Ondertussen in Amsterdam...

algemene discussies

Ondertussen in Amsterdam...

Berichtdoor quichot » 05 Jan 2014, 17:10

Bericht door quichot » ma 10 sep 2012, 10:47

Afgelopen weekend was in Amsterdam alles wat maar enigzins kon drijven in de grachten te vinden, tot aan prinsessen toe.
Er wordt op de diverse watersportfora nog wel eens gretig afgegeven op iedereen die in de ogen van de klager niets weet van regeltjes, en ieders lijf en goed om de haverklap in gevaar brengen met hun geklooi.
Ik ben er twee keer dwars doorheen gevaren omdat de Jonge Willem als basisstation was ingezet voor een grote huwelijksreceptie op een loswal aan de Amstel, en het was twee keer één groot feest om er doorheen te varen. Geen wanklank gehoord, geen enkele hachelijke situatie gezien. Ook van de wal alleen maar leuke reacties. Ik was echt weer trots op mijn stad. Geven en nemen, en niet altijd op je (voorrang)strepen willen staan. Echt, dat maakt varen een stuk leuker!
Dit tegengeluid mag hier ook wel eens klinken.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3049
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Ondertussen in Amsterdam...

Berichtdoor Wim Niessen » 05 Jan 2014, 17:11

Bericht door Wim Niessen » ma 10 sep 2012, 14:58

Leuk om 'dit soort ervaringen te lezen.
Maar het afgelopen weekend heb ik toch een paar keer enkele hufters meegemaakt. Lig ik gebukt terwijl ik net onder een brug uit kom. Komt er van BB een klein bootje die gewoon keihard doorvaart.
Ander verhaal, zelfde weekend. Een snel bootje scheurt langs me heen, vaart voor me en gaat onder een brug door. Het water is door zijn toedoen redelijk onrustig waardoor het ook niet mogelijk was een rechte koers te varen. Ben ik bijna onder de brug, komt er een klein bootje vanaf de andere kant, ook van BB. Door het onrustige water kon ik op die korte afstand mijn boot niet recht krijgen en houden met als gevolg dat ik dat kleine bootje bijna vast klemde tussen de brugpijler en mijn boot.
Deze twee gevallen overziend kun je wel stellen dat er heel wat mensen rond varen die misschien niet hufterig maar wel dom bezig zijn.
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: Ondertussen in Amsterdam...

Berichtdoor Bejakruiser » 05 Jan 2014, 17:11

Bericht door Bejakruiser » ma 10 sep 2012, 15:08

@ Wim, of heb je mogelijk zelf een inschattingsfout gemaakt en had je zelf beter even kunnen wachten? ;)
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: Ondertussen in Amsterdam...

Berichtdoor Wim Niessen » 05 Jan 2014, 17:11

Bericht door Wim Niessen » ma 10 sep 2012, 15:12

Bejakruiser schreef:
@ Wim, of heb je mogelijk zelf een inschattingsfout gemaakt en had je zelf beter even kunnen wachten? ;)




In beide gevallen kwam ik voor hun van rechts en kon ik vanuit mijn positie deze boten niet zien aankomen. De boot in het tweede geval kwam kort langs de kant de hoek om, gelijk onder de brug door.
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: Ondertussen in Amsterdam...

Berichtdoor Klaas » 05 Jan 2014, 17:12

Bericht door klaas » ma 10 sep 2012, 16:45

ach zie je hier zoveel, als er onder brug doorgevaren wordt waar bijna 3 boten naast elkaar kunnen moet men toch dwars door het midden. ik hou dan netjes rechts aan, of stuurboord. en dan een päniek inde ogen van de tegemoedkomende roerganger. tja. twas gister hier ook druk op het water.
acht gaat ook weer voorbij, hier was het wel ongeveer het laatste weekend het is nu doordeweeks al weer erg rustig op het water.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:


Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten