-opgelost- koppakking

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: koppakking

Berichtdoor vuuren1 » 07 Jan 2012, 21:44

Fabrikanten moeten ook nog wat verdienen en dat lost men op door universeler te gaan produceren, in te kopen en /of door met andere fabrikanten samen te werken.
Kijk o.a. maar in de autoindustrie.
Een Mercedes Vito valt om van Valeo onderdelen uit Frankrijk, een toeleverancier die aanvankelijk aan Franse merken leverde maar al heel wat jaren ook aan andere merken levert.
Een NL product zoals een Gazelle fiets is alleen nog maar in NL inelkaar gezet met aziatische onderdelen.

Met producten die op elkaar lijken moet je wel oppassen dat je exact de bijpassende wisseldelen koopt.
Zo is de oudere VW scheepsmotor (Allpa heeft die ooit gevoerd) een ogenschijnlijk zelfde motor als van de 1.9 SDI auto, maar niets is minder waar.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: koppakking

Berichtdoor sinty » 08 Jan 2012, 14:15

bert en hans, ik begrijp nu wat beter hoe de vork in de steel zit door jullie antwoorden. ik moet er eigenlijk ook niet te veel over nadenken,maar dat is een kwaaltje van mij ,ik zie het zo ,je leert nog steeds iedere dag en als ik iets niet begrijp dan wil ik dat weten ook al heeft het voor de rest weinig waarde .
ik zal het verdere verloop en bevindingen plaatsen in het ''topic '' projecten
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 302
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: koppakking

Berichtdoor vuuren1 » 08 Jan 2012, 23:54

Omschakelen met een topic naar een andere rubriek heeft niet mijn voorkeur.
Dan reageren we hier dus niet meer, anders wordt het een rommeltje.

We werken vooralsnog niet met het op slot zetten van een onderwerp, maar graag verder reageren bij het -project- van Sinty.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: koppakking

Berichtdoor sinty » 09 Jan 2012, 00:11

hans, dit topic begon ook over de koppakking, daar is nu een antwoord opgegeven dus ik zij zelf al dat het vervolg naar het topic project ging . wand daar begint de topic met het verdere verloop van het reviseren toch ? mocht ik het fout zien dan excuses . ( ik wijzig deze reactie nu even, ) ik heb maar 2 topics gestart. 1 voor de koppakking.en 1 voor de revisie yanmar . op de koppakking was een antwoord gegeven was ik klaar mee .had ik ook geschreven hierboven. en ik ga verder met de revisie wat onder het project staat en daar wilde ik verder met de rest van de bevindingen .het is ''pas'' een keer of 162 keer bekeken dus dacht dat het wel logisch overkwam
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 302
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: koppakking

Berichtdoor vuuren1 » 09 Jan 2012, 21:55

Sinty,

Op het andere forum ging men eigenlijk altijd op hetzelfde topic door omdat de lezers dat volgden en ook wel bleven volgen.
Ik heb er iets op bedacht wat op andere fora ook wel eens wordt toegepast.
Als een onderwerp voor de topicstarter is opgelost kan hij voor het onderwerp (denk ik , dus probeer het eens) -OPGELOST- voor zetten.
Dan is het voor een ieder duidelijk dat het voor de topicstarter klaar is.

Het blijft dan wel open staan voor anderen die toch nog iets over het onderwerp hebben te vragen of te melden.

Dank voor het meedenken.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: kajoe en 12 gasten