Rode gasolie nu volledig taboe.

algemene discussies

Re: Rode gasolie nu volledig taboe.

Berichtdoor vuuren1 » 11 Jan 2014, 12:55

Bericht door vuuren1 » ma 17 dec 2012, 23:15

De overheid is nu niet echt iets waar je de bakens voor de toekomst op uit kunt zetten.
Alles is op een of andere manier wel uit te leggen als het om 'voortschrijdend inzicht' gaat, alleen komt het ook vaker voor dat dezelfde overheid de boel ineens weer omgooit (vooral na een regeerperiode).
Is allemaal te volgen maar dan moeten we altijd van een minder goed scenario uitgaan.

Net zoals -wegenbelasting vrij-...
Dat is begonnen voor NL auto's die in NL 25 jaar belastingen hebben betaald.
Ik heb nooit begrepen dat een grote V8 Amerikaan die hier ingevoerd is daar ook onder kon vallen. Toch was het zo.. (niet logisch)

Rode gasolie was op een gegeven moment niet meer toegestaan voor wegverkeer en later mocht een plezierboot er niet meer op varen maar er nog wel ander dingen mee doen (erg vaag).
Ik zie de logica wel van de versimpeling: Vaagheid wegnemen en alles blank.
Zelf heb ik voor de cv geen aparte rode tank ingebouwd in 2007, alles is blank (is dus inclusief bouwtijd ruim 6 jaar geleden).
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Rode gasolie nu volledig taboe.

Berichtdoor quichot » 11 Jan 2014, 12:55

Bericht door quichot » di 18 dec 2012, 08:00

vuuren1 schreef:
De overheid is nu niet echt iets waar je de bakens voor de toekomst op uit kunt zetten.



Nou ja, ik heb het vaker gezegd, de overheid dat zijn wij voor een belangrijk deel zelf. 'Wij' willen en vinden altijd vanalles, en we verwachten dan van de instanties die daarmee uit onze naam aan het werk gaan, dat die precies doen wat wij willen, het z.g bedrogen-kiezerseffect.
Maar zo werkt het niet altijd natuurlijk. We moeten zelf ook blijven nadenken. Even los van verkiezingsbeloften was het bijvoorbeeld voor iedereen die niet aan wensdenken deed, zonneklaar dat hypotheekrenteaftrek z'n langste tijd had gehad. Wie tot september blind heeft geloofd in volledige handhaving daarvan was wel érg naïef.
En zo is het ook een beetje met laagbelaste diesel. Dit kon je eigenlijk al 10 jaar geleden zien aankomen. Dat je nog wel met 'rood' mocht stoken was goedwillendheid om rechtsongelijkheid met andere oliestokers op te heffen. Maar ja, wat gebeurd er dan? Precies: iedereen vond sluipweggetjes om daar stiekem op te varen. En dan moet je niet vreemd opkijken dat de overheid daar een stokje voor steekt.
Neem nu die nertsfokkers. Klagen steen en been dat ze nét voor tonnen hebben geïnvesteerd. Maar hoe lang hangt al niet boven de markt dat 'we' (heb je ze weer ;) !) daar van af willen?
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3049
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Rode gasolie nu volledig taboe.

Berichtdoor vuuren1 » 11 Jan 2014, 12:55

Bericht door vuuren1 » di 18 dec 2012, 20:16

Bepaalde dingen zijn duidelijk voorspelbaar, dat zou iedereen kunnen weten.
Dat er in deze periode zeker dingen -af- gaan is ook erg duidelijk.

Dat Sinterklaas niet kon blijven strooien weet ik al 30 jaar..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten