Zeilen heeft nieuwe regels..

algemene discussies

Zeilen heeft nieuwe regels..

Berichtdoor vuuren1 » 18 Jan 2012, 23:44

Eerder dacht ik nog dat dit forum op termijn mogelijk weer zou kunnen -fuseren- met Zeilen als de boel weer op een rij zou zijn.
Net zoals bijna overal blijkt het Zeilen forum uitsluitend commerciele doelstellingen te hebben.
Als gratis adviserend bedrijf mag je kennelijk niet meer in een voettekst laten zien of en waar je te bereiken ben..

Hier een stukje (met mijn reactie) wat daar blijk van geeft:

--martii schreef:
..... dan staan ook de regels online en behoren commerciële topics tot het verleden.
Op het voormalig watersportforum was het (blijkbaar) wel toegestaan, vandaar dit topic.

Mijn reactie op Zeilen:
Dat heb je met een (nieuw) forum wat volledig is gebaseerd op commercie.
Vandaar dat Ton Aarts geen voettekst meer heeft waarin staat dat hij binding heeft met ADT Dieseltechniek..
Daar mogen we als -gratis adviserende- bedrijven nu kennelijk eerst voor gaan betalen?

Ook bedrijven hebben zich op het voormalige watersportfurum gratis ingezet door enorm veel adviezen te geven die commercieel gezien vaak juist omzetverlies op hebben geleverd omdat ze apen hebben leren klimmen, dit alles uit het oogpunt van onze gezamelijke hobby en de liefde voor het vak.
Het grote aantal bezoekers op het (nu steeds duidelijker -gesloopte-) Watersportforum was met name te danken aan de vele spontane en onafhankelijke adviezen.

Als het zo moet stop ik hier met het beantwoorden van vragen.
Ik voorspel dat met deze opzet de bezoekersaantallen op dit forum nimmer het succes van Watersport zullen evenaren.

nb.
Meneer X-cote is in dit geval een uitzondering omdat hij zich nogal wil opdringen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Zeilen heeft nieuwe regels..

Berichtdoor gast » 19 Jan 2012, 00:21

Meneer Kote baalt nu natuurlijk omdat 29 pagina's aan promotie hits weg zijn :mrgreen:

Tja en de werkwijze van het andere forum...heb geen idee wat ik daar nu nog van moet denken, lijkt wel een beetje op een zinkend cruiseschip.
Echter op deze blijft de kapitein wel aan boord met 6500 "fantoom" passagiers..helaas.
gast
 

Re: Zeilen heeft nieuwe regels..

Berichtdoor henkvd » 19 Jan 2012, 00:23

Ik mis nog een zin de geqoute tekst.

Nee, de regels zijn niet veranderd. De eerste verbeteringen worden vanavond doorgevoerd, dan staan ook de regels online en behoren commerciële topics tot het verleden.



Welke avond ??? Wait and see ...

Zo langzamerhand krijg je toch medelijden, in de gang van zaken en de snelheid waarin het een en ander daar plaats vind.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Zeilen heeft nieuwe regels..

Berichtdoor Klaas » 19 Jan 2012, 00:44

tja, de commercie is de baas, en blad zeilen wil graag aan verdienen aan al die uren welke ze er in hebben gestoken om het oude watersport forum kapot te krijgen dus.... geen vrij naamvermelding meer.

Maar als daar echt wat tegen moet worden gedaan dan is dat er echt wordt gestopt met reageren op stukjesdoor mensen die hier ook posten, of verwijzen naar hier in een kort berichtje of pb. Dan komen de laatste verstekelingen met de reddingsboot echt wel naar hier, mede omdat daar dan alleen de kapitein zal antwoorden, zolang er dan nog vragen of opmerkingen komen uiteraard.
Al had er vanaaf niemand daar gereageerd van de gene die ook hier lid zijn, had er zeggen schrijven 1 of 2 post geweest daar vandaag. Dan houden de bezoekers het snel voor gezien. En wellicht vind 1 van de 2 kapiteins dit ook wel te ver gaan, en komt hij mee over. Al denk ik aan de andere kant dat hij dat wel niet zal doen daar die kapitein eigelijk alleen voor status wil en grote getallen, en niet als normaal mens lid zijn van een steeds groter wordend intersant en informerend forum als dit en daar zijn kennis delen.
Maar zoals het spreekwoord zegt, hoog moet komt voor den val. En ik heb zoon donker bruin vermoeden dat dat daar nu aan het gebeuren is.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Zeilen heeft nieuwe regels..

Berichtdoor henkvd » 19 Jan 2012, 00:48

Ik kan er maar 1 ding over zeggen , het duurt veeeeeeeel te lang.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Zeilen heeft nieuwe regels..

Berichtdoor Bejakruiser » 19 Jan 2012, 01:02

Het is nu offline voor onderhoud, ik ben benieuwd...
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: Zeilen heeft nieuwe regels..

Berichtdoor freekw » 19 Jan 2012, 01:04

Ik kom er al helemaal niet meer op dat andere forum
Gebruikers-avatar
freekw
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 07:37
ligplaats:
info:

Re: Zeilen heeft nieuwe regels..

Berichtdoor gast » 19 Jan 2012, 08:44

Het nieuwe forum is online.
Alleen nog steeds het zeilenlogo en wat heel irritant is, je moet om te kunnen posten een rekensom maken :shock:

Maar verder ziet het er niet onredelijk uit.
gast
 

Re: Zeilen heeft nieuwe regels..

Berichtdoor Klaas » 19 Jan 2012, 08:57

jeee ik heb ook ff gekeken, je zou bijna niet meer weten waar je iets moet plaatsen. Allemachtig wat een zee topics.
En weetje het zou een beetje op het oude forum lijken, ik weet niet maar mijn mening in zijn totaliteit nog niet, het oude logo zou terug komen, ook niet dus. of zou dat nog onder de catogorie geduld.
Heeft iemand nog een mail gekregen?
In het kort, leuk maar zeer onoverzichtelijk en niet uitnodigend.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Zeilen heeft nieuwe regels..

Berichtdoor fox4you » 19 Jan 2012, 13:12

Maak eens een optelsom van alle dingen die mis zijn aan dat forum, zoals de manier waarop het is gegaan tot aan het verwijderen van onderschriften etc. dan gaat het daar behoorlijk mank en is een keuze snel gemaakt.
Als je een bord voor je kop hebt en je alles laat aanleunen dan zul je het daar wel naar je zin hebben tussen die drie overgebleven rode broeken.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten