Natte uitlaat, schotdoorvoer

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Natte uitlaat, schotdoorvoer

Berichtdoor bassie77 » 03 Okt 2023, 05:43

Hi,

Mijn flexibele uitlaatslang gaat door een tussenschot naar de volgende ruimte en dan door de spiegel. Nu is er simpel een gat geboord waar de slang doorheen gaat. De slang beweegt een beetje dus mij lijkt dat dit op den duur doorslijt. Zijn er geen speciale ‘schotdoorvoeren’? Of hoe lossen jullie dit op ?


Groet Bas
bassie77
 
Berichten: 129
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 00:47
ligplaats:
info:

Re: Natte uitlaat, schotdoorvoer

Berichtdoor Amersfow » 03 Okt 2023, 08:01

Zet m vast met een klem.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Natte uitlaat, schotdoorvoer

Berichtdoor pascall » 03 Okt 2023, 09:53

Een flens die aan beide zijde is voorzien van een tule waar de slang oppast, de flens met bouten en moeren en pakking bevestigen op het schot.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Natte uitlaat, schotdoorvoer

Berichtdoor Wolf1 » 03 Okt 2023, 09:56

bassie77 schreef:Hi,

Mijn flexibele uitlaatslang gaat door een tussenschot naar de volgende ruimte en dan door de spiegel. Nu is er simpel een gat geboord waar de slang doorheen gaat. De slang beweegt een beetje dus mij lijkt dat dit op den duur doorslijt. Zijn er geen speciale ‘schotdoorvoeren’? Of hoe lossen jullie dit op ? Groet Bas

Gewoon een pijpflens in het schot lassen, kan dan met de zelfde bouten aan de binnenkant zowel aan de buitenkant weer een flens tegenaan geschroefd worden.
En maak die uitlaat dan gelijk van pijp, met een flexibel stuk, als verbinding met het spruitstuk !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Natte uitlaat, schotdoorvoer

Berichtdoor pascall » 03 Okt 2023, 09:57

Nu met plaatje,

Afbeelding

Mvg,

Pascal
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Natte uitlaat, schotdoorvoer

Berichtdoor Amersfow » 03 Okt 2023, 15:02

pascall schreef:Een flens die aan beide zijde is voorzien van een tule waar de slang oppast, de flens met bouten en moeren en pakking bevestigen op het schot.

Mvg,

Pascal.


Wow dat is een gedoe. Het is maar een gewapende lage druk slang. Als het gat ruim is, en met een klem kun je 'm fixeren lijkt me dat meer dan voldoende.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Natte uitlaat, schotdoorvoer

Berichtdoor pascall » 03 Okt 2023, 17:00

Als je dat gedoe vind ben ik benieuwd hoe het er bij u uitziet.
Zo hoort het gewoon, en zo moeilijk en veel werk is het niet.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Natte uitlaat, schotdoorvoer

Berichtdoor Amersfow » 03 Okt 2023, 18:44

Ik heb geen krappe gaten in een schot tussen de waterlock en de zwanenhals naar buiten. Voor een gasleiding en misschien waterleiding kan ik me een huiddoorvoer met 2 slangtules voor stellen. Voor een uitlaatslang zie ik weer extra onderdelen, dat moet op elke tule weer met 2 slangen klemmen. Ik zou het fixeren ipv dat.

Ha in 2016 zei ik hetzelfde :D https://www.watersportforum.eu/viewtopic.php?f=4&t=2944
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Natte uitlaat, schotdoorvoer

Berichtdoor pascall » 03 Okt 2023, 20:15

Tja je kunt het goed doen of half werk, het is wat je zelf wil.
Maar, een uitlaatslang is altijd in beweging, doorslijten van de slang op het schot is op lange termijn zeer aannemelijk wanneer deze niet voor 100% is gefixeerd.
En eenmaal doorgesleten pomp je zelf de boot vol met water, en dat heeft niets te maken met lagedruk.
Teven heb je een waterdichte schotdoorvoer, wanneer het schot ontworpen is als waterdichtschot, wat eigenlijk een machinekamerschot altijd dient te zijn.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten