Botenbeurs Gorinchem

algemene discussies

Botenbeurs Gorinchem

Berichtdoor Jan Huibers » 05 Jan 2014, 19:13

Bericht door Jan Huibers » wo 22 aug 2012, 21:00

Zijn er nog mensen die van plan zijn om naar de Botenbeurs Gorinchem te komen?

http://www.telegraaf.nl/vaarkrant/12759 ... hem__.html

Altijd gezellig daar, met een nautische markt waar ze ook 2e hands spullen hebben ect ect.

Het is op de Hiswa na de enige botenbeurs waar ik kom maar het schijnt ook de gezelligste botenbeurs te zijn..

Maar bij deze nodig ik ieder koffieminnend forumlid uit om een bakkie te komen doen op mijn boot :smt040
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Botenbeurs Gorinchem

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2014, 19:13

Bericht door vuuren1 » wo 22 aug 2012, 21:04

Ik heb er een keer met 2 nieuwe boten gelegen, we waren aan het einde van de dag volledig uitgewoond door al die kijkers.
Ze stonden in de rij om aan boord te komen.
We moesten de mensen wegsturen omdat de zelflozende kuip soms begon vol te lopen met al dat volk aan boord...

Ik lag toen wel aan de kade die voor werven was gereserveerd dan val je beter op..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Botenbeurs Gorinchem

Berichtdoor Jan Huibers » 05 Jan 2014, 19:13

Bericht door Jan Huibers » wo 22 aug 2012, 21:27

Ik ga aan de trap liggen voor de Peterbrug (kan er niet onderdoor ook) en iedere bezoek komt wel over die brug!!

Spandoeken aan de railing en mensen ervan proberen te overtuigen dat als ze maar een paar weken per jaar varen ze beter kunnen huren dan kopen :D
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Botenbeurs Gorinchem

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2014, 19:13

Bericht door vuuren1 » wo 22 aug 2012, 21:42

Ik kom niet maar dan zou ik spandoeken maken dat je beter een Dutch Tender kan kopen omdat die wel onder die brug door kan... :lol:

De Classic gaat zonder meer onder 1,85m door.
De Cabrio met geklapte ramen onder 1,60m!

Een 15 meter Beurtvaerder kan geklapt zelfs onde 1,80m door (ongeklapt: 2.48m).
Dat is allemaal uniek laag (om overal te kunnen varen).

Allemaal interessant voor ex-zeilers die gebieden opzoeken waar niemand kan komen.
Door de vergrijzing komen er meer ex-zeilers, ook voor de verhuurmarkt interessant, die willen absoluut geen Valkkruiser met 3 verdiepingen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Botenbeurs Gorinchem

Berichtdoor Jan Huibers » 05 Jan 2014, 19:14

Bericht door Jan Huibers » do 23 aug 2012, 22:04

Nou zit je net te doen als ik een varende wolkenkrabber heb. Ook de 65+ers waarderen de ruimte die er onder het achterdek is. Zeg nou zelf, hebben de kruiplijn boten zoals jou tenders en andere lage boten ook zo'n grote badkamer? Of zo'n ruime plee? En de slaapkamer is ook niet klein.

En de het vaargebied waar wij zitten maakt het niet zo uit ook, in de Lingehaven Gorinchem kan ik alleen in de voorste 2 kommen liggen, daar ist nou net ook het gezelligst.

Ik wil wel een keer een lage boot erbij maar ik heb eerlijk waar nog geen model gezien dat mij wat lijkt.. Dan zit er een plee op waar je je reet niet keren kan, dan een kleine slaapkamer voorin waar je met je neus tegen de betimmering boven je ligt....
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Botenbeurs Gorinchem

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2014, 19:14

Bericht door vuuren1 » do 23 aug 2012, 22:33

Je moet eerst even naar de afmetingen van de boot kijken; de Dutch Tenders zitten onder de 10 meter en jouw schip boven de 12.
In de Cabrio die ik zelf heb is de boel ingericht voor 2 tot 3 personen en dan is er een comfortabele natte cel met toilet en douche aanwezig.
I.p.v. een achterkajuit zit er voorin een separate hut met een Frans bed.

Op die manier heeft men ook veel comfort en blijft het schip laag (ook m.b.t. op- en afstap hoogte en de laaggelegen open kuip).
Jouw Valk is in de kruiserwereld nog een soort laag te noemen, er zijn hogere waar oudere mensen niet meer op of af kunnen klimmen.
En die type schepen barsten van de trappetjes, dat is voor ouderen met knie en rugklachten geen optie.
Vandaar ik destijds -iets anders- heb getekend dan de 13 in een dozijn modellen met schuifpui..

De Gebr. Van der Valk zijn in Wateringen begonnen en met bruggen van 1,80 meter hebben ze zich aanvankelijk ook op lage boten gericht.
Tot en met de 11 meter Sport hebben ze daar gezeten en toen zijn ze verhuisd.

De Beurtvaerders zijn ook uitzonderlijk laag en die zijn erg ruim, we hebben er diverse gebouwd waar men permanent op woont.

Ik ken een verhuurder die een Barkas 9 meter met 6 slaapplaatsen verhuurt, dan gaat het op een sardienenblik lijken. Toch heeft hij dat scheepje al een jaar of 18 in de verhuur en dat loopt goed.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Botenbeurs Gorinchem

Berichtdoor Jan Huibers » 05 Jan 2014, 19:14

Bericht door Jan Huibers » do 23 aug 2012, 22:56

Dat is natuurlijk wel zo... Ik zoek voor eind volgend jaar (als de omzet blijft groeien als verwacht) een lage boot, je weet waarvoor...

Kan je melden, ik zoek me de pleuris naar een model dat me wat lijkt en waar ik wat mee kan.... Maar ik kan niks vinden
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Botenbeurs Gorinchem

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2014, 19:15

Bericht door vuuren1 » vr 24 aug 2012, 00:03

Jan Huibers schreef:
Dat is natuurlijk wel zo... Ik zoek voor eind volgend jaar (als de omzet blijft groeien als verwacht) een lage boot, je weet waarvoor...

Kan je melden, ik zoek me de pleuris naar een model dat me wat lijkt en waar ik wat mee kan.... Maar ik kan niks vinden





Ik weet niet wat je precies zoekt.
Wel ben ik redelijk op de hoogte over wat de grijsaards willen en kunnen...

Recent is er een weinig gebruikte Dutch Tender Pilothouse (200 vaaruren) verkocht (een BTW boot!).
Ik heb een Cabrio liggen met 220 vaaruren, ook een BTW boot.
Die is in zijn soort erg luxe.
(de getaxeerde nieuwwaarde was 220.000 euro in de BTW, die kan nu voor veel minder weg).
Over een paar jaar komt er een 8,5 meter (erg) lage boot beschikbaar (vaart mijn vader nog steeds af en toe mee, die is bijna 87 jaar).
Die heeft iets van 800 vaaruren en heeft 2 meter stahoogte en toch een kruiphoogte van 1.68 m.
(met boeg en hekschroef en verwarming, verder geen bijzondere toeters en bellen en geen BTW boot meer)

Nieuw kan ook en dan bepaal je zelf hoe het er aan de binnenkant uit gaat zien.

(ik zal je een ANWB rapport sturen van de Dutch Tender)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Botenbeurs Gorinchem

Berichtdoor Klaas » 05 Jan 2014, 19:15

Bericht door klaas » za 25 aug 2012, 12:45

wij overwegen om wel te gaan, of ik alleen of het hele gezin, nog ff kijken reis technische.
beetje ideeen opdoen
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Botenbeurs Gorinchem

Berichtdoor Jan Huibers » 05 Jan 2014, 19:15

Bericht door Jan Huibers » za 25 aug 2012, 17:46

Station Gorinchem is op kruipafstand van de Lingehaven Klaas!! :)
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten