Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

algemene discussies

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor R.C.Grootveld » 05 Jan 2014, 18:14

Bericht door R.C.Grootveld » do 20 sep 2012, 13:52

vuuren1 schreef:
Maar als je later zelf zorg nodig hebt kijkt men behalve naar het inkomen straks ook vast naar je bezit.
Dan moet je de boot opruimen en wordt je gestraft voor je verstandige en spaarzame gedrag.
De buurman die geen cent heeft krijgt dezelfde zorg en dat mag jij indirect betalen.



Als dat het geval is, zit "de buurman" in een "lagere sociale klasse" waardoor hij statistisch gezien eerder en meer zorg nodig heeft dan ik.
Los van het feit dat op dit moment vermogen nog niet meetelt zou dat vervelend zijn, maar ondertussen geniet ik tot die tijd wel van m'n schip, waardoor ik meer ontspan en bovenstaande nog meer gaat spelen.
Je kunt je dus afvragen wie er dan verstandiger bezig is .....
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor Bejakruiser » 05 Jan 2014, 18:14

Bericht door Bejakruiser » do 20 sep 2012, 16:11

7kinderen schreef:
das niet helemaal waar Bejakruiser, het is nl wel zo dat een werkgever via de gemeente steun kan krijgen. alleen de werkgever, inclusief ik zelf, weet dat vaak niet en is te trots om die steun ook te gaan vragen.
verder wat je momenteel veel ziet is dat wergevers gewoon zich laten ploffen om in afgeslankte vorm verder te gaan en daarbij meteen even de salarissen van de werknemers naar beneden brengt.
dus zo machteloos of hulpeloos is de werkgever ook weer niet als er soms wordt gesugereerd, alleen onwetendheid.
en sorry, ik heb beide kanten mee gemaakt en ondevind ook het fijne dat ik door eigenbaas te zijn geweest nu nouwelijks recht op welke vorm van inkomen ook en kan ik straks, ondanks het feit dat ik met mijn 17 ben gaan werken en nog nooit langs de kant heb gezeten en daaarbij ook nog de laatste jaren een eigenbedrijf heb gehad nu ruim 24 jaar later nadat ik ben begonnen met betalen aan de overheud nu nergens recht op heb als 3 maanden ww, en sorry, ik ben echt geen stil zitter, maar kom ook heel slecht aan de bak. en echt ik werk me een slag in de ronte als het moet, maar ik kan nu slecht aan de baan komen dus knok ik op een andere manier om de kosten te blijven betalen. wat ik hier mee wil zeggen, moneteel is er voldoende volk wat ook echt wil werken maar er is gewoon niet veel meer, en dat straat vegen, ach joh das een ambtenaren baan, zou het zo doen,maar weetje daar voor zijn weer lichamelijke ijsen waar ik door mijn leeftijd buiten val, en met mij nog genoeg meer mensen.
nee als je aan de andere kant van een medailje kijkt is het echt niet zo dat al die mensen er per regel maar met de pet naar gooien.
dus lomp ja :)
ik ddenk dat het maneteel bij beide partijen erg moeilijk is, zowel werknerer als gever en kleine zelfstandige, want die worden nu even niet genoemd, daar is ook genoeg aan de hand.





Sorry Klaas, ik kan je verhaal niet helemaal volgen. Probeer het eens iets duidelijker te verwoorden.
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor Jan Huibers » 05 Jan 2014, 18:15

Bericht door Jan Huibers » do 20 sep 2012, 19:26

Zullen we anders weer snel ontopic gaan voor Hans het ziet jongens?

Anders krijgen we weer langs onze kl*ten dat we teveel offtopic kletsen.. :shock:

Maar het ziet er al ff naar uit dat er een coalitie komt van VVD en PVDA. Waarvan zo uit mijn hoofd PVDA met het idiote vaartaxplan kwam... Nu zitten er in de 1e kamer bar weinig pvda-ers dus ik schat de kans intussen laag in dat die vaartax er ook echt komt...
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2014, 18:15

Bericht door vuuren1 » do 20 sep 2012, 20:47

@ quichot,

Wel even goed lezen ;)
Trucker = 60 uur pw
Echtgenote in thuiszorg = 36-38 uur pw (ik heb niet gelezen dat de echtgenote part-time werkt).
Dus 2,5 x full-time...

Ik las vandaag in een verslag van onze vereniging dat de vaarbelasting al in 1982 is onderzocht en verworpen.
Gaan ze er nu wéér over zitten zeuren..


nb.
@Jan,
Kort door de bocht maar wel zelf meegemaakt wat jij als triest in een voorbeeld hebt omschreven.
Inmiddels klaag ik niet en kan de vaartax er ook nog wel bij.
Als je in een rot situatie komt te zitten kan je twee dingen doen: Of jezelf zielig vinden of er keihard tegen aan gaan...
(voorwaarde is wel dat je een vak onder de knie hebt)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor Jan Huibers » 05 Jan 2014, 18:16

Bericht door Jan Huibers » do 20 sep 2012, 22:16

Ikzelf ook Hans, we hadden vlak voor de crisis ons huis gekocht, een grote tussenwoning van 250.000. Moest nog wel het e.e.a. aan verbouwt worden en alles geschilderd. Ik werkte toen als (hijs)kraanmachinist met een leidinggevende functie. Salaris 1800 netto per maand en daar kwamen iedere maand zo'n 600/800 aan overurengeld bij. Vrouwtje werkte ook fulltime als office-manager met ook een leuk salaris. Konden alles makkelijk betalen, in het vervoers-cao worden namelijk ook het jaargemiddelde van je overuren meegenomen met berekenen van je hypotheek.

Toen crisis, als eerste mochten er geen overuren gemaakt worden... Oeps!!! We wilden ook nog verbouwen en als alles klaar was ook trouwen (bruiloft ongeveer 15.000) nahjah schoudertjes eronder en beunhazen als een gek dan maar... Want ik wilde wel boonstoppel als verf in me huis, ik hou namelijk niet van troep, zo ook met meubels, massief amerikaans kersenhout, dan werk ik wel een paar uur extra... Maargoed, je denkt wel na, ik hoorde en zag dat het nog steeds achteruit ging met de zaken dus dan maak je vantevoren plannetjes voor als. Dan volgt er een eerste ontslagronde en ik zag dat de 2e ronde nooit lang kon duren. Naar de baas gestapt aangeboden dat hij me mocht ontslaan, dan wilde met een uitkering van het uvw een rijschool starten omdat die zo redeneerde ik minder tot geen last van de crisis hebben. Zo is het gebeurd: ontslagen, uvw uitkering van 75% voor een half jaar gekregen werkgever heeft die 25% een half jaar aangevuld en mijn omscholing betaald. Rijschool is inmiddels een goedlopend bedrijf, ik geef 65 tot 70 uur per week les en heb nog altijd leerlingen op de wachtlijst staan. Maar reken er maar op dat ik weet hoe het is om voor 50 euro per week boodschappen te doen voor 2
Als ik niets gedaan had en afgewacht waar het schip zou stranden was ik vast een keer aan de beurt gekomen met de ontslagronde's, ik was tenslotte aardig duur. Dan had ik nu geen huis gehad, maar een executieverkoop meegemaakt en met een schuld in een huurhuis in de bijstand ofzo...
Het is maar net hoe je in het leven staat, of dat je achter de wagen aan sjokt of dat je voor op de bok zit met de teugels strak in je handen.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2014, 18:19

Bericht door vuuren1 » do 20 sep 2012, 22:49

@Jan,
Gelukkig heb je ook een vooruitziende blik en kan jij straks de vaartax ook wel ophoesten ;)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor quichot » 05 Jan 2014, 18:20

Bericht door quichot » zo 23 sep 2012, 08:10

Zat dat slotje er nou op omdat je bang was dat ze die vaartax weer van ons wilde afpikken? :D
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3049
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor antonh » 05 Jan 2014, 18:20

Berichtdoor antonh » zo 23 sep 2012, 15:13
Jan, deze reactie is inderdaad zeer lomp.
Ik heb het net als Klaas meegemaakt.
Moesten allemaal op 5 december op kantoor komen, Sinterklaas avond.
En met ongeveer 85o mensen kregen we ontslag.
Niemand zag dit aankomen.
De hoofddirectie had besloten dat de vestiging Benelux gesloten werd.
Alles zou van uit Duitsland geregeld worden.
De productie en de verkoop werd ewoon gesloten, punt uit.


Jan Huibers schreef:
Klaas, als iemand door bezuinigingen gedwongen ontslagen wordt komt dat (behalve bij een plotseling faillisement) niet als donderslag bij heldere hemel... Neej dat weet je al zeker 2 maanden vantevoren!!! Tijd genoeg om als de donder te gaan solliciteren op welke baan dan ook, gewoon iets wat je kan om je riante salaris te behouden... Als je dan om 1 of andere reden niet binnen 2 maanden een andere baan hebt (weet je wel hoe lang.. 2 maanden) dan ga je ook nog eens niet direct naar de bijstand maar naar de WW!!!

Mischien ben ik ontzettend lomp met wat ik nu ga zeggen maar ik vind dat als je in de bijstand raakt na bezuinigingen en dan WW en dan bijstand sprake is van verwijtbaar en laks gedrag tenzij iemand een burn-out ofzo krijgt van de hele situatie natuurlijk! Als je je schouders eronder zet en ze niet laat hangen heb je ook in deze tijden gewoon zo weer een baan, je moet alleen bereid zijn alles aan te pakken wat in je vermogen ligt.





En als je 45 bent ben je tegenwoordig al te oud voor werk, maar je moet wel door tot 67.
En als jij als "Rijschoolhouder rond de 70 uur per week draait hou je ook niet lang vol hoor.
Of je slibt dicht door het de gehele dag zitten op de bijrijder stoel of een hartinfarct.
Ook al solliciteer je je te pletter dan is het momenteel zeer moeilijk met meer dan 550.000 werklozen.

En met je opleiding voor "Rijschoolhouder" heb je veel mazel gehad dat je die betaald kreeg.
UWV betaald die sinds begin 2010 niet meer!
En een WW uitkering krijg je langer dan een halfjaar, momenteel 38 maanden bij 4 van de 5 gewerkt te hebben.

Maar als ik zo lees zit jij ook net met je hoofd boven water om alles te kunnen betalen he?
Als de economie zo door gaat hebben de mensen straks ook geen geld voor rijlessen.
Ze bezuinigen en waarop doe je dat het eerste?
Luxe dingen, en rijlessen is toch wel een luxe ding.
En dan kom jij wel in de problemen.
Ik zou maar heel hard sparen.

Anton
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 18:07
ligplaats: Oude Pekela
info:

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor gast » 05 Jan 2014, 18:21

Bericht door ... » zo 23 sep 2012, 15:50

Ik heb het idd ook meegemaakt dat we van de 1 op andere dag op straat stonden.
Failliet en geen van de collega's zag het aankomen, nooit enige terugkoppeling gehad van onze baas, gewoon pats boem bij heldere hemel....

Dit was gelukkig in de tjd dat er geen crisis was en dat er voldoende werk voorhanden was, in deze tijd was het verhaal voor mij heel anders geweest.
Het is erg fijn dat er sociale vangnetten zijn, helaas zijn er zekers mensen die er misbruik van maken (ik heb een tijd op een UWV werkbedrijf kantoor gewerkt) maar ik heb ook heel veel trieste gevallen gezien van mensen die door het verliezen van hun werk steeds dieper waren afgegleden. Veelal mensen met een eigen huis die eerst dezemoesten "opeten"alvorens in aanmerking te komen voor WWB.
Einde van de rit dus helemaal niets meer, behalve dan een uitkering van 70% van het minimum werkloon.

@Jan Huibers
Idd is je opmerking lomp te noemen omdat je niet door een scherm een beoordeling kan geven over de situatie van Klaas.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor Jan Huibers » 05 Jan 2014, 18:22

Bericht door Jan Huibers » zo 23 sep 2012, 15:59

antonh schreef:
En als je 45 bent ben je tegenwoordig al te oud voor werk, maar je moet wel door tot 67.
En als jij als "Rijschoolhouder rond de 70 uur per week draait hou je ook niet lang vol hoor.
Of je slibt dicht door het de gehele dag zitten op de bijrijder stoel of een hartinfarct.
Ook al solliciteer je je te pletter dan is het momenteel zeer moeilijk met meer dan 550.000 werklozen.

En met je opleiding voor "Rijschoolhouder" heb je veel mazel gehad dat je die betaald kreeg.
UWV betaald die sinds begin 2010 niet meer!
En een WW uitkering krijg je langer dan een halfjaar, momenteel 38 maanden bij 4 van de 5 gewerkt te hebben.

Maar als ik zo lees zit jij ook net met je hoofd boven water om alles te kunnen betalen he?
Als de economie zo door gaat hebben de mensen straks ook geen geld voor rijlessen.
Ze bezuinigen en waarop doe je dat het eerste?
Luxe dingen, en rijlessen is toch wel een luxe ding.
En dan kom jij wel in de problemen.
Ik zou maar heel hard sparen.

Anton




Voor de duidelijkheid, mijn ex-werkgever heeft de opleiding tot rij-instructeur betaald. Ik heb enkel een half jaar lang een UVW-uitkering gekregen en die was bedoeld om mezelf in die tijd even bliksemsnel om te scholen en de rijschool op te starten. Niks geen WW dus. En die 65 tot 70 uur lesgeven doe ik ook liever niet maar ik kan slecht nee zeggen... Intussen gaat dat beter en plaats ik leerlingen gewoon op de wachtlijst. Die 65-70 uur per week zijn een gevolg dat het zo druk is dus. Kan ik ook gelijk concluderen dat we daar geen crisis mee hebben. In de opstartperiode van het bedrijf echter had ik het logischerwijs niet druk... Komt er ook niet veel geld binnen en TOEN hebben we boodschapjes gedaan voor 50 euro per week maar moeite met betalen van rekeningen is er nooit geweest, juist omdat we zuinig aan deden. Tegenwoordig gaan de zaken erg goed en heb ik mijn activiteiten zelfs uitgebreid door een valkkruiser content 1200 te kopen voor de verhuur.. Dat draait nu sinds half augustus en sinds september draaien een bezettingsgraad van 100%!!! Tot 31 Oktober zitten we vol!! Ook geen crisis dus...

Maar ik blijf bij mijn eerdere standpunten en je mag me lomp vinden en noemen maar zo denk ik er nu eenmaal over. Geloof nou maar niet dat alles geluk is geweest bij mij en dat alles is komen aanwaaien... Ik werk er verrekte hard voor!!

@Chaea, niet de boel liggen verdraaien heh!!! Ik heb Klaas nooit bedoeld, en zeker zijn situatie nooit beoordeeld of veroordeeld!! Ik zei zelfs iets in de trant van:" behalve als je door een burn-out" en anders koop je een leesbrilletje :lol:
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten