Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

algemene discussies

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor Arthur » 12 Jun 2015, 15:51

Wat ik me afvraag of dit alleen in NL een probleem is, hebben sommige forum leden ervaring hoe dat in omringende landen zoals België, Frankrijk en Duitsland is
In mijn vaargebied heb ik nergens last van, geen kanalen, rivieren, sluizen of ophaalbruggen, het haventje uit en meteen de zee op, waar iedereen in dit land hoe raar het ook klinkt zich perfect aan de regels houd.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor aquanaut » 12 Jun 2015, 16:10

Arthur,

Het is toch juist heel druk met allerlei bootjes bij jou op zee.....
Tenminste dat is wat wij hier op TV zien.

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor Klaver vier » 12 Jun 2015, 17:57

Erik ik verzin niet dat je een fles gooit dat zeg je zelf nu draai je de boel om enweet ineens van niets en je wordt onterecht beschuldigd
Ra ra hoe zal dat komen?
Je vraag wat ik doe met hufters,ik laat ze lekker hun gang gaan en maak mij er niet druk om, ik ben voor mijn plezier op het water en laat dat door niemand vergallen en zeker niet door een paar golven.
Mocht iets finaal uit de hand lopen ,dan red ik mij ook prima zonder bierflessen,ik ben mans genoeg.
Dit is trouwens het laatste wat ik er over zeg ,want het is te onbenullig voor woorden
Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor gast » 12 Jun 2015, 19:33

@ de Stoere, wat ik dus bedoel met interpretatie is dat wat de een bedoeld verkeerd opgevat kan worden door de ander.
De geschreven zin van Eric is cynisch geschreven maar dat moet je kunnen lezen, terugwijzend op de eerste post om je schip er maar voor te gooien.

Anders gezegd; moet je huftergedrag bestrijden met huftergedrag.

Filmpje van idioten die dit dus echt doen.

https://www.youtube.com/watch?v=t8q_L31n6II
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor ErikH » 12 Jun 2015, 19:53

De Stoere schreef:ik laat ze lekker hun gang gaan en maak mij er niet druk om, ik ben voor mijn plezier op het water en laat dat door niemand vergallen en zeker niet door een paar golven.


Dat is dus precies de insteek die ik ook heb. Als iemand de hufters aan wil pakken graag en prima, ik doe het niet.

Tussen hufters en een golfje trekken zit een groot verschil (en ook een grijs gebied). Laten we met z'n allen niet zo zeuren om de categorie "golfje trekken".

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor Popeye » 13 Jun 2015, 10:19

Ik had niet zo veel behoefte meer om te reageren, maar wil toch even een paar dingen kwijt.

henkvd schreef:Een algemeen beeld wat we overal terug vinden, alles wat anders is niet goed, het maakt niet uit waar je dat in de maatschappij op projecteert.
alles wat anders is vinden we vreemd, raar, roept allerlei gevoelens op,


henkvd schreef:Zo ook op het water, elke groep heeft wel een mening over een andere groep


Ik heb het idee dat vooral de mensen die iets hebben met snel-varende boten zich als groep aangesproken voelen en als zodanig reageren.

Wanneer een Bayliner mij inhaalt en zich keurig aan de snelheid houd groet ik hem hartelijk ondanks zijn hekgolf.

Wanneer diezelfde bayliner in een snelvaargebied mij op snelheid inhaalt heb ik andere dingen aan mijn hoofd dan groeten, maar wat mij betreft geen probleem! Daar is een snelvaargebied nu eenmaal voor.

Dus iedereen die zich in de zich aangesproken voelende groep aan de regels houdt is voor mij een collega-watersporter!
Iedereen die schijt aan die regels en dus aan zijn medewatersporters heeft valt voor mij wel in een groep, en dat is de groep waarvan de aanspreektitel met een h of met een a begint. (dus in analfabetische volgorde)

Groet, Jack.
Laatst gewijzigd door Popeye op 13 Jun 2015, 11:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor Onrust » 13 Jun 2015, 11:18

Laat ik nu eens uitleggen waarom ik destijds die fles gegooid heb en hopelijk snappen jullie mijn gedrag.

Ik woon op de boot met veel plezier en er komen hier geregeld bootjes langs die zich, over het algemeen, prima gedragen. En ik vind die reuring ontzettend leuk. Die betreffende zomeravond kwam er een speedboot op hoge snelheid voorbij varen en dan neem ik dat gewoon voor lief. Geen probleem ondanks dat de max. snelheid hier maar 6 km per uur is. Vervelend maar oke. Kan een keer gebeuren. Bij de 3e keer voorbij varen vroeg ik of het allemaal wat minder kon omdat de boot nogal tekeer ging. De reactie die ik terugkreeg was dat ze de 4e keer nog harder voorbij kwamen en mij midden in mijn gezicht uitlachten. De 5e keer kreeg ik de bekende middelvinger en de nodige verwensingen naar mijn hoofd waarbij de term k*nkerl***r mijn bloed deed koken. Pas bij de 6e keer gooide ik wat ik voorhanden had en dat was nu net die fles. En ik heb meteen de boot over het water gegooid om ze te dwingen te stoppen. Helaas niet meer teruggezien. Keur ik mijn gedrag goed? Nee!! Maar omdat ik 3 dagen daarvoor te horen gekregen dat mijn vrouw zeer ernstig ziek was was ik mijn emoties misschien niet helemaal de baas. Je moet begrijpen dat je echt heel ver moet gaan om mij tot zo'n actie te verleiden want ik ben normaal de rust zelve en gun iedereen zijn plezier op het water. Ook snelvaarders want ieder zijn meug.

Laat dit nou maar het laatste woord over die k*tfles zijn en ga lekker verder met genieten van al het moois wat er te vinden is.
Groet,

Cees
MS Onrust
Gebruikers-avatar
Onrust
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 11:59
Woonplaats: Heerhugowaard
ligplaats:
info:

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor Lucter » 13 Jun 2015, 11:48

Onrust schreef:Laat ik nu eens uitleggen waarom ik destijds die fles gegooid heb en hopelijk snappen jullie mijn gedrag.

Ik woon op de boot met veel plezier en er komen hier geregeld bootjes langs die zich, over het algemeen, prima gedragen. En ik vind die reuring ontzettend leuk. Die betreffende zomeravond kwam er een speedboot op hoge snelheid voorbij varen en dan neem ik dat gewoon voor lief. Geen probleem ondanks dat de max. snelheid hier maar 6 km per uur is. Vervelend maar oke. Kan een keer gebeuren. Bij de 3e keer voorbij varen vroeg ik of het allemaal wat minder kon omdat de boot nogal tekeer ging. De reactie die ik terugkreeg was dat ze de 4e keer nog harder voorbij kwamen en mij midden in mijn gezicht uitlachten. De 5e keer kreeg ik de bekende middelvinger en de nodige verwensingen naar mijn hoofd waarbij de term k*nkerl***r mijn bloed deed koken. Pas bij de 6e keer gooide ik wat ik voorhanden had en dat was nu net die fles. En ik heb meteen de boot over het water gegooid om ze te dwingen te stoppen. Helaas niet meer teruggezien. Keur ik mijn gedrag goed? Nee!! Maar omdat ik 3 dagen daarvoor te horen gekregen dat mijn vrouw zeer ernstig ziek was was ik mijn emoties misschien niet helemaal de baas. Je moet begrijpen dat je echt heel ver moet gaan om mij tot zo'n actie te verleiden want ik ben normaal de rust zelve en gun iedereen zijn plezier op het water. Ook snelvaarders want ieder zijn meug.

Laat dit nou maar het laatste woord over die k*tfles zijn en ga lekker verder met genieten van al het moois wat er te vinden is.


Al had je ze een biervat voor de kop gegooid, nog mijn zegen & begrip :!: :!: :!:
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor Marie Christina » 13 Jun 2015, 12:44

Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor Arthur » 13 Jun 2015, 14:52

aquanaut schreef:Arthur,

Het is toch juist heel druk met allerlei bootjes bij jou op zee.....
Tenminste dat is wat wij hier op TV zien.

Aquanaut

Ik weet niet wat jij op TV ziet , maar waar ik vaar is het heerlijk rustig.
Maar mijn vraag was ook hoe het in het buitenland is, het enige wat ik lees dat ze mekaar flessen naar het hoofd gooien.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten