zibro brandstof opgelost

algemene discussies

zibro brandstof opgelost

Berichtdoor dennis » 17 Jan 2012, 20:13

hallo, hier even een korte vraag:
ik heb een ebenspracher diesel kachel, nu vraag ik me af of daar ook petroheat (zibro brandstof) in kan.
ik sprak met een man ( de ouwe wijze noemen we hem op de steiger) die diesel monteur is geweest, die zij dat het gewoon kan, er zou zelfs zonnebloem olie in kunnen, maar dat weet ik zo net nog niet.
alvast bedankt voor de reacties.
groet,
dennis (voormalig bekend ale d de drukker)
Laatst gewijzigd door dennis op 18 Jan 2012, 21:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
dennis
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 20:02
ligplaats:
info:

Re: zibro brandstof

Berichtdoor vuuren1 » 17 Jan 2012, 23:44

Eberspacher is slechts een merknaam en heeft vele ontwikkelingsfasen doorgemaakt in de afgelopen 40 jaar.
Los van de leeftijd en het type kachel is knoeien met andere brandstoffen heel erg dom.

De modernere elektronische kachels meten en regelen van alles en blijven daardoor schoner dan de oudere modellen die -ook- allemaal op dieselbrandstof draaien.
Bij de oudere types was vervuiling vaak een probleem en was bijmenging van petroleum vaak de redding.
Zibro brandstof is vrij puur en schoon, maar zonnebloemolie zal veel vervuiling opleveren.

Als deze knappe adviseur boven de wetenschap van de fabrikant denkt te staan moet je het gewoon proberen (en als het fout gaat zal hij vast wel betalen omdat hij garantie heeft gegeven?)
En als Eberspacher de eerste multi-fuel hybirde verwarming voor schepen had bedacht zou dat morgen op de voorpagina van watersportbladen staan...
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: zibro brandstof

Berichtdoor fox4you » 18 Jan 2012, 13:47

vuuren1 schreef:En als Eberspacher de eerste multi-fuel hybirde verwarming voor schepen had bedacht zou dat morgen op de voorpagina van watersportbladen staan...


En dan ga ik er eentje aanschaffen want zonnebloem olie is momenteel goedkoper dan de diesel. :)
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: zibro brandstof

Berichtdoor sigdock » 18 Jan 2012, 14:34

Multi-fuel verwarming... een dure naam voor een allesbrander... :lol:
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: zibro brandstof

Berichtdoor dennis » 18 Jan 2012, 21:53

de man zelf heeft op zonnebloem olie gereden (in een diesel auto) en heeft alle mogelijke motoren in boten geplaatst bv een motor uit een brom mobiel, (vracht)auto en traktor dus de man is echt geen domoor.

ik lees vaak dat modelvliegtuigen op zibro brandstof vliegen. zibro brandstof is petrolium, maar dan zuiverder aromaat en zwavel vrij, diesel (hoorde ik van een verwarmings monteur) is bewerkt petrolium? dus echt raar is het niet om te denken dat het zou kunnen.
het is overgens te bizar voor worden dat zibro brandstof goedkoper te verkrijgen is als de diesel
dennis
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 20:02
ligplaats:
info:

Re: zibro brandstof opgelost

Berichtdoor antonh » 18 Jan 2012, 23:08

Dennis,
een willekeurige site waar Zibro brandstof te koop is.

http://www.climateshop.nl/brandstof/zib ... t/1373.htm

20 liter voor € 47,50 en dat is dus duurder dan diesel!
Dit is de brandstof die in die oranje kannen zit.
De brandstof in de blauwe kannen kost per 20 liter € 36.50 en stinkt erg.
En dus ook nog duurder dan diesel.
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 18:07
ligplaats: Oude Pekela
info:

Re: zibro brandstof opgelost

Berichtdoor dennis » 19 Jan 2012, 00:42

daar haal ik het dus niet, ik haal nu petroheat, E1.45 per liter (als je maar genoeg besteld) ik haalde het eerst bij haveka en dat hete turboheat, die is er (mischien tijdelijk) mee gestopt en daar betaalde ik 1.75 per liter, daarmee bespaarde ik al ruim E800.- per jaar mee, nu dus nog meer. eneco is niet blij met mij, maar dat geeft niet, ik ook niet met hun.
dennis
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 20:02
ligplaats:
info:

Re: zibro brandstof opgelost

Berichtdoor henkvd » 19 Jan 2012, 00:45

Je kan ook stoken op rode diesel natuurlijk.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:


Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten