Dutch Tender

algemene discussies

Re: Dutch Tender

Berichtdoor Jan Huibers » 05 Jan 2014, 21:19

Bericht door Jan Huibers » wo 22 aug 2012, 23:33

Jaah en als de EGR dicht staat kan de roetfilter (DPF) er ook vanaf omdat je gelijk een schonere verbranding krijgt. En omdat de DPF er weer af is kunnen de inspuitmomente weer wat vroeger en idealer gezet worden want die staan standaard knap laat om de DPF heet te houden.. Al deze aanpassingen + de tuning hebben ertoe geleid dat mijn huidige motor met rond de 200 pk zo rond de 1-25 gebruikt!!!!

En dan moet een twinturbo nog iets zuiniger kunnen omdat je dan weer over een groter toerenbereik de optimale verbranding kunt halen dacht ik zo...


Ennuh.... Ik had zelf de VW verdelerpompmotoren op een dikke 1e plaats staan eigenlijk.. Moet je eens opzoeken wat ze in de tractorpulling en dan de klasse Gardenpullers uitvreten met VW motoren van dat type... Joekel van een Holset turbo, dikke lijnpomp eraan (zoveel brandstofinspuiting dat starten en optoeren alleen mogelijk is met startpilot) en dat spulletje gilt met 8000 toeren over de baan.... Met originele zuigers, drijfstangen, krukas ect ect... Zie ik een MB niet doen eigenlijk..
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Dutch Tender

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2014, 21:19

Bericht door vuuren1 » wo 22 aug 2012, 23:50

Ik heb een kennis (1e autotechnicus) die met een ex Golf leswagen rijdt.
Bij 3 ton aangeschaft en met nu 5 ton nog puik.
Gemiddeld haalt een MB diesel nog meer kilometers.

Als je een beetje oplet zie je nog bergen oude Mercedesen rijden en geen oude VW's.
Die oude dingen zij vreselijk taai (overigens heeft MB hun markt aandeel tussentijds ook deels vergooit door troep te maken!)

MB doet niet aan stunten en ik zou tractorpullng niet willen vergelijken met wegverkeer. Dat is een heel andere tak van sport en van die motoren is de levensduur slechts enkele uren.
Verder ben ik bij geen enkel merk betrokken en kijk gewoon wat de feiten vertellen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Dutch Tender

Berichtdoor gast » 05 Jan 2014, 21:20

Bericht door ... » do 23 aug 2012, 07:20

Mijn MB heeft 317.000 op de teller, het ding is eindelijk ingereden :D
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Dutch Tender

Berichtdoor ..... » 05 Jan 2014, 21:20

Bericht door VRM marine » ma 29 okt 2012, 20:37

:mrgreen: mijn Deutzje zit op een jaar of 50 , elke dag uur of 8 gedraaid , maar ja , die doet 250 pk bij 500 klappen........ :lol: heb er zelf 18 jaar terug twee nieuwe inlaat kleppen in gezet omdat de stam door de tuimelaar was in gevreten en de cilinderkop ringen opnieuw uit gegloeid en gemonteerd (lekte een beetje.. , loopt nu nog steeds als een zonnetje , ook als hij maanden heeft stil gestaan , voor smeren ,effe tornen, lucht er op en lopen , (ook koud zonder rook!!) ;)
maar ja , dat is ongeveer 16 liter per cilinder en dat maal 6! :mrgreen: ther's no substitute for cubic inches.... :mrgreen:

(deutz ma6R428)
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten