Botenbeurs Gorinchem

algemene discussies

Re: Botenbeurs Gorinchem

Berichtdoor gast » 05 Jan 2014, 21:01

Bericht door ... » vr 28 sep 2012, 12:51

* Dit is een kieskeurige klant die niet over 1 nacht ijs wil en daarom meerdere beurzen en showrooms bezoekt en aan de hand daarvan uiteindelijk zijn keuze maakt. Waarschijnlijk koopt deze bij de buurman omdat die wel alle tijd en aandacht aan deze klant geeft. Of het is een klant die veel van mooie boten houdt maar al een mooi schip heeft, leuke vermogende kennisenkring waar bij borreluurtjes en barbeques in de haven belangrijke mond op mond reclame plaats vind. De buurman verkoopt nu 2 boten hierdoor.

Neem een klant serieus ook al is het slechts een kijkklant.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Botenbeurs Gorinchem

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2014, 21:01

Bericht door vuuren1 » vr 28 sep 2012, 23:30

We werden bijna overspannen van de kijkers, toch verkochten we in Gorinchem per beurs minimaal een nieuwe boot.
Je leert vanzelf wat de echt geïnteresseerden zijn, die lopen de boot op een beurs (figuurlijk) niet plat en daar wordt je -anders- door benaderd.
Als we alle kijkers serieus moeten nemen zouden we per beurs wel 300 schepen moeten bouwen. Het gros van de kijkers bestaat uit bluffers.
Ook ken ik inmiddels een aantal echtparen al van verre, die doen op iedere beurs alsof ze voornemens zijn jouw boot te kopen, dat doen ze al vele jaren en overal, kosten veel tijd en kopen helemaal niks.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Botenbeurs Gorinchem

Berichtdoor gast » 05 Jan 2014, 21:02

Bericht door ... » za 29 sep 2012, 08:58

Ik ben zelf ook een kijker, kan simpelweg niet een hagelnieuw jacht betalen. Ik ben een liefhebber en als ik naar een beurs of show ga en zie een mooi schip maak ik ook een praatje met de eigenaar/verkoper. Gelukkig is de respons tot nu toe altijd positief en verteld de verkoper maar al te graag over zijn boot. Ik ben dan wel geen koper maar ben wel een reclamemiddel, ik ben een liefhebber van watersport en heb contact met mensen die houden van watersport. Er zitten contacten bij die een behoorlijke beurs hebben en die in potentie een klant van jou kunnen zijn. Ik ben slechts een piepklein radertje in het geheel maar al die bezoekers zijn dit ook en die kunnen ervoor zorgen dat je niet minimaal 1 boot per beurs verkoopt maar minimaal 1,1 boot, wat uitkomt op 1 extra boot per 10 beurzen. Mocht je gek worden van de toeloop dan is dit positief, je product heeft namelijk veel bekijks en dat is gunstig. Wellicht een overweging om een extra mannetje in te zetten?

En het echtpaar wat loopt te bluffen, die lopen ook te pochen en te bluffen op verjaardagsfeestjes enz, laat dit dan te positieve zijn ten aanzien van jouw product.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Botenbeurs Gorinchem

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2014, 21:02

Bericht door vuuren1 » za 29 sep 2012, 20:22

Uiteraard wordt iedere kijker serieus genomen, een extra mannetje zou niet geholpen hebben omdat de belangstellenden al bij twee boten in de rij stonden.
We moesten nu eenmaal mensen op de kade houden omdat er teveel volk in de kuip stond en deze door de loospoorten water ging maken :oops:

Er zijn ook bescheiden mensen die op enige afstand blijven en vertellen dat ze zo'n boot toch niet kunnen kopen, die halen we natuurlijk ook naar binnen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten