Waar is dit???

algemene discussies

Re: Waar is dit???

Berichtdoor Noordvaarder » 25 Okt 2017, 23:00

redmiller schreef:Misschien dat jij een poging zou kunnen doen iets van jouw gedachten en conclusies over onder andere mij te verduidelijken. Ik ben erg benieuwd.

Wat jouw bijdraqe op deze manier in deze betekend,is mij een raadsel.Je wordt namelijk nergens persoonlijk genoemd.
Dus welke conclusies ik over jou moet verduidelijken zijn mij niet bekend.
Mijn bijdrage, ik weet waar het is, zijn enkel "hints" aan welk vaarwater, deze op de foto staande schoorsteen kan staan.
En voor jou en voor al die anderen betekend, Google Streetview is je vriend.
Noordvaarder
 

Re: Waar is dit???

Berichtdoor antonh » 27 Okt 2017, 15:57

Dat Noordvaarder het weet is normaal.
Hij vaart ook in het Noorden.
Wij weten meestal van elkaar wel waar het is.
Maar nu is het zelfde als wij een foto willen raden en je komt er nooit.
bv de Biesboch is van mij al 40 jaar geleden
Dus dat weet je ook zo niet.
Waar is het nu?
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 18:07
ligplaats: Oude Pekela
info:

Re: Waar is dit???

Berichtdoor Noordvaarder » 29 Okt 2017, 00:00

antonh schreef:Hij vaart ook in het Noorden.
Wij weten meestal van elkaar wel waar het is.

Dat niet alleen Anton,ik kom er bijna elk weekend langs,als we naar de Aldi gaan.

Ik kan nog wel een leuke hint geven.
Het volgende:

De schoorsteen was voorheen in gebruik bij een oliemolen,die er gestaan heeft.
De naam van de oliemolen,is qua uitspraak dezelfde als die van de strokartonfabriek,die ook in de buurt heeft gestaan.
Alleen de schrijfwijze verschilt.

En wat je op de foto ziet,waar ze graszoden leggen,heeft die oliemolen gestaan,en rechts staat nog een schuur.
De woning dateert van 2009,want de vorige identieke is afgebrand.
Het betreft hier een monumentaal pand.

Weer of geen weer, we komen er vast en zeker weer langs. ;) ;)
Noordvaarder
 

Re: Waar is dit???

Berichtdoor Noordvaarder » 29 Okt 2017, 20:13

Gaat er bij niemand nog een belletje rinkelen?
In de plaats of beter gezegd, Stad,want de plaats heeft stadsrechten,stond ook een scheepsmotorenfabriek.
Ook was er een autobus- en oplegger/aanhangwagen fabriek.
In vroegere tijden heeft er een dorsmachine- en balenpersmachine-fabriek gestaan.
Het water dat door de stad loopt ,en de stad in 3-en deelt,is vernoemd naar de stad.
De stad is een bezoekje waard,met zijn oude gebouwen in het centrum,een prachtig mooie jachthaven,waar een nieuwe winkelcentra bij is gebouwd.
In de jachthaven is geen mogelijkheid om te tanken,wel is er op loopafstand een tankstation.
Noordvaarder
 

Re: Waar is dit???

Berichtdoor antonh » 29 Okt 2017, 23:05

Wiebren,
het is geen Randstad en dan wordt het moeilijk.
Er komen zoveel mensen hier voorbij varen.
Dat moet toch herkenbaar zijn.
En anders plaats ik een andere foto.
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 18:07
ligplaats: Oude Pekela
info:

Re: Waar is dit???

Berichtdoor eagle » 30 Okt 2017, 00:09

Appingedam

Gr, Eagle
eagle
 
Berichten: 978
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Waar is dit???

Berichtdoor Noordvaarder » 30 Okt 2017, 00:48

eagle schreef:Appingedam

Gr, Eagle

Weet je ook waar in of bij Appingedam,en hoe die oliemolen heet en welk vaarwater het is?
Noordvaarder
 

Re: Waar is dit???

Berichtdoor eagle » 30 Okt 2017, 01:33

Oliemolen "De Eendracht", aan het Damsterdiep, in Appingedam-Tjamsweer..

Gr, Eagle
eagle
 
Berichten: 978
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Waar is dit???

Berichtdoor Noordvaarder » 30 Okt 2017, 13:25

eagle schreef:Oliemolen "De Eendracht", aan het Damsterdiep, in Appingedam-Tjamsweer..
Gr, Eagle

Ik denk dat ik wel mede namens AntonH,dit goed kan rekenen.
http://www.sien-n.nl/erfgoed/tjamsweer- ... eslagerij/
De naam werd echter met een g geschreven,en de strokartonfabriek was met een ch.

De scheepsmotorenfabriek was Brons Motoren,en de autobus en opleggerfabriek, was de DAM,alsmede het busbedrijf met dezelfde letters D.A.M.
Komende vanaf Appingedam heb je na de Tjamsweersterbrug eerst de schoorsteen,daarna komt er een oude leeg staand bedrijf waar een portaalkraan buiten staat,daar zat Bollegraaf die bekend is de oudpapierrecylingperson etc,en die nu op het in.terrein ten zuiden van Appingedam bij de Groeve zit.
Verderop door het Damsterdiep,kom je door de Eekwerderbrug,en het eerste bedrijf aan de linkerkant,waar nu een autosloper met de Japoto Parts zit,zat vroeger de bekende coasterscheepswerf Apol,waar het schip dat op de zwartwit foto staat genaamd Walcheren, te water werd gelaten.

redmiller schreef: Volgend jaar willen de lat graag hoger leggen (noordelijker en nog meer zelfvoorzienend). We kijken er nu al naar uit!

Qua zelfvoorzienendheid kun je je nog meer uitleven op het Damsterdiep.
Je mag namelijk alle bruggen daar zelf bedienen,middels een sleutel die verkrijgbaar is tegen een borg op diverse plaatsen.
Deze staan in de brochure van de Prov Groningen.
https://www.provinciegroningen.nl/filea ... t-2017.pdf
Ook is veel info te vinden op de volgende site:
http://www.vareninhetnoorden.nl/bruggen ... ningen.php

@AntonH,
Ik denk dat velen hier niet kunnen komen,en dan wil men het ook niet raden.
Ze hebben boten die pakweg alleen via het Eemskanaal of het Van Starkenborgh kanaal of het Winschoterdiep kunnen varen.
En ja,daar is geen bal aan.Rechttoe,rechtaan.
Wij hebben boten die een beperkte doorvaarthoogte hebben,en dan kun je veel meer wateren bevaren.
Trouwens iemand die een keer naar Slochteren wil,daar kun je komen met staande mast,alleen de diepgang kan dan een probleem zijn,maar de hoogte niet.
Maar ook daar komt bijna geen niks met een boot.
In de haven zit nu een pizzeria,regelmatig staat er een frietwagen.
Restaurant in de buurt op loopafstand.
Regelmatig zie je bussen met mensen die de borg bezoeken,maar de haven bied een troosteloos aanzicht,zo leeg is het.
1 nadeel,ook daar moet je de bruggen zelf bedienen,en dat wil men namelijk niet,men wil namelijk 'bediend' worden.
Maar goed,misschien zijn er genoeg die het mooie Groningen wel willen bezoeken en die liever 'onbediend' van de vaarwegen gebruik willen maken.
Ik heb zelf al 15 jaar een sleutel van de bruggen,wij vinden het prachtig,niet afhankelijk te moeten zijn van een brugwachter die je moet bellen en dan mee fietst,en/of op bepaalde gezette tijden alleen maar door een brug kan.Nee geef mij maar een sleutel,geen gezeur, de vrouw bediend meestal de brug,vind ze leuk.
Dus waarom dan afhankelijk zijn van brugwachter?

Maar ja,er zullen altijd mensen die dat niet willen.
Tegen hen kan ik dan alleen maar zeggen,blijf dan weg i.p.v. wel te gaan,en achteraf de boel hier even goed afkraken.
Dat is namelijk "Not Done",dat doen wij ook met elders niet.
M.i. had de gemeenteambtenaar uit Lelystad die hier ook geweest is met zijn boot,beter zijn peilen kunnen richten op de instanties die over de vaarwegen gaan.
Dat had meer impact kunnen hebben, dan je ongenoegen daarover op een openbaarforum te gaan spuien.
Dat sloopt meer,dan dat wij in jaren kunnen opbouwen.
Nergens is het perfect,ook hier niet.
Maar er zullen altijd mensen blijven,die ze zich tekort voelen gedaan,ook al hebben ze geen kosten daaraan gehad.
En voor de anderen die wel willen gaan, de Provincie Groningen is te mooi om links te laten liggen.


Eagle, jij bent aan de beurt om de volgende foto te plaatsen.
Noordvaarder
 

Re: Waar is dit???

Berichtdoor De Waalschokker » 30 Okt 2017, 18:03

@ door Noordvaarder » Ma 30 Okt 2017, 12:25

Kijk sé daar kunnen we wat mee, dat is prettig om lezen als er een verslag(je) bij is van iemand die er (al vaker) geweest is.
Niet dat ik daar ooit zal komen maar wil toch men appreciatie geven voor je uitstekend commentaar Noordvaarder.
Meer van dat ;)
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten