steen in een nog stille vijver.......

algemene discussies

steen in een nog stille vijver.......

Berichtdoor reijmerink » 22 Jan 2012, 20:31

lui, ik geniet er van dat dit forum, binnen een maandje , min of meer, dat is geworden wat we hadden, met uitzondering van de historie. Alle lof voor hvdv die dat als eerste heeft opgestart..zie ledenlijst. Een vraagje 1....wie is de (intellectuele ) eigenaar van dit forum? ik vind hvdv..2 wie betaalt de schade als ,weet ik wie,begint te zeiken over logo, content etc...??? 3 bij wie moet een uitgever zijn als hij na een jaartje of wat denkt..daar wil ik wel een bod op doen?......food for thought!!
persoonlijk denk ik..een bv oprichten me forummers als aandeelhouder, ook een vereniging, stichting is mogenlijk......steen in een stille vijver?........besturen/regeren is vooruit zien..grtn frits reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: steen in een nog stille vijver.......

Berichtdoor Lotte » 22 Jan 2012, 20:47

Misschien nog belangrijker: Wat zijn de rechten m.b.t. de database.?
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: steen in een nog stille vijver.......

Berichtdoor vuuren1 » 22 Jan 2012, 21:12

Ik denk dat we inmiddels hebben geleerd dat commercie niet goed is voor een forum en dat we dit forum dus in de hobbysfeer moeten houden (en daar voor moeten blijven waken).
Een forum heeft m.i. als basisdoelstelling onafhankelijk en democratisch te zijn (daarom loopt het hier nu wel goed en bij Zeilen lijkt het ietsje minder te lopen).
Betaalde reclame invoeren is een optie, maar dan wel onder de voorwaarden van de basisdoelstellingen.

De intellectuele eigenaar van de foruminhoud zal Henk zijn omdat hij de ruimte heeft gehuurd.
(als zoiets bij de host niet is uitgesloten in de voorwaarden)

Nu is belangrijk dat het zo blijft lopen en dan kunnen we later na gaan denken over back-up's maken van data en rechten voor het geval Henk onder de Katwijkse tram loopt (Katwijk heeft geen tram, maar het gaat om het idee ;).
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: steen in een nog stille vijver.......

Berichtdoor Klaas » 22 Jan 2012, 21:20

ik denk dat dat met dit forum in den beginnen zeker nog geen problemen zal geven. Mede dat de initatiefnemer, nemers en mensen welke de kennis inbrengen hier juist zijn gekomen om dat dat wel met het oude forum is gebeurd.
regeren is vooruitzien, maar er is denk wel geleerd van het verleden.
En mocht het zich voordoen zal er, lijkt me, eerst wel overleg komen met alle actieve leden van dat moment. En zullen deze wel op de hoogte worden gehouden in tegenstelling wat er eerder gebeurt is met het oude forum.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: steen in een nog stille vijver.......

Berichtdoor sigdock » 23 Jan 2012, 09:18

Een bv oprichten is niet haalbaar al is het alleen al vanweg de kosten. Een vereniging of stichting kan wel maar dan zit je ook met zaken als een bestuur, een huishoudelijk regelement, ledenvergaderringen etc. En bovendien ben je dan een rechtspersoon en daarmee ook meteen op een eenvoudige manier aansprakelijk te stellen.
Ik denk niet dat je het vreselijk moeilijk moet gaan maken en eigendomsrechten e.d. vast gaan leggen, daar is in principe ook helemaal geen reden voor. De posters zijn zelf verantwoordelijk voor hun uitlatingen en onde het mom van de vrijheid van meningsuiting kan er ook heel erg veel. Doorgaans grijpen, zelfs ruimdenkende, moderators is voordat er echt problemen ontstaan.
Ter info: op dit moment ben ik samen met Henk bezig om te kijken hoe we dit forum naar een ander domein kunnen overhevelen. Daarmee is het maken van backup's en updates van de software ook opgelost. Maar dat gaan we uiteraard eerst goed testen.... wij wel... :mrgreen:
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: steen in een nog stille vijver.......

Berichtdoor Tally » 23 Jan 2012, 10:14

Ben het volkomen eens, en vooral open kaart spelen.
Piet
Tally
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:15
Woonplaats: Franeker
ligplaats: Franeker
info:

Re: steen in een nog stille vijver.......

Berichtdoor oeds » 23 Jan 2012, 12:11

ik samen met Henk bezig om te kijken hoe we dit forum naar een ander domein kunnen overhevelen. Daarmee is het maken van backup's en updates van de software ook opgelost. Maar dat gaan we uiteraard eerst goed testen.... wij wel.

succes
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: steen in een nog stille vijver.......

Berichtdoor Klaas » 23 Jan 2012, 12:30

ik heb er alle vertrouwen in.
en de berichtgeving zal ook wel goed gaan verwacht ik, zodat er zo overgestapt kan worden op het nieuwe adres. :D
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: steen in een nog stille vijver.......

Berichtdoor gast » 23 Jan 2012, 17:43

We zijn idd aan het kijken om naar een andere hoster te gaan, heeft vooral te maken met de betrouwbaarheid van Yourbb. In korte tijd is Yourbb al vaak uit de lucht geweest of moeilijk bereikbaar. 1 ding is zeker, dit gaat pas gebeuren als alles in kannen en kruiken is.
Het voorstel die ik heb gedaan aan Henk en aan Hans en nu aan jullie is om dit forum het nieuwe logo te geven (ligt nu nog bij mijn schoonzusje) en de kleurstijl van het "oude" forum te gebruiken.
gast
 

Re: steen in een nog stille vijver.......

Berichtdoor boefje » 23 Jan 2012, 19:47

chaea ga lekker op het zeilenforum ouwe hoeren en laat dit forum met rust
groetjes boefje(alias shark)
boefje
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 18:30
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten