-opgelost- koppakking

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

-opgelost- koppakking

Berichtdoor sinty » 26 Dec 2011, 16:00

wie heeft er weleens een koppakking gezien waarvan het merendeel van de koelkanalen op de pakking dichtzijn ? en dan bedoel ik op een nieuwe pakking dus niet dichtgeslipt of iets dergelijks maar vanuit de fabriek .ik ontdek namenlijk dat de pakking van mijn yanmar 3gm30 bijna alle koelkanalen afdicht op 3 klijntjes na .ik heb dit nooit eerder gezien en ben benieuwd of jullie het weten .
Laatst gewijzigd door sinty op 09 Jan 2012, 23:46, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: koppakking

Berichtdoor vuuren1 » 26 Dec 2011, 20:30

Dat bestaat.

Bij een motor met een bepaald serienummer hoort een specifieke koppakking.
Dat geldt overigens voor de meeste onderdelen die per serie anders kunnen zijn.

Bij het bestellen van onderdelen moet je het motornummer opgeven en of de serie, het type etc.
Dan moet de leverancier daar natuurlijk ook nog serieus mee omgaan.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: koppakking

Berichtdoor sinty » 26 Dec 2011, 20:56

hans,ik heb het zojuist gecontroleerd ,en aan de hand van het motortype zit er inderdaad een koppakking op welke meerdere koelkanalen afdicht . als ik zoek op yanmar 3gm30 dan krijg ik de koppakkingen te zien welke ruw gezegd 7 van de 10 kanalen afdichten . ik kan nog een poging wagen op het motornummer zelf,mischien dat daar verschil inzit,maar vraag me af waarom ze in de cilinder al die kanalen frezen en ze uiteindelijk met een pakking die open kanalen weer afdichten het lijkt me een zwak punt of zie ik dat verkeerd ?
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: koppakking

Berichtdoor sinty » 26 Dec 2011, 21:05

was iets te snel met antwoorden hans, begrijp ik hieruit dat voor een yanmar 3gm30 verschillende koppakkingen zouden bestaan aan de hand van het motornummer ? als dat zo is dan is het me duidelijk waarom hij er nu tussenuit legt en heeft het bij ons bekende bedrijf een aardige fout weer gemaakt . ik heb de motor op de werkbank staan op dit moment en ben hem aan het demonteren en ga morgen verder met het draaiende gedeelte,het enige wat me nu dwars zit dat is deze koppakking .maar daar kan ik morgen voor bellen hoop ik om te horen hoe of wat.
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: koppakking

Berichtdoor vuuren1 » 27 Dec 2011, 22:17

Je weet de reden niet waarom men een universele basis-pakking gebruikt.
Industriemotoren zijn vaak erg universeel gericht op bepaalde toepassingen en daarbij kan men een basis motorblok gebruiken en dat met bv. andere cilinderkoppen uitrusten.


Die reden is ook niet interessant, wel dat je de juiste koppakking te pakken krijgt.
Dat doe je door zoveel mogelijk gegevens aan de Yanmar dealer te geven.
Je kan proberen om je vraag bij Yanmar Benelux neer te leggen (opbellen) en als je geluk hebt krijg je de juiste oplossing.

Ik zou de geschiedenis in het kort vertellen en netjes vragen of ze je kunnen helpen aan een bestelnummer waardoor je niet weer in de problemen komt.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: koppakking

Berichtdoor sinty » 27 Dec 2011, 23:19

hans, ik begrijp wat je bedoelt, ik heb het zelf alleen nog nooit eerder gezien.
ik heb yanmar gebeld en kon een baliemedewerker spreken die mij niet kon vertellen waarom deze pakking bijna alles afdicht. ik moest maar een bestelling plaatsen voor mijn type motor dan zou dat wel in orde zijn werd mij gezegd. wat ikzelf kan zien is dat de cillinderkop kanalen hetzelfde zijn als de cillinder kanalen dus daar zit geen andere kop op . als ik het nummer van deze pakking nr 89 92 35 intik op google dan krijg ik een kubota pakking te zien welke bijna alles afdicht,maar als ik zoek op 3gm30 krijg ik ook sommige pakkingen te zien die alles afdichten. had er ook een paar gevonden welke wel openzijn en coresponderen met de kanalen,maar durf de gok niet te wagen .ik ga morgen proberen de juiste persoon te pakken te krijgen die het me in ieder geval kan uitleggen en op zeker de juiste pakking te kunnen leveren .het is voor mij een raadsel je kunt het makkelijk zien wat ik bedoel door op google een cillinderkop 3gm30 in te tikken en daarna dit pakkingnummer dan zie je wat er afgedicht wordt
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: koppakking

Berichtdoor vuuren1 » 28 Dec 2011, 02:56

Dan heb je Yanmar Benelux niet gebeld want die doen niks met bestellingen plaatsen. Mogelijk was het een dealer die je aan de lijn hebt gehad?
Die moet je nu even niet hebben, zoals ik al eerder schreef.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: koppakking

Berichtdoor sinty » 28 Dec 2011, 13:04

hans, zojuist yanmar benelux gebeld in almere, daar helpen ze me niet, ik moest een dealer bellen.
heb yanmar in bolnes ridderkerk gebeld en word teruggebeld door een oudere dame die blij was dat de telefoon ging .ik denk dat het op niks uitloopt zo .maar wacht het even af heb rob in aalsmeer ook geprobeerd te bellen maar krijg de voicemail .
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: koppakking

Berichtdoor sinty » 28 Dec 2011, 14:58

via de mail lukt het ook niet met yanmar benelux. ik ken het niet meer volgen .is het nou zo moeilijk om te kijken wat er voor pakking tussen hoort ? ik ken net zo goed de groenteboer bellen daar maak ik meer kans denk ik . ik kreeg ook nog een mailtje van yanmar benelux met het volgende .

Beste Rob,

Dit is erg lastig te zeggen. Ik raad u aan om een yanmar dealer te contacten (zie www.yanmarbenelux.nl).
De Yanmar dealer heeft het meeste ervaring hiermee. Eventueel kunt u zo de koppakking vergelijken met een nieuwe koppakking.
Het is voor ons niet meer na te kijken of destijd iemand een verkeerde koppakking heeft gemonteerd.

Hopend u voldoende te hebben geïnformeerd.


Kind regards,
Marc van der Wurf





_____________________________________________________
Marc van der Wurf
Product Specialist
Yanmar Benelux B.V.
Brugplein 11, 1332 BS Almere, NL
Tel: +31 (0)36 5493215
Fax: +31 (0)36 5493295
Skype: marc.van.der.wurf.yanmar
marc.van.der.wurf@yanmar.nl
www.yanmarbenelux.nl

en het enige wat ik vroeg dat is welke pakking ik nodig heb voor mijn 3gm30 en of die de koelkanalen afdicht of openlaat is dat nou zo moeilijk ?
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: koppakking

Berichtdoor sinty » 28 Dec 2011, 15:02

van de dealer in bolnes kan ik een catalogus toegestuurd krijgen dan kan ik zelf kijken wat ik wil bestellen . :cry: ga toch maar eens denken aan 2 peddels
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten