, de wachtlijst is daar afhankelijk van je bootlengte. En kan volgens de laatste berichten oplopen tot max een jaar.

Anders blijft natuurlijk de optie ook om voor het altijd gezellige Vianen te kiezen bij WSV De Peiler.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Ligplaats aan de lek

Berichtdoor R.C.Grootveld » 29 Jul 2015, 17:29

Jan Huibers schreef:de wachtlijst is daar afhankelijk van je bootlengte. En kan volgens de laatste berichten oplopen tot max een jaar.

Tja, maar wij hebben met 11x4 een vrij courante maat en daarvoor staan er op dit moment al 3-4 op de wachtlijst.

Zal Vianen eens bekijken.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Ligplaats aan de lek

Berichtdoor aquanaut » 29 Jul 2015, 19:42

R.C.Grootveld schreef:Je hebt gelijk, enig speurwerk leverde inderdaad wat op en nog meer dan ik verwacht had.
Alleen of je echt stroom tegen hebt, lijkt me sterk want dan zou het water naar boven moeten stromen.
Het "0-Nivo" van H. ligt op ca NAP + 100, ongeveer de verhoging van Hoek van Holland....
Alleen zul je het als gevolg van de afnemende stroomsnelheid als stroom tegen ervaren.
Interessante info, wist niet dat die vloedgolf zo ver land inwaarts merkbaar was, dacht dat die zo'n beetje bij Schoonhoven / Gorinchem wel ophield.

App staat er inmiddels op, vond ook deze link: http://www.rijkswaterstaat.nl/apps/geoservices/rwsnl/awd.php?mode=html&projecttype=waterstanden&category=1&loc=HAGO&net=LMW


Bij de Merwede, Waal is dit meer het geval door voortdurende aanvoer van "boven" door gebrek aan stuwen.
Bij de Lek loopt de vloedstroom zeker tot aan Hagestein, dit dankzij de gelijk genaamde stuw.
De beroepsvaart maakt hier dankbaar gebruik van om bij een zo hoog mogelijk peil de Beatrix in te gaan.
Het is daadwerkelijk een vloedstroom, goed waar te nemen bij de vele tonnen die er inmiddels in het traject Kinderdijk-Hagestein aanwezig zijn.

Schoonhoven heeft ook nog ligplaatsen voor jouw lengte, en de haven ziet er er na de renovatie prima uit.
Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Ligplaats aan de lek

Berichtdoor elrenegado » 30 Jul 2015, 09:09

R.C.Grootveld schreef:
Het enige waar je echt rekening mee moet houden is de actuele stroomsnelheid (zeker als je een waterverplaatser hebt) en de wind.
De dag dat wij van Gorinchem naar R'dam wilden stond er een dikke 5 tegen de stroom in met flinke schuimkoppen tot gevolg, dus zijn we nog maar een dagje gebleven.
Bij 3km stroom heb je zo een verschil van 50% tussen heen en terug. Bij een (half)glijder heb je er minder last van.
.



Dat bedoel ik eigenlijk ook,
de stromingen (al dan niet komend door getijde, volgens de havenmeester van wsv de peiler is daar zeker getijde, en dus stroming)
Het is wel handig om te weten bij het in/uitvaren van de haven, zo ver liggen die invaarboeien niet uit elkaar zag ik ;)
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten