Botenbeurzen: Nog van deze tijd?

algemene discussies

Botenbeurzen: Nog van deze tijd?

Berichtdoor ..... » 05 Jan 2014, 15:00

Bericht door botengek » ma 18 jun 2012, 16:14

Botenbeurzen: Zijn ze nog van deze tijd?

Beurs na beurs wordt dit jaar gecanceled. Voornamelijk door te weinig animo bij de bootverkopers.
Gaat u dit jaar naar de Hiswa te Water of naar de Gebruikte Botenbeurs in Hoorn (http://www.gebruiktebotenbeurs.nl)?
Wat vindt u van de (entree)prijzen en wat mist u eigenlijk in het huidige beursaanbod?
Laat uw mening horen!
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Botenbeurzen: Nog van deze tijd?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 05 Jan 2014, 15:01

Bericht door R.C.Grootveld » ma 18 jun 2012, 16:38

Ga ik naar de HtW? Weet ik nog niet
Is geen prio, hooguit leuk om gewoon rond te lopen en hier en daar te babbelen, als het mooi weer is, ga ik liever naar m'n eigen boot.
Ga ik naar de gebruikte boten beurs? Nee, niet in Hoorn, niet in Lutjebroek, niet in Waardanook
Simpelweg omdat ik niet geïnteresseerd ben in 2e hands schepen.

En dat er nauwelijks belangstelling is voor 2e hands botenbeurzen, verbaast me niets.
Op een gegeven moment is de markt verzadigd. Af en toe bekruipt mij het gevoel dat er her en der organisatieburo's zijn die zien dat een bepaalde beurs (op welk vlak dan ook) een succes is en denken, Aha, die ga ik ook organiseren, daar is geld te verdienen (want daar gaat het om, waarmee is niet belangrijk) en niet in (willen) zien dat de vijver beperkt is en er in NL al snel een verzadiging op treedt.
Daarbij: Een boot koop je niet op een beurs en om te kijken wat de markt biedt zijn andere technieken beschikbaar.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Botenbeurzen: Nog van deze tijd?

Berichtdoor Jan Huibers » 05 Jan 2014, 15:01

Bericht door Jan Huibers » ma 18 jun 2012, 16:46

Als ik de tijd heb probeer ik zeker naar de beurzen te gaan, gewoon voor de sfeer, de dingen echt in je handen te hebben.. Het proeven en ruiken zeg maar heh...

Over de gebruikte botenbeurs kan ik een heel eind meegaan met Grootveld behalve dat ik niet te beroerd ben een gebruikt schip te kopen.... Maar ik ga graag naar de gebruiktebotenbeurs in Gorinchem omdat het daar ook zo gezellig is en er behalve gebruikte boten ook een hoop techniek te koop aangeboden en gepresenteerd wordt.

Dus naar de stelling.... Ik denk dat de beurzen van alle tijden zijn!!!
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Botenbeurzen: Nog van deze tijd?

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2014, 15:01

Bericht door vuuren1 » ma 18 jun 2012, 20:43

Sinds internet ongeveer meer informatie geeft dan alle beurzen tesamen ga ik daarvoor niet meer naar beurzen.

Als ik nog eens ga is het meer voor de lol.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Botenbeurzen: Nog van deze tijd?

Berichtdoor ..... » 05 Jan 2014, 15:01

Bericht door Jan-Pieter Oosting » ma 25 jun 2012, 20:23

Beste forumleden,

Ik reageer als organisator van de Gebruikte Botenbeurs Hoorn (24-26 aug.). De HISWA te water en de beurs in Hoorn lijken me onvergelijkbaar want de eerste is voor nieuwbouwboten en luxe van opzet en de tweede voor gebruikt aanbod, gratis toegankelijk en wel heel anders qua sfeer in die gezellige Hoornse binnenhavens. Beide zijn altijd druk. Hoorn heeft overigens meer gemeen met het door een forumlid genoemde Gorinchem maar biedt voor de helft zeilboten. Van de beurs in Gorinchem ben ik een grote fan.

Over het nut van beurzen valt wel wat toe te voegen. Ik vind ze onmisbaar voor beginnende watersporters die ondanks de zee van informatie op internet door de bomen het bos niet zien. Slechte beeldspraak dit, maar ik bedoel ermee te zeggen dat als je je oriënteert en nog niet zo ingevoerd bent in de botenwereld, je veel opsteekt op een beurs. Daar liggen alle mogelijkheden tastbaar op een rij om aan boord te bekijken. Je wordt persoonlijk geadviseerd, vaak door de eigenaar. Als ervaren watersporter is het ook nuttig en leuk. Omdat je er vrijblijvend aan boord kunt en altijd wat opsteekt en geniet van de sfeer met watersporters onder elkaar.

Verder weet ik wel zeker dat geen enkele organisator binnenloopt op botenbeurzen. Voor het geld hoef je het niet te doen kan ik u toevertrouwen. Ook in het geval van Hoorn is het geen winstgevende bezigheid maar bedoeld als steun aan iedereen die z'n boot wil verkopen (particulier of bedrijfsmatig). In Hoorn kunnen ook particulieren hun boot verkopen. Er gaan elk jaar toch wel enkele tientallen boten over in andere handen. Alle info en inschrijven op de site die al door een ander werd genoemd.
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:


Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten