Noodforum wordt permanent Forum

algemene discussies

Nieuw logo

Berichtdoor henkvd » 19 Jan 2012, 23:58

Aangezien slapende honden wakker maken niet echt handig is, vanavond een tijdelijk logo geplaatst waar geen discussie over mogelijk is door derden partijen.

Nieuw definitief logo is in de maak en zal zo spoedig mogelijk geplaatst worden.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Nieuw logo

Berichtdoor oeds » 20 Jan 2012, 00:07

succes Henk.
trouwens deze is ook niet slecht hoor!
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Noodforum wordt permanent Forum

Berichtdoor henkvd » 20 Jan 2012, 00:36

Het woordje nood kan inmiddels de prullenbak in, het initiatief om een tijdelijk noodforum op te zetten half december kwam voort uit onvrede door het offline gaan van het oude watersport forum nl , inmiddels is nood niet meer van toepassing en kunnen we zelfstandig verder en op eigen benen staan, we worden dan wel verweten erg klein te zijn, maar de actieve leden van het oude forum hebben op enkele na alle hun weg naar hier gevonden.

Het ontbreken van de oude berichten van het oude Forum is inmiddels ook geen issue meer, het vernieuwde zeilen heeft het zodanig onbruikbaar gemaakt dat dit nauwelijks bruikbaar meer is, zonde.

Hoe dit mogelijk gemaakt is kunnen we allemaal voor ons zelf wel invullen, heeft geen nadere uitleg nodig neem ik aan.


Na een eerdere oproep in het begin voor een eigen logo , en de discussie elders over het inmiddels vorige, is de wens voor een nieuw logo geboren.

Tot nu toe is de eerste reactie: van Chaea
Ik wil mijn schoonzusje wel vragen om eens naar het originele ontwerp te kijken, die zit in de branche. Uiteraard moeten we ook de leden de kans geven om met een alternatief te komen. Herkenbaar maar anders is een mooi motto.

Dus zij die zich aangesproken voelen leef je uit.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Noodforum wordt permanent Forum

Berichtdoor Bejakruiser » 20 Jan 2012, 00:51

Die er nu staat is mij prima!
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: Noodforum wordt permanent Forum

Berichtdoor sigdock » 20 Jan 2012, 09:03

Ja, die 6500+ leden op Zeilen.nl waar Ton zo graag mee schermt zijn overwegend spam-accounts die nooit zijn opgeruimd door de beheerders, zo kan ik ook een groot aantal leden krijgen. Ook op het oude WS forum was de actieve club niet veel groter dan een man of 100, als we dat al haalden, en die zitten inmiddels bijna allemaal hier.
Wat betreft het logo: ik denk dat ik het oude gewoon zou hebben laten staan. Het is aan Sanoma om een zaak aan te spannen als zij vinden dat ze benadeeld worden en de kans dat zoiets gebeurt is minimaal. Bovendien komen er dan eerst allemaal brieven van advocaten -en- ze zullen moeten aantonen dat zij daadwerkelijk de rechthebbende zijn. Dus in dat opzicht is er vooralsnog geen noodzaak voor wijziging. Aan de andere kant kan ik me ook heel goed indenken dat niet iedereen de 'twisted mind' heeft die ik heb en dus liever het zekere voor het onzekere neemt. Voor een eventueel nieuw logo is het misschien een aardig idee om het oude te nemen en enigzins te styleren. Persoonlijk zeg ik: niet teveel overleg maar gewoon een ontwerp maken. We hebben aan het hele verhaal over het vlaggetje wel gezien hoeveel meningen en visies je krijgt als er teveel mensen bij betrokken zijn en dat loopt uiteindelijk uit op niets.
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: Noodforum wordt permanent Forum

Berichtdoor Onrust » 20 Jan 2012, 09:03

Laat ze het oude logo lekker houden. Als de familie van Chaea een mooi logo kunnen maken is dat natuurlijk fantastisch maar mocht het bovenstaande ONS logo worden ook goed. Ik wens ze bij zeilen veel succes want echt actief zal het daar niet worden.
Groet,

Cees
MS Onrust
Gebruikers-avatar
Onrust
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 11:59
Woonplaats: Heerhugowaard
ligplaats:
info:

Re: Noodforum wordt permanent Forum

Berichtdoor fox4you » 20 Jan 2012, 16:34

Wel rekening mee houden dat het ontwerp ook op een wimpeltje goed moet uitkomen.
En dan nog een klein wimpeltje dan gaat het helemaal goed komen. ;)
Laatst gewijzigd door fox4you op 20 Jan 2012, 17:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: Noodforum wordt permanent Forum

Berichtdoor Klaas » 20 Jan 2012, 16:46

ja leuk een wimpeltje met ons logo.
kan ik al bestellen :lol:
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Noodforum wordt permanent Forum

Berichtdoor antonh » 21 Jan 2012, 20:59

Er zijn al 108 geregistreerde leden hier! :o
Gaat de goede kant op. :)

Anton
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 18:07
ligplaats: Oude Pekela
info:

Re: Noodforum wordt permanent Forum

Berichtdoor fox4you » 02 Feb 2012, 11:35

Ik vrees dat de nu lopende discussie, hier en op het zeilenforum, daar als spam zal worden gezien en de reacties daar gewist zullen worden waardoor e.e.a. onoverzichtelijk zal overkomen dus ben ik zo vrij geweest om de reacties te kopieeren en hier samen te voegen.
Gaat er ook niets verloren als die muts wakker wordt en de censuur daar weer toe slaat. :smt019
chaea schreef:Er zijn geen oud forummers op het Zeilen forum, het gros is gewoon hier aanwezig.
De enige naam die daar wenst te blijven is bekend en thats a choice, de ander namen die bekend voorkomen hebben gewoon geen benul dat dit forum bestaat.
Deze worden gewoon doorgelinkt dmv de oude watersport link naar het zeilenforum. (hoe netjes)

Ik wil niet lopen ouwehoeren op dat forum, maar ik ben wel van mening dat deze forummers moeten weten dat het forum nu ergens anders zit, dus schroom niet om deze mensen te contacten. (PM)

vuuren1 schreef:C.Dekker heb ik een PM gestuurd, kwam een reactie op Zeilen van hem tegen.
Dat is de man voor de DAF details.

Verder is daar weinig activiteit.
In het topic vertrekkers heb ik recent een reactie geplaatst. Haast u om te lezen want het wordt er wellicht zomaar weer weggehaald en als spam bestempeld.

Frieslandvaarder schreef:Fijn dat je dat gedaan hebt, had ook al gekeken of ik zijn adres nog had, niet dus. Ik hoop dat C.Dekker ook hier komt posten

luna31ft schreef: (kopie zeilen)
vind deze nieuwe opzet niks oude site was een stuk mooier en beter opgezet. nu ook al voor motorboten .
ik denk dat ik maar stop met het forum bezoeken ga wel weer opzoek naar een puur zeilen site met betere opzet waar wel alles te vinden is.

amersfow schreef: (kopie zeilen)
Aajj, dat is zuur, dat zeilers nu ook al vertrekken. Het davert hier ook wel van de stilte. Ik zit inmiddels op een ander watersportforum waar in 2 maanden 2500 posts gedaan zijn.

marc33 schreef: (kopie zeilen)
welk forum ?
marc33

amersfow schreef: (kopie zeilen)
*spamlink verwijderd*

vuuren1 schreef: (kopie zeilen)
De oude betekenis van vertrekkers van het Zeilen forum is opnieuw in te vullen met vertrekkers van dit veelbelovende en verfrissende forum wat om welke reden dan ook niet goed van de grond kwam.
De meest actieve ex-watersport leden zijn verzameld op een noodforum omdat Watersport en Zeilen iets te -veelbelovend- bleek.
Dat noodforum is inmiddels druk bezocht en daardoor geen noodforum meer.
Het is nu al een blijvertje geworden en loopt lekker.
Op het oude Watersportforum was het voor (kleine) zelfstandigen toegestaan om een link naar de website te plaatsen, hier mag dat kennelijk niet.
Als een eenvoudige vermelding voor een overigens minimale compensatie voor de vakkundige inbreng op het forum niet meer mag is dat een reden om uit principe te stoppen met het geven van adviezen.
Vele leden van ex Watersport hebben geen goed gevoel bij deze commerciële stappen die achteraf gebleken (niet slim) ingepakt waren ovv de reden dat alles beter zou worden.
Dan blijft er een forum over wat zwaar af gaat wijken van het voormalige concept en ook veel minder interessant is voor mensen met vragen.
Ofwel het davert al meteen van de stilte en is het blijkbaar niet verstandig ingevuld.

Jammer dat het zo heeft moeten lopen en fijn dat er een fris alternatief is.

Ik zie zojuist dat er een SPAM link is verwijderd naar een ander forum..
Ik ben zeer benieuwd of mijn reactie mag blijven staan op dit forum. Een forum is immers een discussieforum. Of niet?

chaea schreef: (kopie zeilen)
En dan creatief met streepjes tussen de T en F.

En Zeil moderators, schaam u heel diep om de WS mensen als spammers te zien.
De mensen die zoeken naar het WS forum komen terecht op een Zeilforum met vreemde namen, deze mensen hebben het recht om te weten waar de mensen van het WS forum zitten. niet om zich zonder enige kennis bij te voegen in deze facade.

vuuren1 schreef: (kopie zeilen)
Die link kende ik nog niet.
Chaea,
Iedere forum eigenaar heeft het recht om te bepalen of iets Spam is, daar doet niemand iets aan.
Of het verstandig is om een m.i. onschuldige vermelding naar een website van mede-watersporters weg te werken en als Spam te omschrijven betwijfel ik ten zeerste.
Zelf vindt ik het ook niet -netjes- en getuigt het van mogelijke zwakheid als je mede-watersporters op je eigen forum vast wilt houden door een vermelding (het was geen klikbare link) als Spam te bestempelen.

Ik weet zeker dat eventuele reclame naar dit forum op het -Watersport noodforum- niet als spam zal worden beoordeeld.
Iedereen is immers vrij in de keuze om zijn of haar mening op fora te ventileren.

amersfow schreef: (kopie zeilen)
Hee, er staat nu wat anders dan ik getyped had ;-) Aangezien de PM nog steeds niet werkt, dacht ik deze dolende watersporter zo even van dienst te kunnen zijn. Tip; ff googlen op watersport forum; dan krijg ik een hit op plaats 5.
Laatst gewijzigd door fox4you op 02 Feb 2012, 12:38, in totaal 4 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten