Reklame

algemene discussies

Reklame

Berichtdoor Lotte » 03 Jan 2014, 20:13

Ik zie nu onderaan het forum reklame staan. Dat was toch niet? En kan iedereen adverteren dan? Wat zij daar de regels voor? Of heb ik iets gemist?
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Reklame

Berichtdoor henkvd » 03 Jan 2014, 20:21

De reclame staat er al het hele jaar :roll:

De verhuizing en de kosten van de hosting moeten ergens uit bekostigd worden, Jan is een van de sponsoren die dit mogelijk gemaakt heeft.
Als het om de kosten baten gaat, dan heeft Jan er dik voor in de buidel moeten tasten, echter het heeft aan 2 kanten een voordeel, dat heet Google.
Jan's site wordt door Google hier ook bekeken en dat geeft Jan een hogere ranking op de duur in Google, veel klanten zal hij hier op het forum niet vinden.
Andersom zal er een banner komen om Jan's site die het zelfde doel heeft de ranking in Google verhogen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4479
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Reklame

Berichtdoor antonh » 03 Jan 2014, 23:07

Geen probleem met reclame zo.
Als het forum zo betaalbaar blijft is het prima.
Er is ook een forum waar ik ieder jaar een bijdrage stort en dan wordt je vriend van het forum.
Het zal toch wel in de papieren lopen om dit alles draaiend te houden.

En het draait mooi snel nu.
Compliment hoor.

Anton
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 18:07
ligplaats: Oude Pekela
info:

Re: Reklame

Berichtdoor Wim Niessen » 04 Jan 2014, 00:22

Ik gun Jan van harte zijn reklame!
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: Reklame

Berichtdoor Jan Huibers » 04 Jan 2014, 00:32

Ik kijk net even Henk, 28 bezoekers via deze site tot nu toe.

Jammer alleen is dat we er net mee bezig zijn, "onze schepen" wordt opnieuw ingericht.
Er komen nog 2 sloepen bij en een Almeria 850 met 4 slaapplaatsen.

@wim, dankje.... Ik geloof niet dat we heel veel klanten van het forum krijgen op de boot, wellicht wel zoals Hans of Henk opmerkte dat er familieleden hierop atent gemaakt worden. Maar deze site heeft (nu al!! met dank aan Henk) een hoge pr-ranking in google. Dus zal mijn hoofdomein www.yachtcharterhuibers.nl (ik noem em nog even ;) ) een hogere positie krijgen in google op de organische wijze, dus zonder ad-words of andere reclames... Het is voor ons als kleine bootverhuurder al enorm moeilijk opboxen tegen de 'grote jongens' in het noorden die per jaar zomaar 10.000 flappen tegen hun google seo aangooien. Tegenwoordig bepalen je google resultaten je omzet namelijk.

Al met al ben ik toch erg blij dat er positief gereageerd wordt op de banner onderaan de site! :)
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Reklame

Berichtdoor Tally » 04 Jan 2014, 11:12

Jan dit is een goede site ik hoop voor jou dat je hierdoor goede zaken doet.
En watersportforum site wordt hierdoor mooi gesteund. :P :P
Piet
Tally
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:15
Woonplaats: Franeker
ligplaats: Franeker
info:

Re: Reklame

Berichtdoor vuuren1 » 04 Jan 2014, 19:33

Tally schreef:Jan dit is een goede site ik hoop voor jou dat je hierdoor goede zaken doet.
En watersportforum site wordt hierdoor mooi gesteund. :P :P
Piet


Helemaal mee eens.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Reklame

Berichtdoor Lotte » 04 Jan 2014, 23:29

Voor mij klinkt het toch een beetje raar. Ik wist niet dat een forum zo in elkaar zit. Wat zijn dan de kosten en waarvoor? Anders zie ik het toch als belangenverstrengeling. Iedereen zou toch de kans moeten krijgen om te kunnen adverteren. Heb er altijd moeite mee als iemand voorrang krijgt omdat deze er zo druk mee is geweest of geld in gestopt heeft. Dan moet je openheid van zaken geven en gewoon duidelijk zijn. Ik begrijp heel goed dat bepaalde mensen druk zijn met het overzetten etc. maar dacht dat dit uit hobby overweging werd gedaan en nu komen er zakelijke voorwaarden om de hoek kijken.
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Reklame

Berichtdoor henkvd » 05 Jan 2014, 00:08

Lotte schreef:Voor mij klinkt het toch een beetje raar. Ik wist niet dat een forum zo in elkaar zit. Wat zijn dan de kosten en waarvoor? Anders zie ik het toch als belangenverstrengeling. Iedereen zou toch de kans moeten krijgen om te kunnen adverteren. Heb er altijd moeite mee als iemand voorrang krijgt omdat deze er zo druk mee is geweest of geld in gestopt heeft. Dan moet je openheid van zaken geven en gewoon duidelijk zijn. Ik begrijp heel goed dat bepaalde mensen druk zijn met het overzetten etc. maar dacht dat dit uit hobby overweging werd gedaan en nu komen er zakelijke voorwaarden om de hoek kijken.


Ik denk dat je er helemaal naast zit, een euro cent er aan verdienen gaat niet lukken, om het forum mogelijk te maken heeft het me alleen geld gekost, ook het vorige forum reclame vrijhouden koste ook geld, een groot gedeelte van de laatste termijn is zo het putje in gegaan. Er zal ook altijd geld bij moeten om het mogelijk te maken, dat geeft ook verder niet, maar heb niet de illusie dat hier verder iets commercieels achter zit.

Jan is een van de sponsoren die het forum op het huidige domein mogelijk maken, Om zowel het forum als de site van Jan hoger in de Google ranking te krijgen en als je weet hoe Google werkt omdat mogelijk te maken is dit de manier om beide aan een hogere ranking daar te krijgen.

Maar ik wil je best de rekeningen sturen van de eerste 2 jaar.


Eigenlijk vind ik je reactie best jammer, dat je de indruk krijgt dat hier spraken is van belangen verstrengeling.

Voor deze hobby de laatste weken versleten, een knappe muis, de nodige pakjes shag als het laden van pagina's weer een een eeuwigheid duurt, een vrouw die begint te morren hoelang zit je nog achter dat ding, wat last aan de gewrichten en vingers van het klikken etc etc.

Tsja het is en blijft hobby en waar je aan begint maak je af.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4479
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Reklame

Berichtdoor Lotte » 05 Jan 2014, 00:43

henkvd schreef:Jan is een van de sponsoren die het forum op het huidige domein mogelijk maken, Om zowel het forum als de site van Jan hoger in de Google ranking te krijgen en als je weet hoe Google werkt omdat mogelijk te maken is dit de manier om beide aan een hogere ranking daar te krijgen.

Voor deze hobby de laatste weken versleten, een knappe muis, de nodige pakjes shag als het laden van pagina's weer een een eeuwigheid duurt, een vrouw die begint te morren hoelang zit je nog achter dat ding, wat last aan de gewrichten en vingers van het klikken etc etc.



Sorry, ik weet niet wat het forum kost, maar denk dat gewoon adverteren duurder en lastiger is. Ook de koppeling die Jan gebruikt om beide hoger in de ranking te krijgen via Google vind ik gewoon onjuist. Nogmaals, als Jan hier een banner mag plaatsen leg dan van A-Z uit wat het kost en wat daar tegenover staat. Zo is het onduidelijk en kan iemand via een donatie zijn bedrijf hier via de achterdeur promoten en dat was volgens mij niet het uitgangspunt van dit forum.

Let wel, ik gun Jan van alles, maar wees gewoon duidelijk en geef iedereen dezelfde rechten.

En, Henk, waardeer echt wat je allemaaal doet en denk ook dat het een knap stukje werk is, maar met die laatste zin van je kan ik niks. Dan moet je het niet doen.
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten