-opgelost- koppakking

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: koppakking

Berichtdoor Klaas » 28 Dec 2011, 15:04

tja sinty ik weet dat er in bovenkarspel ook nog een yanmar man zit en deze heeft al eerder fouten van een yanmar kunnen herstellen, nl was er bij montagen van een pakking om af te dichten wat exstra vloeibare pakking gesmeerd, en dat was veel te dik gedaan waardoor er weer een ander probleem was onstaan, mischien kan die man je helpen, maar kan je het uiteraard niet garanderen.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: koppakking

Berichtdoor fox4you » 28 Dec 2011, 15:09

Niet te geloven van Yanmar! :cry:
Maar je had het erover dat het ook een Kubota is want dan kun je misschien op de deskundigheid van die Gozer uit Wilnis of ergens daar in de buurt af gaan.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: koppakking

Berichtdoor sinty » 28 Dec 2011, 15:17

dank voor je berichtje,7 kinderen maar ik wil gewoon van yanmar zelf horen wat er tussen hoort . mischien hoort het wel zo te zijn dat de meeste kanalen worden afgedicht ,maar ook dan wil ik weten waarom . en als het niet zo hoort dan wil ik de originele pakking hebben, maar dat schijnt niet zomaar verteld te kunnen worden ,dat mag ik zelf uitzoeken en heb ze gezien die open zijn en die dicht zijn en die gok mag ik zelf nemen komt het op neer , dan kan in t ergste geval het motortje er weer uit straks . dus laat hem voorlopig op de werkbank staan totdat ik van hun een antwoord krijg

fox4you het typenummer van de koppakking komt op internet uit op de kubota pakking .maar heb zat ellende gehad met het bedrijf waar de motor vandaan komt,dat het me niks verbaast als er een foute pakking tussen zat
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: koppakking

Berichtdoor Klaas » 28 Dec 2011, 15:22

maar oke, ik snap dat je het van hun zelf wil horen, maar als hij je per telefoon antwoord kan geven ben je toch ook gered was mijn redenatie. Hoef je iig niet te roeien komend vaar seizoen. ;)
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: koppakking

Berichtdoor sinty » 28 Dec 2011, 15:33

ik kan wel even bellen ,maar ik wou aan de hand van mijn motornummer en typenummer gewoon even een pakking bestellen .lijkt me het meest voor de hand liggend dat ik daar bij yanmar zelf mee aankom ? kijk er zijn zat mensen die aan een yanmar gesleuteld hebben en er veel van af weten, maar ik ga op zeker dit is de derde yanmar in 3 jaar waarvan de eerste door een verkeerde instalatie . ik wil geen risicos meer en daarom dat ik het nu zelf doe .maar wel op de juiste manier en de juiste materialen
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: koppakking

Berichtdoor vuuren1 » 28 Dec 2011, 23:19

Ik weet dat Yanmar Benelux partikulieren naar dealers stuurt, maar als dat niet is gelukt zou het prettig zijn als ze je verder zouden helpen.

Heb je Yanmarcenter al gebeld?

Van de 3GM serie bestaan al 6 verschillende types voor bootjes.
Als je de juiste gegevens hebt kan je de koppakking zelfs on line bestellen.
Merk, type, serienummer en motornummer heb je nodig.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: koppakking

Berichtdoor sinty » 28 Dec 2011, 23:50

hans, waar ik bang voor ben dat is dat ik straks eenzelfde koppakking krijg als die erop zit , die ook alles afdicht.mocht het inderdaad zo horen,dan ben ik mischien een zeikerd maar dan wil ik ook de achterliggende reden weten waarom dat dat zo is.en dat krijg je niet te horen als je iets online besteld . ik hoor het liever direct hoe of wat ,dan kan ik mijn eventuele vragen kwijt .ik heb mijn type nummer,mijn motornummer, en serie nummer en kom 2 soorten tegen, een dichte en een open pakking . moet ik dan de gok maar wagen ? dat hoort toch niet hans,
er zijn voor mij 2 mogenlijkheden voor het doorslaan van de pakking, 1 : het bekende bedrijf heeft de boel niet op de juiste manier aangetrokken /gemonteerd. 2 : er is inderdaad een verkeerde pakking gebruikt .
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: koppakking

Berichtdoor sinty » 29 Dec 2011, 01:31

ben een klein stukje wijzer gewoorden intussen, heb me oude fotos opgezocht van de vorige yanmar ,en zie daar dezelfde pakking tussenzitten als die er nu opzit ,ook de meeste koelkanalen afdichtend, het is niet alleen hetzelfde type pakking ,( kubota ) maar ook nog eens exact de vorige pakking welke op mijn oude blok zat ! die is gewoon overgezet op mijn zogenaamde gereviseerde blok . ik zie daar namenlijk presies dezelfde beschadigingen op de hele koppakking ,elk krasje en dergelijke is t zelfde als wat ik nu heb op de pakking . schiet lekker op allemaal he
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: koppakking

Berichtdoor vuuren1 » 29 Dec 2011, 23:24

Dezelfe koppakking gebruiken na demontage deed men hooguit bij een bromfiets..
Dat dit mis ging is te verklaren.

Als je het allemaal precies wilt weten is het afbellen van alle Yanmar dealers mogelijk een optie.

(Berkelaar in Wilnis is behoorlijk praktisch ingesteld met Yanmar, bel die eerst eens)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: koppakking

Berichtdoor sinty » 29 Dec 2011, 23:39

inderdaad hans, ik sta ook vol verbazing, maar t is gebeurt en ik ga het in orde maken ik ben vandaag wat wijzer geworden aan de hand van het motor serie nummer en kan de juiste pakking bestellen ik neem de totale pakkingset en ga alles vervangen want ik zag dat het carter met de vloeibare was dichtgezet en de rest van het pakkingmateriaal vervang ik ook ook de koperen ringetjes enz,,, het is een hele complete set voor de motor ,de motor staat nu toch binnen dus probeer t maar gelijk goed te doen hans ,zet m ook gelijk opnieuw in de kleur dan hoop ik dat ik er weer voorlopig op kan vertrouwen
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten