Omzet watersportsector

algemene discussies

Omzet watersportsector

Berichtdoor Popeye » 05 Jan 2014, 13:46

Bericht door Popeye » vr 08 jun 2012, 10:35

Gisteren mocht ik een dagje in het ziekenhuis verblijven en "pikte" daar ook even de Metro mee. Binnenin een special: 'Nederland Waterland'. Daar las ik bij de "waterweetjes" dat de omzet in de watersportsector hoger ligt dan in de binnenvaart, de akkerbouw of het betaald voetbal.
WAT GEVEN JULLIE DAN EEN GELD UIT MET ELKAAR, :o want van mij moeten ze het niet hebben!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Omzet watersportsector

Berichtdoor R.C.Grootveld » 05 Jan 2014, 13:47

Bericht door R.C.Grootveld » vr 08 jun 2012, 10:51

Voor wat de binnenvaart betreft dus een bevestiging van mijn onderbuik gevoel.
Het gaat nl helemaal niet zo goed in de binnenvaart en dat is niet van de laatste jaren, dat is al jaren het geval.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Omzet watersportsector

Berichtdoor quichot » 05 Jan 2014, 13:47

Bericht door quichot » vr 08 jun 2012, 12:50

Welke appels worden er met welke peren vergeleken?
Is bij de binnenvaart bijvoorbeeld de omzet als transportsector meegeteld? De omzet van bunkerschepen? Valt de omzet van jachthavens daaronder, en zo ja, zijn dan ook de kade- haven- en doorvaartgelden van de binnenvaart meegeteld?
Of is er puur gekeken naar de omzet van scheepsaankoop en toelevering? In dat geval, gaat het dan om het aandeel in het bruto nationaal product van beide sectoren, of is de omzet van buitenlandse werven, waar het gros van de nieuwe binnenvaartschepen vandaan komt, ook meegeteld?
Mij zegt dit zo niks.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Omzet watersportsector

Berichtdoor henkvd » 05 Jan 2014, 13:47

Bericht door henkvd » vr 08 jun 2012, 12:56

Voorlopig is bv Plastimo in zwaar weer geraakt, kennelijk valt het ea toch tegen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Omzet watersportsector

Berichtdoor Tjeerd47 » 05 Jan 2014, 13:48

Bericht door Tjeerd47 » vr 08 jun 2012, 16:27

Mijn verfleverancier is helemaal happy met mijn aankopen dit seizoen, nu al een kleine €800,= aan verf en zo bij hem besteed.
Ook al dank zij een regenbui, een uurtje na de laatste verfstreek......dus weer schuren en morgen? weer lakken.... :shock:
Volgende week de nieuwe staartstukken eronder (hoop ik), ook weer een aardige kostenpost.
Wat het hijsen kost weet ik nog niet :?:
Al met al een aardige omzet voor de watersportsector...
Groet,
Tjeerd
Tjeerd47
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 12:25
ligplaats:
info:

Re: Omzet watersportsector

Berichtdoor R.C.Grootveld » 05 Jan 2014, 13:48

Bericht door R.C.Grootveld » vr 08 jun 2012, 17:01

quichot schreef:
Mij zegt dit zo niks.



Inderdaad, het zegt weinig. Maar dat geldt voor beide "doelgroepen" ...... en op dat vlak zijn dit soort "krantjes" meestal niet al te specifiek.
Frappant is wel dat ik een medewerker van Rijkswaterstaat een aantal jaren geleden vergelijkbare uitspraken heb horen doen en er in (als ik het goed heb) Schuttevaer eens een artikel heeft gestaan, waaruit bleek dat alleen de kleinere, oudere en in eigendom zijnde schepen nog een beetje winst maakten.
Die grote bulk bakken zijn allemaal gefinancierd met alle gevolgen van dien. Neem daarbij het feit dat er 10000en mensen in Friesland, Zeeland etc. direct resp. indirect werkzaam zijn in de watersport.
Ik zeg niet dat het waar is, maar het zou me niet verbazen als het zo is .......
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Omzet watersportsector

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2014, 13:48

Bericht door vuuren1 » vr 08 jun 2012, 19:16

Iets meer specifiek zou duidelijker zijn geweest.

Over het geheel bekeken zou het wel kunnen kloppen dat de omzet in de hele sector (en die is erg breed!) goed is.
Onderhoud kan iemand uitstellen maar ooit moet de knip toch open, liggelden moeten betaald worden, een moeilijk verkoopbare boot wordt uit de verkoop gehaald en krijgt dan bv. een uprade, etc.
Activiteiten m.b.t. nieuwbouw zijn ronduit mager. Een jaar (of iets meer) na het begin van de crisis waren er alleen in Friesland al bijna 60 watersportgerelateerde bedrijven op de fles.
Daarna zijn er ook nog zat omgevallen die voorheen zat werk hadden en/of al decennia bestonden.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Omzet watersportsector

Berichtdoor Bejakruiser » 05 Jan 2014, 13:49

Bericht door Bejakruiser » za 09 jun 2012, 00:39

Ja het zijn zware tijden en voorlopig zijn we er nog niet.... Ik denk dat er de eerste maanden nog een hoop bedrijven of gaan reorganiseren of failliet gaan.
Als je op safe wilt spelen kun je nu het beste een deurwaarders kantoor beginnen. Dan heb je voorlopig werk zat. ;)
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: Omzet watersportsector

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2014, 13:49

Bericht door vuuren1 » za 09 jun 2012, 20:34

Bejakruiser schreef:
Ja het zijn zware tijden en voorlopig zijn we er nog niet.... Ik denk dat er de eerste maanden nog een hoop bedrijven of gaan reorganiseren of failliet gaan.
Als je op safe wilt spelen kun je nu het beste een deurwaarders kantoor beginnen. Dan heb je voorlopig werk zat. ;)




Dan moet je niet met -no cure no pay- werken :)

We hebben het helemaal niet slecht (ik praat voor onszelf) maar de media weet iedere dag weer een nieuw politiek voorstel te publiceren wat weer geld op moet gaan leveren.
Of er wordt weer iets herroepen, of over de verkiezingen heen getild.
Dat geeft m.i. alleen maar onrust en wantrouwen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Omzet watersportsector

Berichtdoor sogna mi » 05 Jan 2014, 13:49

Bericht door sogna mi » za 09 jun 2012, 21:22

we hebben het ook "nog" niet slecht maar het word wel heel duidelijk minder goed... de welvaart en de welstand van de gewone man is over de top... het word nu merkbaar minder. :(
sogna mi
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 20:13
Woonplaats: Almere
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten