Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

algemene discussies

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2014, 18:04

Bericht door vuuren1 » wo 19 sep 2012, 18:54

Ik ken nog verhalen uit mijn jeugd dat mensen zaten te wikken en te wegen of ze aan een boot zouden beginnen óf een auto kopen.
Toen werkten veel mensen nog in of nabij hun woonplaats.
Nu wil iedereen van alles, tweeverdieners met kinderen in de opvang of bij opa en oma die -dachten- met pensioen te kunnen gaan..
Twee auto's, een nieuwe keuken, badkamer, meubels en niet te vergeten een te duur huis.

Als de massa die trend volgt zit een boot er dus meestal niet in.
Een boot kopen, varen, onderhouden en stallen is geen goedkope hobby.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor laserdevil » 05 Jan 2014, 18:04

Bericht door Laserdevil. » wo 19 sep 2012, 21:46

Werk ong. 60uur per week (trucker) .
Vrouw in de thuiszorg.
1 kind uit huis , andere studerend 18 jaar en werkend.
Huurhuis.
Auto van 1993 (auto is noodzakelijk kwaad).
En aar betalen wij onze boot van.
Ik lach nog steeds.
Of had ik dat hier niet hardop moeten zeggen?
Stel dat ze meelezen , dan ben ik zwaar de sjaak.
Als ze zien dat ik het goed heb , pakken ze me.
En dat alleen omdat ik beter met geld om kan gaan als al die stumperds bij elkaar. :twisted:
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil
 
Berichten: 832
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 01:57
Woonplaats: venlo.
ligplaats: rijkel
info:

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2014, 18:05

Bericht door vuuren1 » wo 19 sep 2012, 22:20

Met ca. 2,5 keer fulltime hard werken per week ben ik van mening dat je ook wel een redelijk goed leven kan en mag leiden.
De kosten m.b.t. de kinderen lijken minimaal, een huurhuis geeft een vaste rekensom m.b.t. de woonlasten en de oude auto kost wat onderhoud maar geen afschrijving meer.
Dan kan je er wel een boot op na houden en waarschijnlijk ook nog vaartax betalen.

Maar als je later zelf zorg nodig hebt kijkt men behalve naar het inkomen straks ook vast naar je bezit.
Dan moet je de boot opruimen en wordt je gestraft voor je verstandige en spaarzame gedrag.

De buurman die geen cent heeft krijgt dezelfde zorg en dat mag jij indirect betalen.

Of je de vaartax nu betaalt of indirect als je hulpbehoevend bent blijft hetzelfde :shock:
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor quichot » 05 Jan 2014, 18:05

Bericht door quichot » do 20 sep 2012, 07:25

Jan Huibers schreef:
Gewoon werken met die luie donder, uren maken en normaal leven dan komt die boot er voor iedereen... Al zou dat dan weer slecht zijn voor mijn bussines :shock:




Begin een vaarschool! :lol:
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3049
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor quichot » 05 Jan 2014, 18:05

Bericht door quichot » do 20 sep 2012, 07:35

vuuren1 schreef:
Met ca. 2,5 keer fulltime hard werken per week ben ik van mening dat je ook wel een redelijk goed leven kan en mag leiden.




Even rekenen: 2,5 x 40 = 100 uur. Een week heeft 168 uur. Dus 68 uur werk je niét. Je slaapt niet te lang, laten we zeggen 7 uur per nacht. Over: 2,7 uur per dag. Je pakt met eten en koffiedrinken bijelkaar nog krap bemeten een uurtje per dag, even rekenen...pompiedom...hm...ja, dan heb je inderdaad nog precies genoeg tijd voor je postings!

@Hans, je werkt te hard! :lol:
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3049
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor Klaas » 05 Jan 2014, 18:06

Bericht door klaas » do 20 sep 2012, 07:45

ehe Hans, vind dat je wel erg kort door de bocht gaat met de die buurman ff verderop welke door de bezuinigingen gedwongen op straat komt en van een riant inkomen ineens met de bijstand moet doen, geen recht op toeslagen wegens te hoog vorig inkomen baan.
en dan ben je ineens afhankelijk van de maatschapppij, en dan kijk je ineens heel anders tegen de wereld.
ik heb nu beide meegemaakt, en dan kijk je heel anders tegen de buurman en spreek je hem zomaar eens en blijkt dat hij op zijn bedrijf- werkgever een ongelukje heeft gehad en hij daarop ontslagen is na 2 jaar ziektewet en door zijn probleem nu nergens meer aan de bak komt. en echt dan ben je blij dat die regels er zijn.

mare vandaag even niet werken hoor. groot stadsfeest dus ......... borrelen vrouwen zoenen, en borrelen en vanaaf vuurwerk.......... in de lucht.
en oja er rennen ook nog wat paarden in de ronte.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor Jan Huibers » 05 Jan 2014, 18:06

Bericht door Jan Huibers » do 20 sep 2012, 08:28

Klaas, als iemand door bezuinigingen gedwongen ontslagen wordt komt dat (behalve bij een plotseling faillisement) niet als donderslag bij heldere hemel... Neej dat weet je al zeker 2 maanden vantevoren!!! Tijd genoeg om als de donder te gaan solliciteren op welke baan dan ook, gewoon iets wat je kan om je riante salaris te behouden... Als je dan om 1 of andere reden niet binnen 2 maanden een andere baan hebt (weet je wel hoe lang.. 2 maanden) dan ga je ook nog eens niet direct naar de bijstand maar naar de WW!!!

Mischien ben ik ontzettend lomp met wat ik nu ga zeggen maar ik vind dat als je in de bijstand raakt na bezuinigingen en dan WW en dan bijstand sprake is van verwijtbaar en laks gedrag tenzij iemand een burn-out ofzo krijgt van de hele situatie natuurlijk! Als je je schouders eronder zet en ze niet laat hangen heb je ook in deze tijden gewoon zo weer een baan, je moet alleen bereid zijn alles aan te pakken wat in je vermogen ligt.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor quichot » 05 Jan 2014, 18:06

Bericht door quichot » do 20 sep 2012, 09:42

@Jan, als ik op mijn rijexamen net zó kort door de bocht ga als jij, kan ik mijn rijbewijs wel schudden!

Het is niet zo rechtlijnig als jij schetst. Juist bij grote ontslagrondes van multinationals valt niet te voorspellen wie de klos is. Bij reorganisaties of outsourcing wordt door de raden van bestuur altijd bezworen dat bepaalde secties buiten schot blijven, om ze doodleuk als puntje bij paaltje komt, toch te sluiten.
En zélfs al zag je het aankomen, bij een beetje verantwoordelijke functie heb je een concurrentiebeding getekent waarmee het je verboden is binnen dezelfde branche te solliciteren.
En als je dan 50+-er bent, kun je hoog en laag springen, maar aan de bak kom je nauwelijks. En pas op: als je dan desnoods straatveegwerk of lopende bandwerk wilt aannemen, zegt de werkgever doodleuk dat je daarvoor overgekwalificeerd bent.

Onzettend lomp? Ja, eigenlijk wel! :oops:
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3049
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor Bejakruiser » 05 Jan 2014, 18:06

Bericht door Bejakruiser » do 20 sep 2012, 10:01

Maar als de werkgever zonder werk komt te zitten krijgt ie helemaal geen WW... Dus heeft de werknemer eigenlijk weinig recht om te klagen en al helemaal niet om daardoor een burn-out te krijgen.
Die werkgever zal, als er verder geen werk voor hem is, direct putjes moeten gaan scheppen om zodoende toch maar iets van geld binnen te krijgen voor zijn gezin. Dat is pas lomp...
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: Linkse politiek wil vaartax invoeren !!

Berichtdoor Klaas » 05 Jan 2014, 18:07

Bericht door klaas » do 20 sep 2012, 10:52

das niet helemaal waar Bejakruiser, het is nl wel zo dat een werkgever via de gemeente steun kan krijgen. alleen de werkgever, inclusief ik zelf, weet dat vaak niet en is te trots om die steun ook te gaan vragen.
verder wat je momenteel veel ziet is dat wergevers gewoon zich laten ploffen om in afgeslankte vorm verder te gaan en daarbij meteen even de salarissen van de werknemers naar beneden brengt.
dus zo machteloos of hulpeloos is de werkgever ook weer niet als er soms wordt gesugereerd, alleen onwetendheid.
en sorry, ik heb beide kanten mee gemaakt en ondevind ook het fijne dat ik door eigenbaas te zijn geweest nu nouwelijks recht op welke vorm van inkomen ook en kan ik straks, ondanks het feit dat ik met mijn 17 ben gaan werken en nog nooit langs de kant heb gezeten en daaarbij ook nog de laatste jaren een eigenbedrijf heb gehad nu ruim 24 jaar later nadat ik ben begonnen met betalen aan de overheud nu nergens recht op heb als 3 maanden ww, en sorry, ik ben echt geen stil zitter, maar kom ook heel slecht aan de bak. en echt ik werk me een slag in de ronte als het moet, maar ik kan nu slecht aan de baan komen dus knok ik op een andere manier om de kosten te blijven betalen. wat ik hier mee wil zeggen, moneteel is er voldoende volk wat ook echt wil werken maar er is gewoon niet veel meer, en dat straat vegen, ach joh das een ambtenaren baan, zou het zo doen,maar weetje daar voor zijn weer lichamelijke ijsen waar ik door mijn leeftijd buiten val, en met mij nog genoeg meer mensen.
nee als je aan de andere kant van een medailje kijkt is het echt niet zo dat al die mensen er per regel maar met de pet naar gooien.
dus lomp ja :)
ik ddenk dat het maneteel bij beide partijen erg moeilijk is, zowel werknerer als gever en kleine zelfstandige, want die worden nu even niet genoemd, daar is ook genoeg aan de hand.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten