Bericht door Jan Huibers » wo 22 aug 2012, 23:33
Jaah en als de EGR dicht staat kan de roetfilter (DPF) er ook vanaf omdat je gelijk een schonere verbranding krijgt. En omdat de DPF er weer af is kunnen de inspuitmomente weer wat vroeger en idealer gezet worden want die staan standaard knap laat om de DPF heet te houden.. Al deze aanpassingen + de tuning hebben ertoe geleid dat mijn huidige motor met rond de 200 pk zo rond de 1-25 gebruikt!!!!
En dan moet een twinturbo nog iets zuiniger kunnen omdat je dan weer over een groter toerenbereik de optimale verbranding kunt halen dacht ik zo...
Ennuh.... Ik had zelf de VW verdelerpompmotoren op een dikke 1e plaats staan eigenlijk.. Moet je eens opzoeken wat ze in de tractorpulling en dan de klasse Gardenpullers uitvreten met VW motoren van dat type... Joekel van een Holset turbo, dikke lijnpomp eraan (zoveel brandstofinspuiting dat starten en optoeren alleen mogelijk is met startpilot) en dat spulletje gilt met 8000 toeren over de baan.... Met originele zuigers, drijfstangen, krukas ect ect... Zie ik een MB niet doen eigenlijk..