Poep straks eerst zuiveren

algemene discussies

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor R.C.Grootveld » 24 Apr 2019, 15:23

Noordvaarder schreef:Nederland heeft niks voor elkaar,het enigste wat ze voor elkaar hebben, zijn boetes.
In overvloed en hoog.

Gelukkig denkt het grootste deel van de bevolking daar anders over (is wetenschappelijk aangetoond) . . .

En waar is het dan volgens jou beter? (of minder slecht) en wat let je om daar dan naar toe te gaan.

Overall genomen kun je gerust stellen dat we hier in een paradijs leven, maar helaas is er een groeiende bevolkingsgroep die, alle feiten negerend, dit niet in wil zien.
Feiten zijn immers fake news . . . .

Maar we dwalen af . . . . . .

Ik heb een tank dus zie het probleem niet, pakkans is minimaal (alleen op heterdaad) dus de zaak gaat vooralsnog gewoon overboord als het me uitkomt.
Er zijn wel meer van dit soort balonnetjes opgelaten (vaarbelasting etc) en zijn tot op heden altijd gestrand als zijnde niet haalbaar resp. onrendabel.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Klaver vier » 24 Apr 2019, 15:32

Helemaal mee eens hooveld op Loosdrecht is volgens mij maar 1 inname punt en die zit helemaal achter in de haven.
Het is helemaal een beetje ondoordacht je afwaswater wat veel schadelijker is mag wel overboord,maar je boot wassen met een sopje mag weer niet.
Wie bedenkt nou een vuilwatertank waarvan je de inhoud overboord kan pompen,wat ook met grote regelmaat gebeurd.
Ik vind een volledig gevulde tank leegpompen overboord 1 grote smeerlapperij, en ik heb ze zelf betrapt die dit in de jachthaven deden.
Wat denken jullie van motoren met hun uitlaat,vooral een tweetakt buitenboord motor met de uitlaat onderwater.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor kajoe » 24 Apr 2019, 16:29

het ergste van de hele zaak vind ik nog dat je bij je woning al bv riool belasting en voor het waterschap nog een keer voor de boezem moet betalen maar dan ga je het water op en moet je dik betalen om je rotzooi kwijt te raken ,negen van de tien afzuig inrichtingen werken niet stuk of de jachthaven waar hij staat wil niet betalen voor de afvoer ,heb ik het geluk dat er in Friesland een praam rondvaart van de provincie die door de markeriete gerund word en tot nu toe gratis je tank leeg zoog hopelijk blijft dat zo ,maar ja als de gemeente.s het gaan overnemen mag je weer dik dokken .nee eerst alles in orde maken en dan zien we wel verder .
kajoe
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor broekie » 24 Apr 2019, 17:17

Gelukkig is onze poep aan boord al 100% natuur zuiver.
Kan zo de natuur in.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2550
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor bas » 24 Apr 2019, 17:50

Zet alvast maar weer wat chips en bier klaar voor dit topic 8-)
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor broekie » 24 Apr 2019, 19:00

Chips en bier maakt geweldig zuivere poep.
Ga je het op de boot nuttigen?

Wat is er nu nieuw? je mag niet lozen op veel wateren en alleen afzuigen via een tank.
Dat blijft. Alleen kan je nu een zuiverings installatie nemen om wel te lozen?

Dit weekend de tweeweg klep uitgebouwd omdat hij vast zat.
Vol met soort kalk wat urine kristallen zullen zijn. Ook de slang verstopt en vol met dezelfde kalk.
Alles weer gangbaar gemaakt en vanaf nu gaat alles via de kortste weg naar buiten onder de boot.
Zal wel wat worden met die zuiverings installaties, ik doe ff niet mee.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2550
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor pascall » 24 Apr 2019, 19:36

broekie schreef:Gelukkig is onze poep aan boord al 100% natuur zuiver.
Kan zo de natuur in.


Hier ook, eten alleen vers :D :D :D
pascall
 
Berichten: 2135
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor henkvd » 24 Apr 2019, 19:50

Dan maar eens een andere kijk op het probleem, je moet wel een aardige elektrische installatie hebben maar , dan heb je niets meer met lozen of zuiveren te maken.

https://tinyhouse-store.nl/winkel/off-g ... ngstoilet/
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4479
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor ad gevers » 24 Apr 2019, 20:01

Ik vind het niet zo'n ramp om op een fatsoenlijke manier van onze uitwerpselen af te komen.
In de meeste jachthavens loop je naar het toilet, is dat ver of het regent hard of het is donker,
of je hebt een stuk in je kraag dan maak je gebruik van de Care-Bag. Deze zakken heb ik hiervoor in
voorraad, en dat werkt prima. Ik weet zeker dat als je controle krijgt van BOA's en het gebruik hiervan ter plekke
demonstreert je geen boete aan je onderbroek krijgt.
Ze zijn niet goedkoop hé, maar alles voor het milieu.
Maar zonder gekheid, als je nagaat dat dan die zakken (plastic en absorbsiemateriaal ) ongescheiden bij het grofvuil belanden?
Wat beweerd wordt dat de beroepsvaart; passagiersschepen en rondvaartboten, geen verplichtingen wat betreft het lozen
hebben kan ik moeilijk geloven. Als dit zo is dan wring ik me niet in alle bochten, en hou het zeker niet lang op.
Maar even wat anders, de oevers van de honderden prachtige plassen langs onze rivieren worden bevolkt door
duizenden voorwereldse runderen, lig je voor anker in het zonnetje, dan staat daar een hele kudde in het water te schijten.
Waar praten we over......
Ik krijg buikkrampjes...
Groet, Ad.
ad gevers
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 18:24
Woonplaats: NULAND
ligplaats: Lith
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor redmiller » 24 Apr 2019, 20:01

Dit is echt een fantastische uitvinding Henk! Je hebt inderdaad wel een degelijke installatie nodig, maar de afmetingen zijn erg competitief.
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten