snelheidscontrole

algemene discussies

Re: snelheidscontrole

Berichtdoor sinty » 05 Jan 2014, 14:41

Bericht door sinty » wo 20 jun 2012, 19:25

vuuren1 schreef:
Al zolang je aan kan meren aan het eiland van het Joppe op de Kaag kan je weten dat daar snel gevaren wordt en je er erg onrustig ligt.

Dat is niet iets van de laatste tijd.



als we zo gaan denken, dan moeten we over een tijdje alles maar voor lief nemen dan ? omdat het nu eenmaal altijd gebeurt ? op vele plaatsen . het gaat mij gewoon om de mentaliteit dat ze gewoon zien dat je met man en macht op de kant elkaars schip probeert te redden van schade . we hebben het er al eerder over gehad maar in mijn belevenis wordt het gewoon erger en niet alleen op t joppe wat dan wel weer een uitzondering is omdat er exact 1 politieboot vaart in t kaaggebied en de snelle jongens elkaar op de hoogte houden via het bekende bakkie of de gsm en lekker het gas opentrekken . ik heb er alle begrip voor dat het een kick is om t gas er effe op te zetten, maar niet op zulke manieren toch?
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: snelheidscontrole

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2014, 14:41

Bericht door vuuren1 » wo 20 jun 2012, 19:36

Mee eens, maar jij en ik weten dat het er daar al jaren lang zo aan toe gaat en dus meer ik er nooit meer aan...
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: snelheidscontrole

Berichtdoor R.C.Grootveld » 05 Jan 2014, 14:42

Bericht door R.C.Grootveld » wo 20 jun 2012, 20:08

Tja, herkenbaar en een slechte ontwikkeling waar we waarschijnlijk weinig aan kunnen doen.
Dit in tegenstelling tot

sinty schreef:
bij de buren ging de grill bakoven uit de kast en lag in duigen, televisie lag op de grond


want op dit vlak kun je zelf wel degelijk maatregelen nemen!
Ik neem aan dat jullie, als je over de kade van een (jachthaven) lopen, net als ik ook hier en daar naar binnen kijken resp. gluren. En dan moet ik tot grote verbazing regelmatig constateren dat we het op dat vlak niet altijd even nauw nemen......
Dus de regelmatig aangehaalde stelling "ik kan zelf m'n eigen verantwoordelijk wel nemen als het om veiligheid gaat, daar heb ik al die regeltjes niet voor nodig" lijkt voor velen toch nog een brug te ver.........
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: snelheidscontrole

Berichtdoor sinty » 05 Jan 2014, 14:42

Bericht door sinty » wo 20 jun 2012, 20:46

helemaal mee eens, maar zoals eerder vermeld de boel stond behoorlijk zeevast, maar wat wij langskregen is daar niet tegen bestand geloof me , natuurlijk is zoiets te voorkomen maar als de stootwillen al op de kant liggen en je zelfs met 4 man je scheepje niet meer in balans kan krijgen op de kant, dan is t echt wel heftig dat zijn gewoon rotstreken en dat weten diegene ook dondersgoed.
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: snelheidscontrole

Berichtdoor gast » 05 Jan 2014, 14:43

Bericht door ... » wo 20 jun 2012, 20:55

Nu dwalen jullie af naar vaarverkeerhufters en dan gaat de stelling mank.
Je kan mij niet vertellen dat iemand die met 9 km voorbij komt bij jullie de stootwillen op de wal doen slaan.
Ik ben het er helemaal mee eens dat mensen die de regels helemaal niet nauw nemen een heleboel overlast bezorgen, en dat zal bij jullie buren en de passanten daarnaast precies hetzelfde zijn.
Maar de vraag in deze was of de vermaning naar TS nu om de snelheid of om evt overlast was, TS is geen hufter en vaart net als iedereen hier normaal en heeft een kleine overtreding begaan welke niet eens een bekeuring waard was.

Overlast :shock: of graag klagen ;)
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: snelheidscontrole

Berichtdoor R.C.Grootveld » 05 Jan 2014, 14:43

Bericht door R.C.Grootveld » wo 20 jun 2012, 21:00

Ik heb ook zo'n ervaring en misschien was die nog wel heftiger ..... Toen vond de schipper van een duwboot het niet nodig om even op "ruimte" te wachten terwijl wij tegen een kademuur aanlagen die 3m boven ons uitkwam.
Golven van een meter of 2-3 en dan heb je het zelfs met 11 ton moeilijk. Ter illustratie: Er zit een deuk in de rvs stootlijst .... waar de fenderlijn hing ....
Resultaat: € 3000 cascoschade, via rechtsbijstand uiteindelijk kunnen verhalen op de rederij in kwestie.

Maar .... binnen in was wel alles op zijn plek gebleven ......
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: snelheidscontrole

Berichtdoor sinty » 05 Jan 2014, 14:44

Bericht door sinty » wo 20 jun 2012, 21:00

chaea schreef:
Nu dwalen jullie af naar vaarverkeerhufters en dan gaat de stelling mank.
Je kan mij niet vertellen dat iemand die met 9 km voorbij komt bij jullie de stootwillen op de wal doen slaan.
Ik ben het er helemaal mee eens dat mensen die de regels helemaal niet nauw nemen een heleboel overlast bezorgen, en dat zal bij jullie buren en de passanten daarnaast precies hetzelfde zijn.
Maar de vraag in deze was of de vermaning naar TS nu om de snelheid of om evt overlast was, TS is geen hufter en vaart net als iedereen hier normaal en heeft een kleine overtreding begaan welke niet eens een bekeuring waard was.

Overlast :shock: of graag klagen ;)



niet klagen ,heb der een andere oplossing voor bedacht, en was t maar 9 km maar was een ietsje meer. ontopic maar weer
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: snelheidscontrole

Berichtdoor sinty » 05 Jan 2014, 14:45

Bericht door sinty » wo 20 jun 2012, 21:03

R.C.Grootveld schreef:
Ik heb ook zo'n ervaring en misschien was die nog wel heftiger ..... Toen vond de schipper van een duwboot het niet nodig om even op "ruimte" te wachten terwijl wij tegen een kademuur aanlagen die 3m boven ons uitkwam.
Golven van een meter of 2-3 en dan heb je het zelfs met 11 ton moeilijk. Ter illustratie: Er zit een deuk in de rvs stootlijst .... waar de fenderlijn hing ....
Resultaat: € 3000 cascoschade, via rechtsbijstand uiteindelijk kunnen verhalen op de rederij in kwestie.

Maar .... binnen in was wel alles op zijn plek gebleven ......



ok je hebt t kunnen verhalen gellukkig, maar nu onze situatie en de dader is spoorloos je begrijpt als de stootwillen op de kant liggen, dat het er weinig aan toe doet of mijn oventje nog vasstaat , de schade aan de romp is belangrijker dan een oventje wat je zo kunt vervangen ,
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: snelheidscontrole

Berichtdoor Lotte » 05 Jan 2014, 14:45

Bericht door Lotte » wo 20 jun 2012, 21:26

Om terug te komen op het uitgangspunt: overlast of snelheid? Denk dat er op de vecht wordt uitgegaan van de grootste gemene deler. De meeste boten zullen bij meer dan 6 km een te grote overlast veroorzaken op veel delen van de Vecht. Vooral daar waar het erg smal is. Mijn bootje geeft ook zeer weinig rimpeling bij 6-8 km. Maar er zijn sloepen of bepaalde (oude) speedboten die zeer veel golven veroorzaken bij een snelheid van 8 km p/u. En om eerlijk te zijn, ik vind 6 km op de vecht snel zat. Er is altijd zoveel te bewonderen op en langs het water dat ik niet eens sneller wil.

Bert
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: snelheidscontrole

Berichtdoor R.C.Grootveld » 05 Jan 2014, 14:45

Bericht door R.C.Grootveld » wo 20 jun 2012, 21:30

chaea schreef:
heeft een kleine overtreding begaan



Tja, het is maar welke definitie je aan "klein" hangt.
Volgens mij ging het hier om 9 kmh, waar 6 kmh toegestaan, ofwel een overschrijding van 50% (Op het wegverkeer geprojecteerd, zou dat neerkomen op 75 in de bebouwde kom).
In absolute zin mag het dan weinig lijken, je hebt het hier wel over anderhalf keer de toegestane snelheid en dat noem ik niet klein.....

chaea schreef:
welke niet eens een bekeuring waard was.



Het OM denkt daar dus anders over: Overschrijding Vmax voor schepen < 20 m tot 6kmh > € 85.=
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten